افتتاح پایگاه ملی محوطه باستانی شهر یری و موزه بقعه شیخ حیدر تا سرانجام سال جاری

به گزارش نامیت، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر از بهره برداری از دو پروژه مهم شهرستان شامل پایگاه ملی محوطه باستانی شهر یری و ساختمان موزه بقعه شیخ حیدر مشگین شهر تا خاتمه امسال اطلاع داد.

افتتاح پایگاه ملی محوطه باستانی شهر یری و موزه بقعه شیخ حیدر تا سرانجام سال جاری

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، ایمانعلی ایمانی صبح امروز 9 تیرماه در بازدید و جلسه آنالیز فرایند پیشرفت فیزیکی پایگاه ملی محوطه باستانی شهریئری و ساختمان موزه بقعه شیخ حیدر توسط کارشناس برنامه و بودجه استانداری اردبیل اظهار کرد: این دو پروژه مهم میراث فرهنگی شهرستان سال جاری تکمیل خواهد شد و به بهره برداری خواهد رسید.

او اعلام کرد: در راستای افتتاح فاز اول پایگاه ملی محوطه باستانی شهریئری به ویژه در سنگفرش راستا دسترسی، سرویس بهداشتی و نمازخانه، سازه فلزی محل سنگ افراشته ها و خرید لایت پنل ها مبلغ 50 میلیارد ریال هزینه شده که سال جاری با تکمیل پروژه شاهد افتتاح فاز نخست مجموعه خواهیم بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر از پروژه های مهم حوزه میراث فرهنگی به تکمیل موزه شهرستان اشاره نمود و گفت: عملیات احداث ساختمان این موزه از سال 97 آغاز شده و پیشرفت فیزیکی 50 درصد دارد و در سال 99 جزو برنامه های افتتاح میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان است.

ایمانی مطرح کرد: مشگین شهر تا به حال محل مناسبی برای معرفی آثار تاریخی، باستانی، صنایع دستی و فرهنگی با توجه به کثرت آثار و تنوع فرهنگی نداشته که با بهره برداری موزه در سالجاری، این مکان نقش مهمی در معرفی شهرستان و رضایت گردشگران خواهد داشت.

او وجود آثار متعدد تاریخی و باستانی در شهرستان را نیازمند تبلیغ و معرفی هر چه بیشتر دانست و اضافه نمود: با معرفی این جاذبه ها می توانیم زمینه حضور هر چه بیشتر گردشگران را در این شهرستان فراهم آورده و در راستای جهش فراوری گام برداریم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1027

به "افتتاح پایگاه ملی محوطه باستانی شهر یری و موزه بقعه شیخ حیدر تا سرانجام سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح پایگاه ملی محوطه باستانی شهر یری و موزه بقعه شیخ حیدر تا سرانجام سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید