پیمان فخری: کار کسب سهمیه المپیک نسبت به قبل سخت تر شده است

به گزارش نامیت، به گزارش خبرنگاران، پیمان فخری در نشست خبری مسئولان کاروان ورزش ایران که صبح امروز دوشنبه در محل آکادمی ملی المپیک برگزار گشت با یادآوری اینکه المپیک توکیو طی روزهای اول تا 17 مردادماه برگزار می شود، گفت: 5 رشته ورزشی و 33 ماده به این دوره از بازی ها اضافه شده است و بازی ها در 42 سالن برگزار می شود.

پیمان فخری: کار کسب سهمیه المپیک نسبت به قبل سخت تر شده است

وی ادامه داد: نسبت به دوره قبل بازی های المپیک 148 ورزشکار از این دوره بازی ها کم شده که این نشان از سختی کار برای کسب سهمیه دارد در حالیکه 5 رشته اضافه شده است

معاون کاروان ورزش ایران همچنین در مورد سالن های پیش بینی شده برای برگزاری مسابقات و استقرار خبرنگاران توضیحاتی ارائه کرد.

وی یادآور شد که به خاطر شرایط خاص برگزاری این دوره بازی های المپیک، کمیته بین المللی المپیک از اسپانسر های رسمی و طلایی شامل 28 و 15 اسپانسر استفاده می کند.

فخری همچنین مروری بر شرایط کاروان های ایران در ادوار گذشته بازی های المپیک داشت و ابراز امیدواری کرد که تعداد سهمیه های توکیو نسبت به ریو افزایش یابد.

رییس مرکز تیم های ملی همچنین اشاره ای به پرداخت های کمیته ملی المپیک به کمیته بین المللی المپیک داشت و گفت: مشکلاتی وجود داشت که البته با پیگیری ها برطرف شده است، امروز هیچ مسئله ای از حیث پرداخت وجود ندارد.

فخری با تاکید بر اینکه لباس رسمی و ورزشی اعضای کاروان ایران نهایی شده است، گفت: این لباس شامل 20 تکه سوییشرت، گرمکن، تیشرت و ... می شود. اندازه گیری از اعضا آغاز شده است تا لباس وارد تولید انبوه شود.

وی با یادآوری اینکه ورزش ایران تا به امروز 61 سهمیه کسب کرده است، گفت: پیش بینی بینی می شود در کل 80 درصد شرکت کنندگان در بازی های المپیک واکسن می زنند.

فخری ادامه داد: صحبت های زیادی در رابطه با واکسیناسیون اعضای کاروان ها مطرح بود، دلیل اینکه اجباری گذاشته نشده بود که ورزشکاری تحت اجبار قرار نگیرد.

وی گفت: تمام اعضای کاروان پیش از اعزام باید تست کرونا بدهند، هماهنگ شده تا این تست ها در 5 ازمایشگاه گرفته شود.

فخری یاداور شد: اولین گروه کاروان که شامل اعضای کادر سرپرستی می شود 21 تیرماه راهی توکیو می شود، 8 مردادماه هم آخرین گروه اعزام می شود که شامل اعضای تیم ملی کشتی آزاد است. اولین زمان برگشت هم 13 مرداد است.

فخری در بخشی از نشست خبری گفت: قطعا رکورد تعداد سهمیه و رشته ها شکسته شود اما اینکه در بخش بانوان رکورد حضور شکسته شود قابل پیش بینی نیست.

فخری در مورد پیش بینی صورت گرفته در مورد مدال آوری و جایگاه کاروان ایران گفت: ارزیابی هایی داریم اما سابقه اعلام نداریم، ورزشکاران شاخص داریم، کسانی که شاید کسی فکر مدال آنها را نمی کند اما ما روی آنها امید داریم، هدف گذاری و ارزیابی داریم اما تا حالا هیچ کاروانی در هیچ دوره ای قبل از المپیک ارزیابی خود را اعلام نکرده است.

فخری در مورد شرایط احسان حدادی گفت: ما هم در مورد شرایط او و احتمال عدم اعزام به المپیک صحبت هایی شنیده ایم، منتظر بازگشت او و مشخص شرایطش هستیم، سهمیه احسان حدادی به گونه ای است که امکان جایگزین شدن ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1600

به "پیمان فخری: کار کسب سهمیه المپیک نسبت به قبل سخت تر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیمان فخری: کار کسب سهمیه المپیک نسبت به قبل سخت تر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید