پاکستان: اتهامات بی اساس فضای اعتماد بین اسلام آباد، کابل را از بین می برد

به گزارش نامیت، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات مشاور امنیت ملی افغانستان گفت که اتهامات بی اساس فضای اعتماد بین دو کشور را از بین می برد.

پاکستان: اتهامات بی اساس فضای اعتماد بین اسلام آباد، کابل را از بین می برد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، زاهد حفیظ چوهدری سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان گفت: ما نگرانی های جدی درباره اظهارات غیرمسئولانه و ادعاهای بی اساس اخیر رهبران افغان را به سفارت افغانستان در اسلام آباد منتقل نموده ایم.

وی اظهارداشت: پاکستان تاکید نموده است که اتهامات بی اساس اعتماد را از بین می برد و فضای بین دو کشور برادر را متضرر می نماید.

چوهدری اضافه نمود که چنین اظهاراتی نقش سازنده پاکستان در تسهیل فرایند صلح افغانستان را نادیده می گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تاکید نمود که از طرف افغان خواسته تا بطور موثر از مجامع موجود مانند برنامه اقدام افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی برای رسیدگی به همه مسائل دوجانبه استفاده کند.

حمدالله محب هفته گذشته و تنها چند روز پس از سفر از پیش اعلام نشده ژنرال قمر جاوید باجوه رئیس ستاد ارتش پاکستان به کابل گفته بود که پاکستان از مخالفان مسلح دولت افغانستان استفاده می نماید تا این کشور دوباره تضعیف گردد و از این طریق بخش هایی از خاک افغانستان را در اختیار بگیرد.

وی اظهارداشت که پاکستان می خواهد مرزهایش را توسعه دهد و در نظر دارد تا قسمتی از خاک افغانستان را که قبلاً به اسم منطقه ها قبایلی استفاده می شد را تصرف کند.

محب بعلاوه تاکید نموده بود که اقوام در پاکستان از دولت این کشور راضی نیستند، پشتون ها علیه دولت مرکزی پاکستان اعتراض نموده اند و اکنون سران آن ها فقط برای مطالبه حق خود در زندان هستند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1660

به "پاکستان: اتهامات بی اساس فضای اعتماد بین اسلام آباد، کابل را از بین می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان: اتهامات بی اساس فضای اعتماد بین اسلام آباد، کابل را از بین می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید