ابهام در آینده روابط انگلیس و اتحادیه اروپا

به گزارش نامیت، خبرگزاری خبرنگاران- پافشاری انگلیس و اتحادیه اروپا بر مواضع خود درخصوص توقف مذاکرات بر سر روابط دو طرف پس از جدایی، آینده این روابط را در هاله ای از ابهام قرار داد.

ابهام در آینده روابط انگلیس و اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تورهای بهاری اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، انگلیس و اتحادیه اروپا در تازه ترین مواضع شان، عزم خود را در کوتاه نیامدن از خواسته ها و نرسیدن به یک توافق برای دوران پس از جدایی و اجرای برگزیت آشکار کردند و سفر میشل بارنیه نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت در آستانه ورود به لندن لغو شد.

نخست وزیر انگلیس در واکنشی تند به مواضع اتحادیه اروپا گفت: پس از 45 سال عضویت در اتحادیه اروپا ظاهرا آن ها نمی خواهند از مواضع خود کوتاه بیایند تا به یک توافق برسیم بنابراین ما با اعتماد به نفس کامل برای جهت جایگزین آماده می شویم. بوریس جانسون اضافه نمود: ما به صورت واضح مواضع خود را که درخواست برقراری رابطه بازرگانی ومالی همچون کاناداست به اتحادیه اروپا اعلام کردیم و آن ها هنوز نپذیرفته اند.

وی مقامات اتحادیه اروپا را متهم کرد قصد دارند همچنان قوانین و آزادی های انگلیس را تحت کنترل داشته باشند که این برای کشوری مستقل غیر قابل قبول است. نخست وزیر انگلیس با اشاره به اینکه حدود هفتاد روز تا انتها دوره گذار و اجرای برگزیت زمان باقی مانده است گفت: انگلیس خود را برای شرایط خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا آماده می نماید.

حدود چهار و نیم سال از همه پرسی برگزیت می گذرد، همه پرسی که حدود 52 درصد از رای دهندگان به خروج از اتحادیه اروپا و حدود 48 درصد هم به ماندن در اتحادیه اروپا رای دادند. بر سر برگزیت میان مقامات انگلیس و اتحادیه اروپا هزاران ساعت مذاکره اجرا شده است و دیوید کامرون و ترزا می دو نخست وزیری بودند که به گونه ای قربانی برگزیت شدند و اکنون در واپسین هفته های باقی مانده تا زمان جدایی روابط در هم تنیده سیاسی، مالی، اجتماعی و امنیتی انگلیس و اتحادیه اروپا همچنان در هاله ای از ابهام واقع شده است و برخلاف نظر جانسون اتحادیه اروپا همچون گذشته نخست وزیر انگلیس را عامل این شرایط می دانند.

انگلیس که با حدود هفتصد هزار مبتلا و بیشترین قربانی همه گیری ویروس کرونا در قاره اروپا با بار سنگین ناشی از پیامد های این همه گیری روبرو است اکنون باید در صورت جدایی بدون توافق از اتحادیه اروپا خود را برای تحمل بار سنگین تر این شکل از جدایی نیز آماده سازد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1186

به "ابهام در آینده روابط انگلیس و اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابهام در آینده روابط انگلیس و اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید