تور اروپا ارزان: تفاوت هتل های اروپا در مقایسه با هتل های آسیا

به گزارش نامیت، استاندارد هتل از دید افراد مختلف فرق دارد. این استاندارد ها حول اولویت های مسافران می چرخد اما به علت تنوع فرهنگی، این اولویت ها نیز متغیر هستند.

تور اروپا ارزان: تفاوت هتل های اروپا در مقایسه با هتل های آسیا

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

دبی، استانبول، آنتالیا در کنار کشور های آسیای شرقی مانند تایلند، مالزی و … مقاصد مورد علاقه ایرانیان به شمار میرود و بیشتر مسافرین ایرانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، اغلب یکی از این مقاصد را تجربه نموده اند و علاوه بر بازدید از جاذبه های گردشگری، از اقامت خود در هتل های 5 ستاره آن ها نیز لذت برده اند اما داستان در تور اروپا و کشور های اروپایی کمی فرق دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به تفاوت های هتل های اروپایی و آسیایی داشته باشیم.

هتل، جاذبه ای مجزا در تورهای آسیایی

هتل در شهر هایی مانند استانبول، آنتالیا، پوکت، دبی و … ویژگی مهم سفر به شمار می آید تا مقدار ای که بسیاری از آژانس های مسافرتی، در یک راستا، چندین پکیج با هتل های مختلف ارائه می کنند تا جوابگوی تمامی خواسته های مسافران باشند. کم و بیش این اتفاق در شهر های ایران نیز اتفاق می افتد و غیر از ایرلاین، یکی از عواملی که تاثیر بسیاری بر قیمت یک تور مسافرتی دارد، کلاس هتل است. دارا بودن استخر، نوساز بودن، متراژ بزرگ اتاق ها و …، جزو مزیت های مهم یک هتل به شمار میرود؛ تا مقدار ای که در شهر هایی مانند آنتالیا، استانبول یا دبی، هتل خود به عنوان یک جاذبه محسوب می گردد. شاید نقطه تفاوت هتل های اروپایی با هتل های آسیایی از همین جا شروع گردد.

هتل های اروپا، محلی برای استراحت

بر عکس دبی و آنتالیا، در شهر هایی مانند پاریس، بارسلون و رم، هتل یک جاذبه به حساب نمی آید، بلکه صرفا محلی برای استراحت است. اگر ما در سفر اول و دوم خود در هتل های لاکچری آنتالیا و دبی شب را به صبح رسانده باشیم، قائدتا در اتاق های کوچک هتل های اروپا (حتی 5 ستاره ها) این احساس ناخوشایند به ما دست خواهد داد که به مقدار هزینه، خدمات دریافت ننموده ایم. این نکته وقتی بیشتر به چشم می آید که اولا هتل های اروپایی از هتل های آسیایی به مراتب گران تر هستند، ثانیا به علت نرخ تبدیل بالای یورو به ریال برای مسافران ایرانی، این گران بودن، چند برابر خود را نشان می دهد.

چرا هتل در اروپا گران تر از آسیا است؟

بعضی موارد در همه جای جهان به یک مقدار بر روی قیمت رزرو هتل تاثیرگذار است؛ برای مثال نزدیکی به جاذبه های گردشگری یا قرار داشتن هتل در بافت مرکزی شهر، باعث افزایش قیمت کرایه اتاق در هتل است؛ اما به خاطر داشته باشید که علاوه بر این موارد، به طور کل قیمت هتل در اروپا به علت هزینه های بالای نگهداری بالا است.

در بین کشور های اروپایی، بلغارستان، مقرون به صرفه ترین هتل ها را ارائه می نماید اما به طور میانه در سایر کشور های اروپایی به ازای هر نفر، باید هزینه ای بین 75 تا 150 یورو به ازای هر شب اقامت برای یک نفر را کنار بگذارید. این هزینه برای هتل های لاکچری بین 150 تا بیش از 350 یورو به ازای هر شب متغیر خواهد شد.

بعلاوه در نظر داشته باشید به طور کلی ماه جولای گران ترین ماه و ژانویه مقرون به صرفه ترین ماه برای کرایه هتل اروپا به شمار میرود. پس اگر مسافر تور اسپانیا، سوئیس، فرانسه یا آلمان هستید، بدانید که هزینه بالایی را باید بپردازید.

تفاوت هتل های اروپا نسبت به آسیا

سایز و تایپ اتاق

عموما سن ساختمان های هتل در اروپا بسیار بالاتر از هتل های آسیایی و آمریکایی است، حتی بعضی از آن ها سازه های باستانی هستند که به هتل تبدیل شده اند. البته این ساختمان ها بازسازی شده اند و قابلیت های یک هتل مدرن را دارا هستند اما باید به فضای کوچک آن ها بسنده کنید. بعلاوه بیشتر هتل های اروپایی فضایی به عنوان تراس را در اختیار مسافران نمی گذارد.

تخت ها

اگر اتاق دو تخته همراه با تخت اضافه می خواهید، حتما به خاطر داشته باشید که تخت سوم در اتاق های اروپایی از نوع کاناپه سفری خواهد بود و فضای اتاق بسیار کوچک تر خواهد شد. بعلاوه تعجب نکنید اگر اتاقی با تخت دبل خریداری کردید اما دو تخت یک نفره به هم چسبیده نصیبتان شد. پس قبل از خرید، مطمئن شوید که ترکیب تخت ها به چه صورت است.

غذا

تنوع ارائه غذا و خوراک در وعده های صبحانه، نهار و شام، از دیگر نکاتی است که بسیار به چشم می آید و هتل های اروپایی نسبت به هتل های آسیایی ضعف دارند؛ تا مقدار ای که می گردد گفت هتل های کمتر از 4 ستاره در اروپا به سختی می تواند خواسته شما را براورده سازد.

دوست دار محیط زیست

بعضی از هتل ها در اروپا به عنوان هتل های سبز و دوست دار محیط زیست شناخته می شوند که با ارائه حوله های کمتر (فقط در صورت درخواست مسافر اقدام به تعوض حوله ها می کنند) و عدم ارائه شامپو و صابون های بسته ای و یک نفره، گامی در کاهش تخریب محیط زیست برمی دارند.

تفاوت ها را بپذیریم و از سفر لذت ببریم

اگر مسافر اروپا هستید، تجربه سفر های آسیایی خود را فراموش کنید و بدانید که هتل، قرار نیست یکی از جاذبه های سفر شما باشد، در تورهای اروپایی پس از بازدید از جاذبه های گردشگری، تست غذا های محلی و لذت از برقراری ارتباط با جامعه محلی؛ قرار است به هتل برگردید و شبی را آسوده به صبح برسانید. در سفر اروپایی خود به جای اتاق بزرگ، استخر و صبحانه مفصل، در پی موقعیت شهری مناسب، دسترسی خوب به حمل و نقل عمومی و رفتار مناسب و حرفه ای میزبانان باشید.

منبع: آژانس مسافرتی ایوار

منبع: مجله سفر
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2014

به "تور اروپا ارزان: تفاوت هتل های اروپا در مقایسه با هتل های آسیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور اروپا ارزان: تفاوت هتل های اروپا در مقایسه با هتل های آسیا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: تفاوت هتل های اروپا در مقایسه با هتل های آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید