مقاله: آشنایی با کاربرد رابیتس در صنایع ساختمانی

به گزارش نامیت، در تمامی مراحل اجرا کنترل تراز قسمت های مختلف و سقف اصلی در تمامی نقاط سقف الزامی است. در سقف های ساده بدون طرح هم این ترازگیری بسیار لازم است و کنترل آن در نقاط مختلف از پراهمیت ترین کارهاست زیرا در مرحله سفید کاری و اجرای اندود دیگرکاری برای این اختلاف نمی توان انجام داد.

مقاله: آشنایی با کاربرد رابیتس در صنایع ساختمانی

رابیتس سقف در سقف ساختمان و آشپزخانه استفاده میشود. سرعت مناسب اجرا، در دسترس بودن مصالح، طرح پذیری بالا و نیروی متخصص فراوان از مزایای انتخاب این سقف محسوب می شود. وزن نسبتاً زیاد، مصرف گچ بالا، سرعت اجرای پایین و محدودیت آب وهوا در اجرای لایه گچ از معایب سقف رابیتس به تعداد می آیند.

سپس از طریق اجرای یک خط تراز (اجرا شده از طریق تراز لیزری یا شیلنگ تراز) آویزها علامت خورده و اضافه آویزها درنقاط مورد نظر قطع میگردند، سپس نبشی های حمال به میلگرد های آویز از طریق جوش متصل می شوند که حداقل سایز این نبشی ها 3 سانتیمتر می باشد و هرچه فاصله نبشی ها از هم بیشتر شود، باید سایز را افزایش داد. حداکثر فاصله در سقف های ساده حدود 60 سانتیمتر می باشد و استفاده از نبشی در کناره سقف (کنج ها) الزامی است. با اتصال میلگرد های فرعی با فاصله 15 تا 25 به نبشی های حمال از طریق حداقل 2 سانتیمتر جوش طرح شکل گرفته و سپس توری رابیتس با سیم های گالواهمه به میلگردهای فرعی متصل می شود.

منبع مقاله: آشنایی با کاربرد رابیتس در صنایع ساختمانی

انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1753

به "مقاله: آشنایی با کاربرد رابیتس در صنایع ساختمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آشنایی با کاربرد رابیتس در صنایع ساختمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید