بهترین شهرهای امارات برای سفر کدامند؟

به گزارش نامیت، امارات متحده عربی یکی از امن ترین و زیباترین کشورهای دنیا است. ساکنان آن کاملاً ارزش های متعارف و مدرن شرق و غرب را با هم ترکیب نموده و با ملیت ها و فرهنگ های مختلف همگام شده اند. چنین اقدامی باعث محبوبیت و شناخته شدنش در سراسر دنیا شده است. حیرت انگیزترین حقیقت کشور کوچک گوشه جنوب شرقی شبه جزیره عربستان آن است که، تا 60 سال پیش بیشترش بیابان بود. امروز اما همه امارات را با شهر دبی و آسمان خراش های سر به فلک کشیده می شناسند، باید بگوییم که امارات علاوه بر جاذبه های مدرن، جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی دارد که در سراسر کشور قرار گرفته اند. برای آشنایی با شهرهای دیدنی امارات و انتخاب بهترینشان با خبرنگاران همراه شوید.

بهترین شهرهای امارات برای سفر کدامند؟

پیشینه شهرهای دیدنی امارات

قبل از آن که راهی سفر به شهرهای زیبای امارات شوید بهتر است مختصری درباره تاریخ آن بگوییم. در سال 1971 اماراتی ها از استعمار بریتانا خارج شدند و کشوری مستقل را شکل دادند. تا قبل از آن این منطقه را با نام های اماران متصالحه و امارات ساحل عمان می شناختند. مؤسس و بنیان گذار حکومت امارات متحده عربی نیز شیخ زاید بن سلطان آل نهیان بود.

امارات در لغت معنی شیخ یا امیر نشین می دهد و نام کشور نیز شیخ نشین های متحد عربی است که در واقع از هفت امارت امیر نشین تشکیل شده است. این امارت ها به ترتیب زیر هستند:

  • ابوظبی
  • دبی
  • شارجه
  • عجمان
  • ام القوین
  • رأس الخیمه
  • فجیره

در حال حاضر ابوضبی پایتخت کشور 8 میلیون نفری امارات است.

دبی، معروف ترین شهر دیدنی امارات

هر سال بیش از 20 میلیون نفر به دبی سفر می نمایند این در حالی است که جمعیت شهر تنها 3.14 میلیون نفر است. این میزان گردشگر باعث شده امکانات و خدمات کاملی برای گردشگران مهیا شود و سراسر شهر پر باشد از هتل ها و رستوران هایی برای بودجه های متفاوت تا همه بتوانند در دبی اقامت نمایند.

ساختمان های سر به فلک کشیده و سازه های مدرنی که درباره شان زیاد شنیده اید تنها دیدنی های دبی نیستند، بلکه زندگی در شهر بیش از 1000 سال قدمت دارد و بخش های اندکی از آن هنوز هم برجا مانده اند و تبدیل به جاذبه های گردشگری شده اند.

باید بگوییم که اگرچه دیگر شهرهای که در ادامه خواهیم گفت هم بسیار زیبا و تماشایی هستند اما به خاطر گردشگر کمتر اصلا از نظر نوع خدمات و امکانات با دبی قابل مقایسه نیستند. با توجه به این که اکثر ساکنان کشور جزو جمعیت ثروتمند هستند بیشتر هتل ها ورستوران ها لوکس و گران قیمت است و خبری از هاستل هم نیست، ارزان ترین و آسان ترین برای بسیاری همین شهر دبی است.

اگر قصد سفر و خرید تور دبی را دارید از وبسایت خبرنگاران بهره ببرید یا با شماره های 8540 تماس بگیرید.

شارجه، قلب فرهنگی امارات

از سفر به شهر کوچک شارجه که به عنوان مرکز فرهنگی و آموزشی کشور شناخته می شود، ناامید نخواهید شد! از دانشگاه زیبای آن گرفته تا موزه های بی نظیر خارق العاده اش، شارجه مکانی برای تجربه فرهنگ و هنر امارات است. شارجه سومین شهر بزرگ کشور است و از مزایای آن می توان به خلوت تر بودنش نسبت به دبی اشاره نمود.

مراکز خرید و به ویژه بازار آبی آن نیز اجناس خوبی را برای فروش دارند که موجب محبوبیت شارجه میان عاشقان خرید می شود. در ادامه باید بگوییم که دسرهای شارجه در میان شهرهای عربی بهترین هستند و شکم گردها حتما باید سری به آن بزنند. سواحل زیبا از جملخ منطقه ساحلی البحیره و پارک ساحلی الممرز جزو پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری این مورد از شهرهای زیبای امارات هستند.

ابوظبی، پایتخت رسمی امارات

شهرت و محبوبیت دبی باعث شده گردشگران توجه کم تری به ابوظبی داشته باشند، اما باید بگوییم که جاذبه های دیدنی آن دست کمی از دبی ندارند و حتی اگر به دنبال کسب تجربه ای فرهنگی تر از کشور امارات باشید مقصد بهتری هم هست. البته سفر به ابوظبی (با توجه به این که در مقطعی لقب دومین شهر گران دنیا را داشت) ارزان نخواهد بود.

مساجد دیدنی (به ویژه مسجد شیخ زاهد)، سواحل تماشایی، سرگرمی های مدرن (مانند شهر بازی فراری، محل برگزاری مسابقات فرمول 1) و جاذبه های فرهنگی از جمله موزه لوور ابوظبی جاذبه های منطقه هستند و ابوظبی را به یکی از شهرهای دیدنی امارات تبدیل نموده اند.

افراد زیابی برای سفر به کشور امارات ابوظبی را انتخاب می نمایند. اگر شما هم در این دسته افراد جای می گیرید، از صفحه خرید تور ابوظبی برای مقایسه قیمت ها و خرید آنلاین بهره ببرید.

العین، زیباترین شهر امارات

اگر اهل فوتبال نباشید احتمال این که تا به حال نام العین را شنیده باشید کم است، اما باید بگوییم این جا یکی از دیدنی ترین شهرهای امارات است. سال های دور این جا عین عمان نام داشت. رشته کوه های حجر زیبایی فراوانی به منطقه بخشیده و چشمه ها و قنات های متعددی در این قسمت بچشم می خورد. شب های العین هوای مطبوع و خنکی دارد و البته پیشینه اش به 4000 سال پیش و عصر حجر باز می شود.

اغلب اهالی امارات برای سفر العین را انتخاب می نمایند. کوهپایه جبل حفیت از دیگر علت های آب و هوای دلپذیر شهر است. جالب است بدانید که بخاطر وجود چشمه های آب شیرین بسیار در این حوالی نام العین که در زبان عربی به معنی چشمه است را برایش انتخاب نموده اند. موزه العین، باغ وحش، پارک بازی هیلی، چشمه ها، پارک بزرگ، جبل حفیت در کنار اماکن باستانی و قنات ها از جاذبه های العین محسوب می شوند.

فاصله العین تا دبی 120 کیلومتر است با تاکسی حدود یک ساعت و نیم بعد به مقصد می رسید.اگر محدودیت زمانی نداشته باشید می توانید سری به این شهر فوق العاده بزنید.

بندر جبل علی، چشم انداز زیبای امارات

بندر جبل علی، کوه های مرتفعی را در دل خود جای داده است که هنگام ایستادن بر فراز آن ها چشم انداز فوق العاده تماشایی از کشور امارات را پیش چشم خود خواهید دید. تماشای طلوع و غروب خورشید از این منطقه هواداران زیادی دارد. هر کدام را که انتخاب کنید آسمانی رنگارنگ با ضمینه بیابانی درخشان را خواهید دید.

از آن جایی که اماراتی ها فوت و فن جذب گردشگر را خوب بلدند آن را در همه کشورشان پیاده می نمایند که شامل جبل علی هم می شود. علاوه بر منطقه ای گردشگری و مهم بندر جبل علی یکی از شناخته شده ترین بندرهای ترانزیتی دنیا است. اگر در دبی اقامت دارید می توانید سوار بر مترو به جبل علی بروید. جالب است بدانید که این جا برای تامین بخشی از آب شرب شهر از پروژه های کارخانه ای آب شیرین کن استفاده می شود.

ربع الخالی، بیابان های بی سرانجام امارات

بزرگترین تپه های ماسه ای دنیا، ربع الخالی در واقع بخش بزرگی از امارات متحده عربی را پوشش می دهد و به سمت کشورهای عربستان، عمان و یمن امتداد می یابد. این چشم انداز نفس گیر از کوههای شنی در حال حرکت که تا افق پیش می روند هر بیننده ای را مجذوب می سازند.

ربع الخالی 650٬000 کیلومتر مربع وسعت دارد و تا به امروز کسی نتوانسته به قلب آن برسد و همچنان ناشناخته مانده است. اختلاف دمای روز و شب منطقه در روزهای تابستان از 60 درجه سانتی گراد تا زیر صفر است. وزش بادهای شدید باعث می شود که ربع الخالی هر روز شکل جدیدی بگیرد و البته گل های زندگی بخش بهاری نیز از جذابیت های آن هستند.

فجیره و طبیعت زیبای امارات

فجیره واقع در شمال کشور، مکانی فوق العاده برای سپری کردن تعطیلات رویایی و خنک در دل طبیعت است، که ساکنان آسمان خراش های دبی علاقه زیادی به آن دارند. در این مورد از شهرهای دیدنی امارات راستاهای طبیعت گردی و چشم اندازهای کوهستانی زیادی دارد و درست در مقابل ساحل ایران قرار گرفته است. مطمئن باشید از سفر به این بخش از امارات پشیمان نخواهید شد.

شهر فجیره یک شهرک مدرن و صنعتی و شهرک اصلی سواحل شرقی است. این امیرنشین توسط رشته کوه های حجر از سایر شهرهای کشور جدا می شود. اگرچه این شهر مسافران کمی دارد اما سواحل شمالی آن بی شک زیباترین های سراسر کشور هستند و موقعیتی ایده آن برای آفتاب دریافت، شنا و موج سواری را ایجاد نموده اند.

راس الخیمه، شهر دیدنی امارات برای مسافران ماجراجو

راس الخیمه یکی دیگر از شهرهای تاریخی و باستانی واقع در شمال کشور است که راستاهای کاملی برای کمپینگ و پیاده روی را برای مسافران ماجراجوتر دارد. راس الخیمه با داشتن سابقه غواصی برای صید مروارید و تجارت باستانی با هند، مکان مناسبی برای کسانی است که می خواهند تاریخ امارات را نیز کشف نمایند.

اگر در دبی اقامت دارید در کمتر از یک ساعت و نیم راستا 110 کیلومتری میان دو شهر را طی خواهید کرد. از جمله جاذبه های گردشگری منطقه می توان به مراکز خرید بسیار لوکس، کوه جیص و زیپ لاین طولانی آن، صحرای الودی، پارک آبی آیس لند و … اشاره نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره نگاهی به مطلب منطقه راس الخیمه امارات در مجله بیاندازید.

عجمان، کوچک ترین شهر دیدنی امارات

امارت عجمان نیز گزینه خوبی برای خرید کردن در کشور امارات است و بازارهای سنتی و مدرن زیادی در آن بچشم می خورد. سواحل آن در میان زیباترین های خاورمیانه جای می گیرند و هر سال گردشگران زیادی به این منطقه سفر می نمایند. عجمان فرودگاه ندارد و برای سفر کردن به آن باید از فرودگاه دبی بهره ببرید.

در صورتی که قصد خرید تور به هر یک از این شهرها، یا هر کجای دنیا را دارید از وبسایت خبرنگاران بهره ببرید، در صورت تمایل هم می توانید هتل و پرواز را همزمان رزرو کنید تا هزینه های سفرتان کاهش یابد.

  • بهترین شهر امارات برای سفر کدام است؟

اگر زیاد اهل سفر نیستید و هر از چند گاهی چمدانتان را می بندید، دبی بهترین انتخاب خواهد بود. چرا که امکانات رفاهی کاملی را برای گردشگران تدارک دیده است.

  • ارزانترین شهر امارات برای مسافران کدام است؟

بدون شک پاسخ این پرسش هم دبی است. برخلاف سایر کشورهای دنیا که شهرهای پرگردشگر گرانتر هستند، در امارات همه دنبال زندگی لوکس هستند و برای گردشگران شهر دبی امکاناتی مانند هتل و رستوران با قیمت های پایین تر هم فراهم شده است.

امارات به خاطر فاصله کم از ایران و امکان دریافت ویزای سریع و آسان مقصد محبوبی در میان ایرانیان است و هرسال مسافران زیادی برای تماشای جاذبه های آن راهی سفر می شوند. اگر شما هم در این دسته از افراد جای می گیرید پیشنهاد می کنیم نگاهی به راهنمای سفر به دبی بیاندازید و تمامی اطلاعاتی که در سفر به کارتان می آید را کسب کنید.

در این مطلب بعضی از شهرهای دیدنی امارات را بیان کردیم. بیشتر مردم تنها نام دبی را شنیده اند و آشنایی با سایر شهرها و امیرنشین های دبی ندارند. شهرهای نام برده شامل دبی، شارجه، ابوظبی، العین، بندر جبل علی، ربع الخالی، فجیره و راس الخیمه می شود که مهم ترین ویژگی های هر کدام را هم آنالیز کردیم. اگر تجربه سفر به هر یک از شهرهای امارات را دارید در ادامه آن را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 363

به "بهترین شهرهای امارات برای سفر کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شهرهای امارات برای سفر کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید