انتشار اطلاعاتی از پیشرانه هیبریدی موتورسیکلت توسط کاوازاکی
به گزارش نامیت، کاوازاکی برای نخستین بار اطلاعاتی از پیشرانه هیبریدی برای موتورسیکلت های آینده منتشر کرد؛ این پیشرانه هیبریدی در سه حالت کارکرد بنزینی، برقی و ترکیبی کار می نماید.
به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت، یکی از قسمت های پنهان شده در اولین موتورسیکلت کاوازاکی برای عرضه در سال 2021، کاری بود که این برند ژاپنی برای جایگزینی پیشرانه های احتراق داخلی انجام می دهد. کاوازاکی قبلا اعلام نموده بود که در زمینه طراحی موتورسیکلت برقی کار می نماید و حالا اطلاعات کمی درباره این موتورسیکلت هیبریدی برقی خود منتشر نموده است.
کاوازاکی ویدیوی جالبی در این زمینه ارسال نموده است؛ البته بیشتر این کلیپ کوتاه از ترفندهای بازاریابی بهره می برد. در این ویدئو دو نکته جالب به نظر می رسد. در وهله اول، می بینیم که نمونه اولیه موتورسیکلت هیبریدی-الکتریکی کاوازاکی در حال چرخش روی دینامومتر است و به محض چرخش موتور الکتریکی، صدای کاملا متفاوتی دارد و نشان می دهد کاوازاکی در ابتدای راه کوشش برای فراوری سیستم محرکه هیبریدی واقع شده است. به عبارت دیگر، این شرکت هنوز برای دستیابی به فناوری پیشرفته هیبریدی، راه زیادی باید طی کند.
دومین نکته جالب، استفاده کاوازاکی از حالت هیبریدی برای پیشرانه است که سه حالت دارد: عملنمودهای بنزینی، برقی و ترکیبی (هیبریدی).
شهر بی نامی که کاوازاکی در بالا به تصویر کشیده، پاریس است و دلیل خوبی وجود دارد که کاوازاکی از این مکان برای برجسته ساختن متنوع بودن برند خود استفاده می نماید. پاریس پیشتاز کوشش برای ممنوعیت وسایل نقلیه مبتنی بر سوخت فسیلی است. با این تصمیم دولت فرانسه، کلان شهر پاریس تا سال 2030 دسترسی موتورسیکلت های بنزینی را به مرکز شهر محدود می نماید.
همان طور که ویدئو نشان داده می گردد، موتورسیکلت راستا بزرگراه تا داخل شهر را با پیشرانه احتراق داخلی طی می نماید؛ سیستم محرکه در مرزهای شهر به حالت تمام برقی تبدیل می گردد و در هنگام سواری در راستاهای پرپیچ وخم از سیستم هیبریدی بهره می برد. احتمالاً این بهترین ترکیب استفاده از پیشرانه برای کاهش مصرف سوخت و بهینه سازی است.
جالب است که ببینیم این فناوری هنگام به ثمر رسیدن چگونه خواهد بود؛ اما مسلماً راستای جذاب برای آینده نشان می دهد.
منبع: جام جم آنلاین