بازیابی خطوط ارتباطی بین دو کُره از روز دوشنبه

به گزارش نامیت، کره شمالی اظهار داشت که در راستای پیشبرد صلح در شبه جزیره، از ساعت 9 صبح روز دوشنبه تمامی خطوطی ارتباطی با کره جنوبی را بازیابی خواهد نمود.

بازیابی خطوط ارتباطی بین دو کُره از روز دوشنبه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اظهار داشت که پیونگ یانگ میخواهد خطوط ارتباطی خود با کره جنوبی را مجددا راه اندازی کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد، کیم جونگ اون دبیر کل حزب کارگران کره در چهاردهمین مجمع خلق کره گفت، پیونگ یانگ میخواهد در راستای کاستن از تنش ها و پیشبرد صلح پایدار در شبه جزیره کره خطوط ارتباطی بین کره ای را احیا کند.

براساس این گزارش، در پی اعلام کیم جونگ اون، سازمان های مربوط در این زمینه اظهار داشتند که از ساعت 9 صبح دوشنبه 4 اکتبر خطوط ارتباطی و تماس بین سئول و پیونگ یانگ مجددا بازیابی خواهد شد.

خبرگزاری کره شمالی در ادامه نوشته، مقامات کره شمالی باید به اقدام با معنای کره شمالی در بازگشایی خطوط تماس توجه نمایند و کوشش های خود را برای نجات روابط میان دو کشور و حفظ صلح در شبه جزیره افزایش دهند.

رهبر کره شمالی پنجشنبه گذشته هم از تمایل خود و آمادگی کشورش برای ازسرگیری تماس ها و تبادل نظر با همسایه جنوبی خبر داده بود.

کیم جونگ بعلاوه گفته بود، خطوط ارتباطی مرزی با کره جنوبی از اوایل ماه اکتبر به اسم بخشی از کوشش ها برای بهبود روابط و ایجاد صلح در شبه جزیره کره بازسازی می گردد.

کره شمالی در ماه اوت گذشته در پی نادیده گرفتن هشدار های پیونگ یانگ در خصوص مانور های نظامی آمریکا و کره جنوبی، خطوط ارتباطی خود با سئول را قطع کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1757

به "بازیابی خطوط ارتباطی بین دو کُره از روز دوشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیابی خطوط ارتباطی بین دو کُره از روز دوشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید