آمادگی مقاصد گردشگری حادثه دیده برای پذیرایی از گردشگران

به گزارش نامیت، سال گذشته، بلایای طبیعی زیادی در دنیا رخ داد که خسارت های زیادی به مقصدهای مختلف توریستی وارد کرد. فکر می کنید آن ها اکنون شرایط مناسبی برای پذیرش توریست دارند؟

آمادگی مقاصد گردشگری حادثه دیده برای پذیرایی از گردشگران

گویی بلایای طبیعی اعم از طوفان ها و زمین لرزه ها و رانش های زمینی در سال 2017 نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است و اغلب آن ها هم با اثرات ویرانگری همراه بودند. با توجه به داده های اداره ملی اقیانوسی و جوی، طوفان های ایالات متحده به تنهایی خسارت هایی در حدود 306 میلیارد دلار به این کشور تحمیل نموده اند که می توان گفت سال جاری، پر هزینه ترین سال تاریخ آمریکا از نظر خسارت های متحمل شده است. با این حال، این برآوردها نمی توانند خسارت های مالی وارد شده به یک منطقه آسیب دیده را به طور کامل منعکس نمایند و تاثیرات واقعی آن مدت ها بعد و زمانی آشکار خواهند شد که گردشگران این منطقه ها تصمیم به تغییر در برنامه های سفر خود بگیرند.

مسافران این فرصت را دارند که با حضور در منطقه ها آسیب دیده و بازدید از آن ها، به طور مستقیم در احیای مقصدهای گردشگری آسیب دیده نقش داشته باشند. در سال پیش رو، بازدید از این شش مقصد گردشگری را که در حال بازیابی از بلایای طبیعی سال 2017 هستند، در فهرست خود بگنجانید.

1. پوتومایو، کلمبیا

در ساعت های ابتدایی صبح اول آوریل سال 2017، بیش از 320 نفر در طغیان رودخانه ها و روان شدن گل و لای بسیار در شهر جنوبی موکوآ، کلمبیا، کشته شدند. این اتفاق بدترین فاجعه طبیعی طی سال های اخیر بود. علی رغم انجام کوشش های مربوط به ترمیم و بازسازی در مرکز بخش پوتومایو، جاذبه های طبیعی نزدیک این شهر همچنان به حال خود رها شده اند. سری به این منطقه بزنید تا منطقه حفاظت شده گیاهان دارویی Orito Ingi-Ande ، منطقه ای حفاظت شده در مرز آمازون و کوه های آند که منزلگاه گونه های گیاهی بسیار متنوعی است (Santuario de Flora Plantas Medicinales Orito Ingi-Ande) و جنگل های ابر و بلوط را در قدیمی ترین پارک ملی کشور، Cueva de los Guácharos، کشف کنید.

2. روستاهای سونوم و ناپا، کالیفرنیا

اکتبر گذشته، یکی از ویرانگرترین آتشفشان های تاریخ کالیفرنیا، 200,000 (دویست هزار) هکتار از تاکستان های شمال سان فرانسیسکو را به ویرانی کشاند. زبانه های آتش چندین هفته به شدت شعله ور بود و تقریبا 6600 ساختمان را ویران کرد و جان افراد بسیاری را گرفت. با این که محصولات برخی از تاکستان ها از بین رفتند و برخی دیگر از محصولات هم به دود آغشته شدند، اما بیشتر درخت های انگور در روستاهای سونوما و ناپا در نواحی کم ارتفاعی می رویند که دچار سوختگی نشده اند. شهر کوچک و مرکزی هاتلسبورگ مرکز خوبی برای تور تاکستان های روستای سونوما است - همه هتل ها برای مقاصد تجاری در شهر باز و در حال فعالیت هستند.

3. کارائیب

پاییز گذشته، طوفان های ایرما و ماریا دو ضربه غافلگیرنماینده به بخش بزرگی از کارائیب وارد کردند. برق حدود 40 درصد از پورتوریکو قطع شد. اما برخی از جزیره ها، مانند باربادوس، آنتیگوا، جامائیکا و باهاما، مقاومت بهتری نسبت به دیگران در برابر طوفان داشتند و همه بندرگاه های آسیب دیده کارائیب اکنون بازگشایی شده اند. پیش بینی می گردد که بازتماشامایندگانی که انتظارشان را دارند، در فصل های پربازدید دسامبر تا مه به این منطقه ها برگردند. حتی چند مکان تازه برای اقامت طراحی شده اند: تفریحگاه کوئینتیسنس در آنگویلا، سیرنیتی در خلیج کوکنات در سنت لوسیا و استراحتگاه و آب گرم جوئل گراند مونته گو در جامائیکا؛ استراحتگاه و آب گرم خلیج هاجز در آنتیگوا در تابستان سال 2018 افتتاح خواهد شد.

4. تگزاس ساحلی

در واپسین روزهای ماه آگوست، طوفان هاروی، ساحل تگزاس را طی پنج روز در هم نوردید و چندین تریلیون بشکه آب در شهرها از خود به جا گذاشت. در کورپس کریستی، قایق های شکسته، مزارع آب گرفته و خانه های ویران شده در صدر اخبار جا گرفتند و تا 200 مایلی شمال این منطقه ها، به مقدار ای آب وجود داشت که ساکنان هیوستون در بزرگراه ها و منطقه ها شهری روی آب پارو می زدند. این صحنه ها، یادآور شرایط نیواورلئان بعد از طوفان کاترینا بود. با این که جاده های بزرگ در ساحل های تگزاس همچنان در حال بازسازی هستند، اما انعطاف پذیری هیوستون ثابت شده است. در هتلی در مرکز شهر، مانند هتل 21 طبقه تازه و مرتفع الساندرا مستقر شوید و در یک تور شهری ثبت نام کنید تا در تونل های زیرزمینی که 95 بلوک مرکزی را به هم متصل می نمایند و حالا، بعد از وقوع سیل دوباره مورد استفاده قرار می گیرند، بگردید. از فضای سبز پارک هرمان هم می توانید لذت ببرید، این پارک فقط آسیب های جزئی دیده است.

5. مکزیکوسیتی، مکزیک

دو زلزله شدید مکزیک را در سال 2017 لرزاند. زلزله اول، در روزهای ابتدایی ماه سپتامبر در جنوب استان چیاپاس (Chiapas) رخ داد و حدود 100 نفر کشته شدند. زلزله دوم دو هفته بعد از آن رخ داد، اما مرکز زلزله این بار 75 مایلی جنوب شهر پر جمعیت مکزیکوسیتی بود و در نهایت، بیش از 360 نفر را به کام مرگ فرستاد. این اتفاق تنها یک روز پس از زلزله اصلی روی داد که در اثر طوفان کاتیا در استان وراکروز رخ داد و باعث راه افتادن سیل بزرگی از گل و لای شد که جان دو نفر دیگر را هم گرفت. علی رغم ضربه سهمگینی که به این منطقه ها وارد شده است، مکزیک کشور بزرگی است و فقط بخش هایی از این کشور از این بلایای طبیعی آسیب دیده اند. بخش هایی مثل منطقه ها توریستی محبوب کانکون، لوس کابو، ریویرا نایاریت و ریویرا مایا همچنان سالم هستند و از گردشگران پذیرایی می نمایند. حتی هتل ها و موزه های شهر، مثل موزه انسان شناسی، موزه فریدا کالو و مرکز هنرهای Palacio de Bellas Artes در مکزیکوسیتی به روال کاری گذشته بازگشته و بازرس ها این ساختمان ها را ایمن اعلام نموده اند.

6. سریلانکا

در ماه مه، بارش باران های غیرمعمول موسمی موجب افزایش آب رودخانه ها در بخش جنوبی سریلانکا شد که منجر به طغیان رودخانه ها و هجوم گل و لای به داخل شهر و ویرانی خانه ها و مفقودی مردم شد. در سال 2016، باران های سنگین مشابهی باعث ایجاد گِل-رود شد که سه روستا را در خود دفن کردند. ولی، این کشور مجذوب کننده که مشغول بازسازی پس از چندین دهه جنگ داخلی است، مکان های بسیاری برای تماشا دارد، به ویژه در فصل خشک سال (بخش جنوب غربی کشور در ماه های دسامبر و مارس یا از ماه مه تا سپتامبر در منطقه ها شمالی و شرقی کشور). از ساحل های خیره نماینده تانگالا در امتداد ساحل جنوب شرقی آن بازدید کنید و سپس به سمت دره بروید تا آهوهای کوهی، پلنگ ها، خرس های گرسنه و فیل هایی که در حال حمام گرفتن هستند را در پارک ملی اودوالو یا ویرانه های سنگی شهر باستانی Anuradhapura را ببینید.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2017

به "آمادگی مقاصد گردشگری حادثه دیده برای پذیرایی از گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی مقاصد گردشگری حادثه دیده برای پذیرایی از گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید