برگزاری کارگاه پیشرفته تغییر رفتار

به گزارش نامیت، در کارگاه پیشرفته تغییر رفتار که به همت پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی برگزار می گردد، روش های مختلف مطالعه پیچیدگی های رفتارهای مرتبط با سلامت و کاربرد آن در طراحی مداخلات تغییر رفتار تبیین می شوند.

برگزاری کارگاه پیشرفته تغییر رفتار

به گزارش خبرنگاران، تغییر سبک زندگی و رفتارهای مضر برای سلامت و تبدیل آن به سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت و رفتارهای سالم، چالش بزرگی برای مدیران، متخصصین و کارشناسان علوم سلامت، روانشناسی و جامعه شناسی است. بسیاری از مداخلات و برنامه های تغییر رفتار در سطح محلی یا ملی در ایران و بسیاری از کشورها، پیروز به تغییر رفتار در سطح وسیع و یا پایدار نمی شوند؛ بنابراین ضروری است همه افرادی که دست اندرکار ترویج سبک زندگی سالم هستند، درک عمیق تری از چرایی این مشکل کسب کرده و و خود را به راهکارها و مهارت های مواجهه با این چالش مجهز کنند تا شانس پیروزیت خود را در برنامه های آینده افزایش دهند.

در این راستا، پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی در این زمینه کرده است. در کارگاه مقدماتی تغییر رفتار که 6 مردادماه 1400 برگزار گشت، در خصوص نحوه شکل گیری رفتارهای انسانی به خصوص رفتارهای مرتبط به سلامت، عوامل موثر بر آن و نیز معین کننده های اصلی رفتارهای مرتبط با سلامت مقدماتی بحث و مصاحبه شد.

کارگاه پیشرفته تغییر رفتار در تاریخ 3 آذرماه 1400 برگزار خواهد شد و در آن، ضمن مروری بر مهم ترین موضوعات کارگاه مقدماتی، پیچیدگی های رفتارهای مرتبط با سلامت معین و روش های مختلف مطالعه پیچیدگی های رفتارهای مرتبط با سلامت و کاربرد آن در طراحی مداخلات تغییر رفتار معرفی می شوند. بعلاوه خطاهای شناسایی معین کننده های واقعی هر رفتار براساس نوع تئوری، انتخاب و تحلیل داده با ذکر مثال شرح داده می گردد. در نهایت، تکنیک های روش شناسایی و انتخاب نقاط حساس سیستم در سطوح فردی و جمعی جهت مداخله پیروز تغییر رفتار آموزش داده می گردد.

دکتر نسترن کشاورز محمدی، دانشیار ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مشاور سازمان جهانی بهداشت و دکتر ریک کروتزن، استاد تکنولوژی و تغییر رفتار دانشگاه ماستریخت هلند، مدرسین کارگاه پیشرفته تغییر رفتار خواهند بود.

علاقمندان جهت شرکت در این کارگاه می توانند با پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی شماره تلفن 66951877-021 تماس حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1826

به "برگزاری کارگاه پیشرفته تغییر رفتار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کارگاه پیشرفته تغییر رفتار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید