اسنپدراگون 6 نسل 3 با مشخصات مشابه اسنپدراگون 7s نسل 2 معرفی گردید

به گزارش نامیت، کوالکام بی سروصدا امروز از تراشه اسنپدراگون 6 نسل 3 رونمایی کرد. این پردازنده با کد SM6475-AB شناخته می گردد و قرار است در گوشی های هوشمند ارزان مورد استفاده قرار گیرد. نکته جالب اینجاست که اسنپدراگون 6 نسل 3 در واقع نسخه آندرکلاک شده ای از اسنپدراگون 7s نسل 2 است که به نوعی با کاهش کمی در عملکرد، سعی دارد قیمت گوشی های هوشمند را پایین تر بیاورد.

اسنپدراگون 6 نسل 3 با مشخصات مشابه اسنپدراگون 7s نسل 2 معرفی گردید

اسنپدراگون 6 نسل 3 دارای چهار هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است. برای پردازش گرافیکی، این تراشه از پردازشگر گرافیکی Adreno 710 بهره می برد که عملکرد گرافیکی مناسبی برای کاربران فراهم می نماید. این چیپست بعلاوه از رم های LPDDR4x و LPDDR5 پشتیبانی نموده و قابلیت استفاده از حافظه های داخلی UFS 3.1 را نیز دارد.

اگر به مشخصات اسنپدراگون 7s نسل 2 نگاهی بیندازیم، متوجه شباهت های بسیاری با اسنپدراگون 6 نسل 3 می شویم. هر دو تراشه از چهار هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 استفاده می نمایند. در زمینه پردازش گرافیکی نیز هر دو تراشه به پردازشگر Adreno 710 مجهز شده اند. با این حال، تفاوت کوچکی که میان این دو وجود دارد، در فرکانس هسته های Cortex-A55 است؛ به طوری که در اسنپدراگون 7s نسل 2 این هسته ها با فرکانس 1.95 گیگاهرتز عمل می نمایند، در حالی که در اسنپدراگون 6 نسل 3 فرکانس به 1.8 گیگاهرتز کاهش یافته است.

یکی دیگر از تفاوت های مهم این دو تراشه در نرخ به روزرسانی نمایشگر است. اسنپدراگون 7s نسل 2 قابلیت پشتیبانی از نرخ به روزرسانی 144 هرتز با وضوح +FHD را دارد، در حالی که اسنپدراگون 6 نسل 3 از این قابلیت بی بهره است. به غیر از این تفاوت، هیچ تغییر عمده ای بین این دو تراشه دیده نمی گردد و به نظر می رسد که اسنپدراگون 6 نسل 3 ویژگی تازهی ارائه نمی دهد.

به طور کلی، هدف کوالکام از معرفی اسنپدراگون 6 نسل 3 ارائه یک گزینه مالی تر برای تولیدنمایندگان گوشی های هوشمند است تا بتوانند دستگاه های باکیفیت و کارآمدی را با قیمت پایین تر روانه بازار نمایند. این تراشه تازه به برندها این امکان را می دهد که گوشی های هوشمندی با عملکرد بالا، چندوظیفگی بهتر، و بازی های روان تر را به مشتریان خود ارائه دهند، بدون اینکه احتیاج به هزینه های بالاتری داشته باشند. بعلاوه انتظار می رود که این تراشه به زودی در گوشی های هوشمند مالی عرضه گردد و بازار گوشی های میان رده و پایین رده را تحت تأثیر قرار دهد.

منبع: GizmoChina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2250

به "اسنپدراگون 6 نسل 3 با مشخصات مشابه اسنپدراگون 7s نسل 2 معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسنپدراگون 6 نسل 3 با مشخصات مشابه اسنپدراگون 7s نسل 2 معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید