بازیابی زمین و لزوم استفاده از انرژی های تجدید پذیر

به گزارش نامیت، خبرگزاری خبرنگاران- معاون پایش اداره کل محیط زیست و توسه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه یکی از محورهای روز جهانی زمین در سال 2021، بکارگیری فناوری های بهبود شرایط اقلیمی است بر بازیابی زمین و لزوم استفاده از انرژی های تجدید پذیر تاکید نمود.

بازیابی زمین و لزوم استفاده از انرژی های تجدید پذیر

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سعید احمری گفت: هدف از بهبود شرایط اقلیمی ، رساندن میزان Co2 موجود در جو به اندازه استاندارد است. هم اکنون غلظت این گاز در اتمسفر حدود PPM 415 اندازه گیری شده و هدف از بهبود شرایط اقلیمی ، رساندن این میزان به 300PPM تا سال 2050 می باشد. دستیابی به این هدف عمده طی برنامه ریزی بلند مدت و با در نظر دریافت مسائل محیط زیست در کلیه فعالیتهای انسانی، ممکن خواهد بود. این موضوع مهم به عنوان یکی از محورهای مصاحبه در روز جهانی زمین در روز 22 آوریل 2021 شده است.

وی با بیان اینکه شهرها مسئول فراوری 70 تا 75 درصد آلودگیCO2 و 40 تا 45 درصد از گازهای گلخانه ای (GHG) هستند. توضیح داد: از آنجایی که فرایند توسعه شهرها و افزایش شهرنشینی با سرعت به پیش می رود، جوامع مختلف در پی آن هستند تا ثابت نمایند که تأمین کامل انرژی مورد نیازشان به وسیله انرژی های تجدیدپذیر کاملا عملی و ممکن است.

به گفته معاون پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران از پتانسیل قابل توجهی جهت بهره گیری از انرژی های تجدیدپذیر (به خصوص انرژی خورشیدی) برخوردار است و بکارگیری این نوع انرژی ها، راه حل مناسبی برای غلبه بر معضلات محیط زیستی می باشد.

احمری گفت: شهرداری تهران به عنوان متولی اصلی در مدیریت شهر تهران، دارای زیرساخت های مناسبی برای بسترسازی و توسعه انرژی های تجدیدپذیر می باشد. همچنین با عنایت به در اختیار داشتن بیشترین فضاهای عمومی و نیمه عمومی شهر، منابع مختلف شهری، سیستم حمل و نقل عمومی و سیستم نظارت بر ساخت و ساز در پهنه های مختلف شهر، می تواند در توسعه انرژی های تجدیدپذیر در شهر تهران مهمترین نقش را ایفا کند.

وی در ادامه به اقدامات مدیریت شهری در این حوزه و ایجاد نیروگاه های کوچک مقیاس خورشیدی اشاره کرد و گفت : نیروگاه های نصب شده در شهرداری تهران با ظرفیت حدود 600 کیلووات قابلیت فراوری 900 مگاوات ساعت برق در سال دارند که این مقدار فراوری، از انتشار حدوداً 700 تن CO2 جلوگیری بعمل می آورد که معادل کاشت 3500 اصله درخت در شهر تهران می باشد.

احمری ادامه داد: همچنین حدود 935 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در اماکن عمومی شهرداری مناطق 22گانه شهرداری تهران نصب شده که این مقدار، از انتشار تقریباً 320 تن گاز CO2 سالانه جلوگیری خواهد نمود. نصب 7760 پایه چراغ خورشیدی، تامین روشنایی 1057 ایستگاه اتوبوس به وسیله مدول های خورشیدی، تجهیز 4200 چراغ ترافیک به سولار، تجهیز 24 غرفه بازیافت و 5 پل عابر پیاده به انرژی خورشیدی از دیگر اقدامات شهرداری تهران در راستای کاهش انتشار CO2 و گازهای گلخانه ای است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1531

به "بازیابی زمین و لزوم استفاده از انرژی های تجدید پذیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیابی زمین و لزوم استفاده از انرژی های تجدید پذیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید