آمار نگران کننده نسبت ربات ها به انسان ها در صنایع منتشر شد

به گزارش نامیت، فدراسیون دنیای رباتیک آمار سال 2017 رباتیک خود را منتشر نموده که نشان می دهد گسترش سریع ربات ها در سراسر دنیا رو به افزایش است.

آمار نگران کننده نسبت ربات ها به انسان ها در صنایع منتشر شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ربات بیزینس، ظهور و بروز ربات ها به طور فزاینده ای در همه چیز از مراقبت از سالمندان گرفته تا تامین منابع انسانی در حال فراگیر شدن است.

توسعه ربات ها نتایج خوبی داشته است، اما همچنین بسیاری را نگران نموده چرا که ربات ها در حال تصاحب مشاغل هستند و کاملا برای مردم تبدیل به رقیب شده اند.

تراکم میانگین ربات ها

در حال حاضر فدراسیون بین المللی رباتیک(IFR) که یک سازمان غیرانتفاعی حرفه ای است و به ترویج صنعت رباتیک اختصاص داده شده است، با محاسبه تراکم متوسط ربات ها در سراسر دنیا در زمینه اتوماسیون فراوری، به این نگرانی پرداخته است.

آمار و ارقام این سازمان می گوید که این تراکم به وضوح در سطح دنیا در حال افزایش است.

با توجه به آمار سال 2017 فدراسیون دنیای رباتیک، در سال 2016، به ازای هر 10 هزار شاغل، 74 واحد ربات در صنایع فراوریی دیده می گردد که به طور قابل توجهی بالاتر از 66 واحد گزارش شده در سال 2015 است.

جونجی تسودا رئیس فدراسیون دنیای رباتیک گفت: تراکم ربات ها یک استاندارد عالی برای مقایسه تفاوت ها در سطح اتوماسیون صنعت فراوری در کشورهای مختلف است.

تراکم منطقه ای

این سازمان همچنین تراکم متوسط در هر منطقه را منتشر کرد. بدین صورت که این نسبت تراکم در اروپا 99 واحد، آمریکا 84 و آسیا 63 واحد است.

در اروپا، اتوماتیک ترین کشور آلمان است. در واقع، این کشور رتبه سوم را در سراسر دنیا با آمار قابل توجه 309 واحد دارد و برآورد شده است از 2018 تا 2020 سالیانه پنج درصد به آن افزوده گردد.

در قاره آمریکا، ایالات متحده در سال 2016 رشد چشمگیری داشته و آمار خود را به 189 ربات رسانده که موجب شده هفتمین کشور در رتبه بندی کلی گردد.

از این قاره، تراکم ربات در کانادا به 145 واحد در سال 2016 رسیده است.

با این حال، از لحاظ شاخص رشد، این آسیا است که بزرگترین جهش را داشته است.

تسودا می گوید: در نتیجه حجم زیادی از نصب ربات ها در آسیا طی سال های اخیر، این منطقه دارای بالاترین نرخ رشد است. بین سال های 2010 تا 2016 میانگین رشد سالانه تراکم ربات ها در آسیا 9 درصد، در آمریکا 7 درصد و در اروپا 5 درصد بوده است.

چین چشمگیرترین پیشرفت را تجربه نموده و میزان تراکم آن از تنها 25 واحد در سال 2013 به 68 واحد در سال 2016 افزایش یافته و این کشور رتبه 23 دنیای را به خود اختصاص داده است.

اما گویا این احتمالا تازه آغاز کار چین است، چرا که دولت این کشور قصد دارد تا سال 2020 چین را به عنوان یکی از 10 کشور برتر دنیا در این زمینه معرفی کند.

چین برای انجام این کار، رقابت سنگینی پیش رو دارد. با توجه به آمار فدراسیون دنیای رباتیک، 10 کشور برتر اتوماتیک در دنیا به ترتیب کره جنوبی، سنگاپور، آلمان، ژاپن، سوئد، دانمارک، ایالات متحده آمریکا، ایتالیا، بلژیک و تایوان هستند.

کره جنوبی نه تنها دارای بالاترین تراکم ربات در دنیا است، بلکه از سال 2010 تاکنون این صندلی را تصاحب نموده است. تراکم متوسط نسبت ربات به انسان در این کشور 631 واحد است که بسیار بالاتر از میانگین دنیای است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 79

به "آمار نگران کننده نسبت ربات ها به انسان ها در صنایع منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار نگران کننده نسبت ربات ها به انسان ها در صنایع منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید