آماده باش کامل کرمانشاه برای بارش های امشب و فردا، پیک بارش ها شبانه است

به گزارش نامیت، خبرنگاران/کرمانشاه مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به آماده باش تمامی دستگاه های خدمت رسان برای سامانه بارشی پیش رو، گفت: این سامانه می تواند در برخی نقاط استان تا 90 میلی متر هم بارندگی داشته باشد.

آماده باش کامل کرمانشاه برای بارش های امشب و فردا، پیک بارش ها شبانه است

جلیل بالایی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی برای سامانه بارشی که اوایل هفته جاری جو استان را تحت تاثیر قرار می دهد، اظهار کرد: بررسی نقشه ها نشان می دهد بارش ها تشدید و تقویت شده و ممکن است به طور میانگین برای استان حدود 60 میلی متر و برای برخی نقاط تا 90 میلی متر بارندگی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شدت بارش ها از عصر امروز(8 آذر) تا اواخر فردا خواهد بود، ادامه داد: عمده بارش ها به صورت تگرگ و رگبارهای متوالی همراه با رعد و برق خواهد بود، اما احتمال بارش برف در نقاط سردسیر و گردنه ها نیز بعید نیست.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، عمده بارش این سامانه برای شهرستان های کرمانشاه، صحنه، دالاهو، گیلانغرب و هرسین است.

بالایی درباره وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر در این مناطق هشدار داد و عنوان کرد: آنطور که پیش بینی شده عمده بارش ها شبانه است که تردد کمتری در مناطق درون و برون شهری داریم.

وی با بیان اینکه دستگاه های خدمت رسان برای مقابله با این سامانه بارشی آماده هستند و تعطیلی ندارند، عنوان کرد: همه دستگاه ها مانند فرمانداری، شهرداری، هلال احمر و ... باید بر اساس شیفت بندی که برای آنها در نظر گرفته شده پای کار باشند.

بالایی با بیان اینکه باید نقاط آسیب زا که در بارندگی های قبلی ایجاد مشکل کرده بود شناسایی و مرتفع شود، یادآور شد: باید تلاش کنیم پیامدهای ناشی از این بارش ها حداقلی باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه بر لزوم تهیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای امدادرسانی احتمالی به مردم تاکید کرد و افزود: از شهروندان نیز تقاضا داریم از حضور در نزدیکی رودخانه ها و مسیل ها و همچنین ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1277

به "آماده باش کامل کرمانشاه برای بارش های امشب و فردا، پیک بارش ها شبانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش کامل کرمانشاه برای بارش های امشب و فردا، پیک بارش ها شبانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید