اشک های مسی پس از شکستن رکوردهای پله و سوارس

به گزارش نامیت، کاپیتان تیم ملی آرژانتین با زدن هر سه گل تیمش برابر بولیوی رکوردی نو را به ثبت رساند.

اشک های مسی پس از شکستن رکوردهای پله و سوارس

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نشریه مارکا، هت تریک لیونل مسی در پیروزی 3 بر صفر بامداد امروز (آدینه) تیم ملی آرژانتین برابر بولیوی در دور دهم بازی های مرحله انتخابی جام دنیای 2022 آمریکای جنوبی، او را به یک رکورد تازه رساند.

مسی با این سه گل علاوه بر به ارمغان آوردن سه امتیاز دیگر برای آلبی سلسته و تثبیت صندلی این تیم در رده دوم جدول مرحله انتخابی جام دنیای 2022 منطقه آمریکای جنوبی، رکوردهای دو ستاره فعلی و پیشین دنیا را هم شکست.

گل اول مسی، او را به پله اسطوره فوتبال برزیل به اسم رکورددار بیشترین گل زده برای یکی از تیم های ملی آمریکای جنوبی رساند. او با گل دومش رکورد پله را هم شکست و با هت تریکش در یکصدوپنجاه ونهمین بازی ملی خود تعداد گل های ملی اش را به 79 مورد افزایش داد.

مسی پیش از این هم با پیراهن بارسلونا یکی دیگر از رکوردهای پله را شکسته بود. رکورد ثبت بیشترین گل با پیراهن یک تیم باشگاهی. در حالی که پله با پیراهن سانتوس برزیل 643 گل در بازی های رسمی به ثمر رسانده بود، مسی 34 ساله در دوران حضورش در بارسلونا 672 گل در 778 بازی به ثمر رساند.

اما علاوه بر این مسی با این هت تریک رکورد دوست صمیمی و هم تیمی اروگوئه ای سابقش لوئیس سوارس را هم به اسم برترین گلزن منطقه آمریکای جنوبی در بازی های انتخابی جام دنیای شکست. این بیست و ششمین گل مسی در بازی های انتخابی جام دنیای در آمریکای جنوبی بود که حالا یکی بیشتر از سوارس است.

بامداد امروز اما از یک جهت دیگر هم برای لیونل مسی خاطره انگیز شد. او پس از بازی در ورزشگاه مانومنتال شهر بوئنوس آیرس در حضور 17 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه جام قهرمانی رقابت های کوپا آمه ریکا که تابستان سال جاری در برزیل بالای سر برد، به نمایش گذاشت و هنگام انجام این کار احساساتی شد و اشک ریخت. مسی با کسب اولین افتخارش با تیم ملی آرژانتین، از زیر فشار روانی سنگینی که به خاطر ناکامی در رده ملی تحمل می کرد، خلاص شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1718

به "اشک های مسی پس از شکستن رکوردهای پله و سوارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشک های مسی پس از شکستن رکوردهای پله و سوارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید