هیچ کدام از مردم این شهرها ماشین ندارند!

به گزارش نامیت، شهرهای بدون ماشین دنیا!

می توانید دنیا را بدون ماشین تصور کنید؟! در اینکه خودروها وسایل به درد بخوری هستند هیچ شکی نیست اما با این حال آن ها آلودگی و سرو صدا تولید می کنند و ساختار شهری را تغییر می دهند. تا به حال به شهرهای بدون ماشین فکر کرده اید؟ شهرهای زیادی در دنیا هستند که هیچ کدام از اهالی اش ماشین ندارند پس اگر از سروکله زدن با ترافیک و دنبال جا پارک گشتن خسته شده اید به یکی از این شهرها بروید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا شهرهای بدون ماشین دنیا را به شما معرفی کنیم.

هیچ کدام از مردم این شهرها ماشین ندارند!

جزیره ماکیناک | Mackinac Island ، میشیگان

جزیره ماکیناک که در دریاچه هیوران قرار گرفته است از سال 1898 تا به حال هیچ وسیله نقلیه موتوری ندارد. امروز این جزیره تبدیل به تفریحگاه تابستانی محبوبی شده و خانواده ها، طبیعت دوستان و طرفداران تاریخ را به خود جذب می کند. در این جزیره برای رفت و آمد فقط می توانید از دوچرخه و یا درشکه های اسبی استفاده کنید. مطمئنا دیدنی شهری که در آن اسب درشکه ها به این طرف و آن طرف می فرایند جالب است انگار زمان یخ زده است و خبری از زندگی شهری مدرن نیست.

جزیره سرک | Sark Island، فرانسه

در آنسوی سواحل نورماندی در شمال غربی فرانسه جزیره ای به نام سرک قرار گرفته است که بخشی از جزایر مانش انگلیس است. این جزیره، کوچک است اما هیچ چیزی از چشم اندازهای باشکوه کم ندارد و جایی عالی برای کوه نوردی و دوچرخه سواری است. تنها وسیله حمل و نقلی که در این جزیره اجازه رفت و آمد دارد تراکتور است و برای رفت و آمد یا باید پیاده روی و دوچرخه سواری کنید و یا سوار کالسکه شوید.

ونیز، ایتالیا

ونیز یکی از زیباترین و رمانتیک ترین شهرهای دنیا است که دنیاگردان زیادی آرزوی بازدید از ان را دارند و دوست دارند یک بار هم که شده این شهر دیدنیی را از نزدیک ببینند. اگر رفت و آمد ماشین ها در ونیز مجاز بود آن وقت دیگر ونیزی که ما می شناسیم این شکلی نبود! برای رفت و امد در بین جزایر ونیز باید سوار اتوبوس های آبی شوید و برای قایق سواری در کانال های آبی، قایق های گوندولو منتظرتان هستند.

مرکز تاریخی فاس | Fes el-Bali ، مراکش

مراکش دنیایی متفاوت و سرزمینی که نمونه اش در هیچ جای دنیا نیست. مرکز تاریخی فاس پر از خیابان های قرون وسطایی پیچ در پیچ است که نبود ماشین نمایی مجذوب کننده و دیدنی را برای آن ها به وجود آورده است. در این خیابان ها و کوچه پس کوچه ها پیاده قدم بزنید و از مساجد، رستوران ها و مغازه ها دیدن کنید تا بعد از مدتی محسور مجذوب کنندهیت جادویی شهری شوید که دنیاگردان زیادی را سالانه به خود جذب می کند. مطمئنا جایی تاریخی که در آن اثری از ماشین نباشد تاریخ دوستان را چنان مجذوب می کند که دلشان نمی خواهد حالا حالاها این شهر را ترک کنند.

لا کامبرسیتا | La Cumbrecita ، آرژانتین

شهری دیدنیی و کوچک که در دره کالاموچیتا قرار گرفته است و شبیه دهکده کوه های آلپ است. پیاده روها ظاهر این شهر را درست مثل کتاب های رنگارنگ داستان کرده اند. دنیاگردان زیادی برای گشت و گذار در میان طبیعت، جنگل گردی، دیدنی آبشارها و کمپ زدن زیر ستاره ها به این شهر می فرایند. همه کسانی که می خواهند وارد این شهر شوند باید ماشین ها را پارک و بقیه راستا را از کنار پل ریو دل مدیو پیاده روی کنند.

هیدرا | Hydra، یونان

هیدرا شهری دیدنیی در ساحل دریای اژه است که مثل بهشت می ماند. هیچ وسیله حمل و نقل چرخ داری حق عبور از خیابان های سنگ فرش شده شهر را ندارد و این یعنی فقط عابران پیاده و اسب ها می توانند در این خیابان ها رفت و آمد کنند. هیدرا که بخشی از جزایر سارونیک است به معماری مجذوب کننده، آب های آبی، خلیج های پنهان و راستاهای ساحلی زیبا معروف است.

جزیره بلد هد | Bald Head Island ، کارولینای شمالی

وقتی به سمت جزیره بلد هد آیلند می روید نگرانی ها و ماشین خود را پشت در بگذارید! این جزیره دیدنیی با سواحل آرامش بخش، زمین های گلف و کلبه های عجیبش به مقصدی عالی برای گذراندن تعطیلات تبدیل شده است. برای رفت و آمد در این جزیره گزینه های هیجان انگیزی مثل پیاده روی، دوچرخه سواری و درشکه سواری در اختیارتان است.

خیتهورن| Giethoorn ، هلند

خیتهورن در 90 کیلومتری شمال شرقی آمستردام قرار گرفته است و خیلی ها به آن ونیز هلند می گویند. در این شهر 180 پل هست که بر روی کانال ها کشیده شده اند و شهر را شبیه تابلوهای نقاشی کرده اند. برای گشت و گذار در این شهر می توانید در کانال ها قایق سواری کنید و یا در دیگر قسمت ها پیاده روی کنید.

جزیره آتش | Fire Island، نیویورک

جزیره آتش که جایی عالی برای گذراندن تعطیلات تابستانی ست در سواحل جنوبی لانگ آیلند قرار گرفته است و سواحل، پارک ها و خلیج هایش در تابستان با دنیاگردانی که دارند مجذوب کننده تر از همیشه هم می شوند. محلی ها و دنیاگرد ها برای رفت و آمد در جزیره دوچرخه سواری می کنند و یا پیاده راه می فرایند و از چشم انداز ها مجذوب کننده لذت می برند.

منبع: huffingtonpost.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1929

به "هیچ کدام از مردم این شهرها ماشین ندارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ کدام از مردم این شهرها ماشین ندارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید