پیامک به لیست سیاه هم به معضل پیامک های تبلیغی اضافه شد!

به گزارش نامیت، با وجود روش های مختلفی که برای جلوگیری از ارسال پیامک های تبلیغاتی ارائه شده (از جمله تهیه لیست سیاه برای دریافت نکردن پیامک های تبلیغاتی)، اما به تازگی تبلیغ ارسال پیامک به خطوط لیست سیاه هم به فهرست پیامک های تبلیغاتی افزوده شده است.

پیامک به لیست سیاه هم به معضل پیامک های تبلیغی اضافه شد!

به گزارش خبرنگاران، پیغامک های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند و از وعده برنده شدن در جشنواره های مختلف تا معرفی کسب وکار و و محصولات شرکت ها را شامل می شوند. اگرچه این پیغامک ها پیشینه ای طولانی دارند اما هر بار با روشی جلوی آن ها گرفته شده است. هم چنین ایجاد سامانه ای برای مقابله با پیغامک هایی که سرشماره تبلیغاتی دارند، موجب شد ارسال نمایندگان این پیغامک ها به شماره های شخصی روی بیاوند.

برای جلوگیری از ارسال پیغامک های تبلیغاتی، راه های مختلفی از جمله استفاده از سامانه #800 که برای ساماندهی پیغامک های تبلیغاتی که به وسیله سامانه های ارسال پیغام کوتاه و با سرشماره های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می شد، ایجاد شد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) نیز سامانه 195 را برای ساماندهی پیغامک های تبلیغاتی که با شماره های شخصی ارسال می شدند، راه اندازی کرد.

از طرفی خطوط ارسال پیغامک تمام اپراتورهای سامانه های پیغامکی، به طور پیش فرض تبلیغاتی هستند و قابلیت ارسال پیغامک به لیست سیاه شماره موبایل هایی که جلوی دریافت پیغامک های تبلیغاتی را بسته اند را ندارند و باید برای ارسال به این شماره های مسدودشده، از خطوط خدماتی استفاده کرد. با وجود این، به نظر می رسد کسب وکارها حتی راه هایی برای دور زدن این سامانه هم پیدا نموده اند و یا این طور نشان می دهند که می تواند پیغامک هایی را حتی به کاربرانی که پیغامک های تبلیغاتی را مسدود نموده اند، ارسال نمایند.

با یک جست وجوی ساده در گوگل می توانید سایت هایی را بیابید که ارسال پیغامک به بلک لیست یا همان لیست سیاه افراد را تبلیغ می نمایند. خطوط لیست سیاه خطوطی هستند که شخص صاحب خط با ارسال کد به اپراتور خط خود، درخواست عدم دریافت پیغامک های تبلیغاتی را نموده و اپراتور خط شخص را در لیست سیاه مخابراتی قرار می دهد و بدین ترتیب پس از آن شخص از خطوط پیغام کوتاه پنل های پیغامک انبوه، پیغامک های تبلیغاتی را دریافت نمی کند؛ از طرفی ارسال متن تبلیغاتی از خطوط خدماتی ممنوع و خلاف قوانین اپراتورهاست.

اگرچه پیغامک های تبلیغاتی توسط پنل پیغامکی برای کاربران ارسال می گردد، اما این مزیت را برای ارسال نماینده دارد که با برخورداری از شماره های شخصی، سامانه های مسدود کردن پیغامک های تبلیغاتی را دور بزند. این در حالی است که در روش های جدید ارسال پیغامک های تبلیغاتی، به تازگی حتی تبلیغ ارسال پیغامک به خطوط لیست سیاه هم به فهرست پیغامک های مزاحم ناخواسته افزوده شده است.

در حال حاضر طبق آخرین آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا کنون بیش از 149 هزار خطوط شخصی به دلیل ارسال پیغامک های مزاحم تبلیغاتی مسدود شدند و شاید افزایش آمار مسدود شدن سیم کارت های مزاحم، یکی از دلایلی باشد که ارسال نمایندگان پیغامک های مزاحم، به ارسال پیغامک به لیست های سیاه رو آورده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 558

به "پیامک به لیست سیاه هم به معضل پیامک های تبلیغی اضافه شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامک به لیست سیاه هم به معضل پیامک های تبلیغی اضافه شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید