مسابقات فرمول یک را از این زاویه ندیده اید!، عکس

به گزارش نامیت، هرسال بیست راننده و ده تیم برای کسب عنوان قهرمانی دنیا مسابقه می دهند. این، توصیفی از مسابقات فرمول یک است که در یک خط خلاصه شده است!

مسابقات فرمول یک را از این زاویه ندیده اید!، عکس

امیرمسعود عابدین- فرمول یک، یک رقابت دنیای است. میلیون ها نفر از سراسر دنیا به دلایل زیادی این ورزش را دیدن می نمایند. یکی از مجذوب کننده ترین چیزها در خصوص این ورزش، سرعت و چابکی اتومبیل های F1 است. این ماشین های مسابقه می توانند به سرعت 350 کیلومتر بر ساعت دست یابند!

درحالی که دیدنی رقابت رانندگان با یکدیگر برای کسب مقام برنده لذت بخش است، علم، مهندسی و نوآوری پشت ساخت خودرو به همان اندازه مجذوب کننده هستند.

در اینجا ما سعی می کنیم که فاکتورهای مهندسی مختلفی که در سرعت اتومبیل های F1 نقش دارند، ازجمله آیرودینامیک، قدرت موتور و سایر تکنیک های مهندسی نوآورانه را درک کنیم. هر تیم F1 کوشش می نماید تا عملکرد خودروهای خود را در این زمینه ها بهینه کند تا رجحان رقابتی نسبت به رقبای خود کسب کند.

آیرودینامیک یک خودروی F1

به گزارش خبرنگاران ، جریان هوا با توجه به سرعت بالایی که خودروهای فرمول یک دارند، نقش مهمی در طراحی خودروها ایفا می نماید. بنابراین، آیرودینامیک یک خودروی F1 به اندازه موتور آن مهم است!

سه چیز اصلی وجود دارد که آیرودینامیک به آن ها یاری می نماید؛ کاهش ضریب درگ، ایجاد نیروی رو به پایین و به حداقل رساندن نیروی رو به بالا. این کار با طراحی ویژگی های آیرودینامیکی مانند بال های جلو و عقب و دیفیوزرها و تنظیم آن ها انجام می گردد.

کشش، نوعی مقاومت هوا است که باعث کاهش سرعت خودرو در حین حرکت می گردد. به پرندگان فکر کنید؛ آن ها بدن ساده ای دارند که نیروی کشش را کاهش می دهد و به آن ها اجازه می دهد تا کارآمدتر پرواز نمایند. در خصوص خودروهای F1 هم همین طور است.

بدنه خودرو با صاف کردن خطوط بدنه، به حداقل رساندن لبه های تیز و کاهش ناحیه جلویی خودرو، ساده تر می گردد که همگی به کاهش تلاطم و کشش یاری می نمایند.

ویژگی های آیرودینامیکی بعلاوه منجر به حداقل رساندن نیروی رو به بالا می گردد. اندازه این نیرو عمدتاً به شکل و جهت بدنه خودرو بستگی دارد.

بال های جلو و عقب در کنار هم با دیفیوزرهای خودرو کار می نمایند تا ناحیه ای با فشار کم ایجاد نمایند و نیروی رو به پایین فراوری نمایند. نیروی رو به پایین با نیروی رو به بالا مقابله می نماید تا چسبندگی و پایداری خودرو را افزایش دهد و به راننده این امکان را می دهد که بدون از دست دادن کنترل، با سرعت بالاتر بپیچد.

تیم های فرمول یک از تونل های باد برای آزمایش اشکال و طرح های مختلف بدنه، جهت به حداقل رساندن کشش و به حداکثر رساندن نیروی رو به پایین استفاده می نمایند (اگرچه سرعت مورداستفاده در آزمایش تونل باد به حداکثر 180 کیلومتر بر ساعت محدود شده است و به آن ها اجازه نمی دهد تمام جنبه های خودرو را آزمایش نمایند).

این آزمایش های تونل باد به تیم ها یاری می نماید تا ویژگی های آیرودینامیکی خودرو را برای بهبود عملکرد در پیست قبل از هر فصل مسابقه بهینه نمایند.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

227322

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1403 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2234

به "مسابقات فرمول یک را از این زاویه ندیده اید!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقات فرمول یک را از این زاویه ندیده اید!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید