همه آنچه باید درباره بازی The Duskbloods بدانید

به گزارش نامیت، از میان تمام اخبار مربوط به کنسول نینتندو سوییچ 2 که اخیرا منتشر شده، بازی The Duskbloods شاید بزرگ ترین شگفتی نینتندو دایرکت اخیر باشد. این بازی تازه که به وسیله استودیوی فرام سافتور (FromSoftware)، در دست توسعه است، یک بازی چندنفره با ظاهری گوتیک و تاریک است که به صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ 2 عرضه خواهد شد.

همه آنچه باید درباره بازی The Duskbloods بدانید

اگرچه تا به امروز اطلاعات زیادی از The Duskbloods به جز تریلر اولیه آن منتشر نشده، اما ظاهر بازی به شدت یادآور فضای دوره ویکتوریایی بازی بلادبورن (Bloodborne) است و به نظر می رسد تمرکز اصلی آن بر خون آشام ها باشد. The Duskbloods یک بازی PvPvE خواهد بود؛ یعنی بازیکنان هم با یکدیگر و هم با دشمنان کنترل شده به وسیله هوش مصنوعی رقابت می نمایند تا چیزی به نام اولین خون (First Blood) را به دست آورند. کارگردانی این بازی نیز بر عهده هیده تاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) است؛ همان کارگردانی که الدن رینگ، بلادبورن و سه گانه دارک سولز را ساخته است.

خواندنی ها

ببینید؛ بلادبورن 2 (Duskbloods) انحصاری برای نینتندو سوییچ 2 معرفی گردید!

این معرفی از آن جهت جالب است که استودیوی فرام سافتور در حال حاضر روی عرضه بازی الدن رینگ برای کنسول نینتندو سوئیچ 2 کار می نماید و نسخه فرعی چندنفره این بازی با نام Elden Ring: Nightreign نیز قرار است در امسال منتشر گردد. بازی The Duskbloods قرار است در سال 2026 عرضه گردد، اگرچه هنوز تاریخ دقیقی برای آن اعلام نشده است. با توجه به فاصله ای که تا آن موقع داریم، ممکن است استودیوی فرام سافتور برای مدتی اطلاعات بیشتری از این بازی منتشر نکند. بعلاوه در حال حاضر، پیش خرید بازی The Duskbloods فعال نشده، اما به محض اینکه تاریخ انتشار رسمی به وسیله فرام سافتور اعلام گردد، احتمالاً امکان پیش خرید آن فراهم خواهد شد.

عرضه بازی به صورت انحصاری به خصوص با توجه به اعتبار و محبوبیت بالای فرام سافتور پس از موفقیت الدن رینگ، اتفاق موفقیت بزرگی برای نینتندو محسوب می گردد. هنوز معین نیست که آیا این انحصاری بودن دائمی خواهد بود یا مثل بازی Monster Hunter Rise بعد از مدتی برای رایانه های شخصی و کنسول های دیگر نیز عرضه می گردد. در حال حاضر، تنها ویدیویی که از The Duskbloods داریم، تریلر اولیه ای است که در جریان نینتندو دایرکت نمایش داده شد. با اینکه این ویدیو تنها سه دقیقه است، اما محتویات زیادی برای لذت بردن دارد. خون آشام ها، موجودی دایناسور مانند که تغییر شکل می دهد و جت پک ها تنها بخشی از شگفتی های آن هستند.

تجربه PvPvE

در این بازی تا هشت بازیکن به میدان نبرد فرستاده می شوند تا هم با یکدیگر و هم با دشمنان دنیای تاریک و شبیه به بلادبورن مبارزه نمایند و اولین خون را بدست آورند. به نظر می رسد بازی حال وهوایی رقابتی تر نسبت به Elden Ring: Nightreign داشته باشد. در تریلر، مبارزات سوم شخص متنوعی با سلاح گرم و سرد دیده می گردد و چند ویژگی خاص هم مانند پرواز یک شخصیت با جت پک استیم پانکی و توانایی شخصیتی دیگر در مکیدن خون دشمن برای بدست آوردن قدرت نمایش داده شده اند. وجود دشمنان بزرگ الجثه ای که تبرهای بزرگ حمل می نمایند نیز نشان می دهند که شاهد بازگشت نبردهای نفس گیر و معروف فرام سافتور خواهیم بود. در اواخر تریلر، شخصیتی دیده می گردد که دستانش را به سمت آسمان بلند می نماید و اجساد خیابان را زنده می نماید. شاید در بازی بتوان ارتشی از مردگان را در اختیار گرفت. البته هنوز نمی توان در این مورد به طور قطعی صحبت کرد، اما آرزو بر جوانان عیب نیست!

در سبکی که شباهت هایی به بازی در دست ساخت Elden Ring: Nightreign دارد، بازیکنان در The Duskbloods می توانند از بین بیش از دوازده شخصیت مختلف یکی را انتخاب نمایند. هر شخصیت نیز قابل شخصی سازی است و بازیکنان می توانند در یک بخش مرکزی بین این گزینه ها جابه جا شوند. در حالی که هر شخصیت توانایی های منحصر به فرد خود را خواهد داشت، به نظر می رسد بعضی مهارت ها میان همه شخصیت ها مشترک اند. مبارزان Bloodsworn عملاً توانایی های فرابشری دارند؛ بنابراین می توانند با سرعت بدوند، پرش بلند داشته باشند و دوبار پشت سر هم بپرند. علاوه بر این، هر شخصیت به نوعی توانایی حمله از راه دور مجهز است؛ قابلیتی که به گفته کارگردان بازی، یکی از ویژگی های منحصربه فرد The Duskbloods نسبت به بازی های قبلی استودیوی فرام سافتور به شمار میرود.

حال و هوای ویکتوریایی

فضای The Duskbloods برای هواداران بلادبورن کاملاً آشنا خواهد بود. بازی در شهری گوتیک و ترسناک با حال و هوای ویکتوریایی جریان دارد. طبق تریلر، نبردها در کلیساهای بزرگ، ایستگاه های قطار و خیابان های باشکوهی رخ می دهند که بی شیاهت به شهر معروف آنور لوندو از سری دارک سولز نیستند. در کنار حال و هوای گوتیک، عناصر استیم پانکی از جت پک بخار تا اسلحه های آتشین نیز به چشم می خورند، با این حال اگر بتوان از خون آشام ها چشم پوشی کرد، بازی همچنان حس واقع گرایانه ای دارد.

به نظر می رسد داستان بازی درباره شخصیتی است که خون فردی مرموز را دریافت می نماید و این خون باعث بازگشت او به زندگی و دستیابی به قدرت های خاصی می گردد اما برای رسیدن به اوج قدرت، باید با بازیکنان دیگر مقابله کند. در شرحات تریلر آمده که اشک های ماه تنها برای یک نفر جاری خواهد شد که فضای مرموز و ترسناک بازی را بیشتر نشان می دهد. بعلاوه در ابتدای تریلر، دستی را می بینیم که روی آن نمادی حک شده و شخصیتی زن، آن را در دست گرفته و جملاتی را زمزمه می نماید:

هنوز معین نیست این مرنام مربوط به تبدیل یک انسان مرده به موجودات شبیه خون آشام هایی است که در ادامه تریلر می بینیم یا خیر. در این میان بعضی صحنه ها در بازی The Duskbloods به نظر می رسد که در انگلستان، به خصوص در لندن، رخ می دهند به خصوص که برج های ساعتی ای وجود دارند که شباهت زیادی به بیگ بن دارند. بیگ بن در سال 1859 ساخته شده که می تواند سرنخی از بازه زمانی بازی باشد. نمایش یک ایستگاه قطار و خطوط راه آهن در تریلر، نیز سرنخ های بیشتری در خصوص زمان بازی ارائه می دهد. با توجه به اینکه اولین راه آهن بخار در سال 1804 راه اندازی شد، ممکن است اتفاقات بازی پس از این زمان رخ دهد.

در این میان نینتندو مصاحبه ای با هیده تاکا میازاکی، کارگردان The Duskbloods منتشر نموده و در آن شرح می دهد که این بازی چیست و چه تفاوت هایی با دیگر آثار فرام سافتور دارد.

معنای The Duskbloods چیست؟

اگرچه نام بازی، فضای ظاهری آن و اشاره مداوم به خون، ممکن است فکر شما را به سمت یکی دیگر از آثار فرام سافتور ببرد، اما میازاکی شرح می دهد که The Duskbloods اشاره به خود شخصیت های Bloodsworn دارد. این Bloodsworn همان کاراکترهایی هستند که بازیکنان کنترل می نمایند و با استفاده از خونی خاص به توانایی هایی فرا انسانی دست یافته اند. میازاکی در این رابطه گفته است:

عبارت Duskblood یک واژه جمعی برای اشاره به همین کاراکترهاست؛ افرادی که درگیر رقابتی به نام First Blood هستند؛ خونی که در رویدادی به نام گرگ و میش بشریت (Twilight of Humanity) جاری می گردد. از طرفی همانطور که گفته شد، بازی احتمالا در قرن نوزدهم جریان دارد اما از آن جایی که رویداد گرگ و میش بشریت در زمان ها و مکان های مختلفی رخ می دهد، بازی The Duskbloods به یک دوره یا مکان خاص محدود نشده است. میازاکی می گوید:

در خصوص مسابقات آنلاین این بازی میازاکی گفت که مسابقات آنلاین به طور کلی به صورت آخرین نفر به جای مانده برگزار می شوند، اما در بعضی موارد شرایط پیروزی فرق دارد. او مثلاً به حالتی اشاره نمود که بازیکنان باید با همکاری یکدیگر یک باس قدرتمند را شکست دهند، یا شرایط ویژه دیگری در بازی شکل بگیرد. میازاکی گفت:

او اضافه نمود که مبارزات با باس ها در حالت PvE به گونه ای طراحی شده اند که چالش برانگیز باشند و حس موفقیت را در زمان شکست دادنشان منتقل نمایند. دریافت امتیاز پیروزی که نتیجه مسابقه را مشخص می نماید، به روش های مختلفی ممکن است. مبارزه مستقیم یکی از این راه هاست، اما انجام رفتارهایی فرصت طلبانه تر نیز می تواند موثر باشد. میازاکی بعلاوه اشاره نمود که بازیکنان پس از بازگشت به هاب، چه برنده شده باشند چه بازنده، پاداش دریافت می نمایند.

رویدادها می توانند جریان مسابقه را تغییر دهند

سیستمی به نام رویدادها در بازی وجود دارد که می تواند مسیر یک مسابقه را کاملاً عوض کند. این رویدادها می توانند شامل ظاهر شدن دشمنان خاص یا مأموریت های جانبی نو باشند که پاداش های ویژه ای به همراه دارند. میازاکی به بخشی از تریلر The Duskbloods اشاره نمود که در آن چهره ای سنگی بزرگ در آسمان ظاهر می گردد. او گفت:

بازیکنان اهداف و نقش های شخصی خواهند داشت

در کنار هدفی مانند دستیابی به اولین خون، میازاکی گفت که اهداف شخصی نیز در بازی وجود خواهند داشت که به بازیکنان پاداش هایی جدا از شرایط کلی پیروزی می دهند. معین نیست که این اهداف دقیقاً چطور به سیستمی دیگر به نام نقش ها (Roles) مرتبط می شوند؛ سیستمی که میازاکی هم به آن اشاره نموده است. نقش ها در حالت آنلاین به بازیکنان موقعیت ها و فرصت هایی منحصربه فرد برای تعامل با یکدیگر می دهند. او چند نمونه مطرح نمود، مثلاً نقش Destined Rival که در آن بازیکن باید فرد خاصی را پیدا نموده و شکست دهد. انجام این کار به عنوان یک هدف شخصی حساب می گردد و ارتباط مستقیمی با پیروزی کلی مسابقه ندارد. نقش ها به وسیله سیستم شخصی سازی به شخصیت ها اختصاص داده می شوند، بنابراین بازیکنان می توانند کمی در نقش خود بازی نمایند و همان طور که میازاکی گفته، به درام و جذابیت برخوردها اضافه نمایند.

داستان پردازی از دل شخصی سازی بیرون می آید

استودیوی فرام سافتور سابقه زیادی در گنجاندن داستان های عمیق در بازی هایش دارد و در The Duskbloods نیز این موضوع صادق است. میازاکی بیان نمود:

با این حال، او گفت که در The Duskbloods تیم سازنده از روش متفاوتی نسبت به بازی های گذشته استفاده نموده است. این تکه های داستانی در آیتم های مربوط به شخصی سازی شخصیت ها یافت می شوند. در نتیجه با شخصی سازی شخصیت ها، تحلیل و تغییر تاریخچه خونی و سرنوشت آن ها، اطلاعات بیشتری درباره دنیا و داستان بازی آشکار خواهد شد. میازاکی اضافه نمود:

فرام سافتور در حال حاضر انتظارات زیادی را ایجاد نموده است، اما فعلا باید کمی صبر کنیم زیرا بازی برای 2026 برنامه ریزی شده است.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 فروردین 1404 بروزرسانی: 27 فروردین 1404 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2341

به "همه آنچه باید درباره بازی The Duskbloods بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه باید درباره بازی The Duskbloods بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید