کارگردان اهل چهارمحال و بختیاری جایزه جشنواره فیلم ایدفا هلند را دریافت کرد

به گزارش نامیت، جایزه ویژه بهترین فیلم کوتاه بخش کودک و نوجوان جشنواره جهانی مستند ایدفا هلند به فیلم آشو به کارگردانی جعفر نجفی از فیلمسازان جوان اهل چهارمحال و بختیاری رسید.

کارگردان اهل چهارمحال و بختیاری جایزه جشنواره فیلم ایدفا هلند را دریافت کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مراسم اعطای جوایز سی و دومین جشنواره بین المللی مستند آمستردام (ایدفا) چهارشنبه شب در این کشور برگزار گشت و این اثر پیروز به دریافت جایزه بهترین فیلم بخش کودک و نوجوان شد. سی و دومین جشنواره بین المللی مستند آمستردام (ایدفا) از تاریخ 20 نوامبر تا 1 دسامبر (29 آبان تا 10 آذر) در کشور هلند برگزار می شود.

در این جشنواره فیلم سایه های بی خورشید به کارگردانی مهرداد اسکویی به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی این رویداد معتبر سینمایی حضور داشت و جایزه بهترین کارگردانی جشنواره را کسب کرد. در این جشنواره معتبر مستند جهان نیز مستند خلاف جهت عقربه های ساعت به کارگردانی جلال وفایی بهترین اثر بخش مستندهای نیمه بلند را به نام خود ثبت کرد.

همچنین ماه گذشته فیلم آشو جعفر نجفی در شصت و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم های مستند و انیمیشن در لایپزیگ که از بیست و هشتم اکتبر برابر با 6 آبان آغاز شد و شنبه با معرفی بهترین ها به پایان رسید و پیروز به کسب جایزه شده بود.

این جشنواره نیز یکی از جشنواره های معتبر در حوزه فیلم های مستند و انیمشین است که امسال 310 فیلم از 61 کشور در این جشنواره حضور داشتند.

این فیلم به کارگردان و پژوهشگری جعفر نجفی، تهیه کننده مریم نقیبی، مجری طرح آرش نیکبخت و با بازی آشو عالیور،موسی عالیور، سمیرا بالیپور، یسنا عالیور، حمیدرضا عالیور، گل پری عالیور ساخته شده است.

فریدون نجفی به عنوان مشاور کارگردان ، احمد بابادی تصویربردار و صدابردار سعید بهرامی و هدی ارشد ریاحی به عنوان تدوینگر در این کار در کنار کارگردان بوده اند.

بیش از این نیز تعدادی از فیلمسازان چهارمحال و بختیاری پیروز به کسب جوایز بین المللی شده بودند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 602

به "کارگردان اهل چهارمحال و بختیاری جایزه جشنواره فیلم ایدفا هلند را دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردان اهل چهارمحال و بختیاری جایزه جشنواره فیلم ایدفا هلند را دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید