توصیه های مهم بهداشتی در سفر به کیش

به گزارش نامیت، بیماری در سفر یکی از آزاردهنده ترین اتفاق ها است که بین 22 تا 64 درصد مردم آن را تجربه می نمایند. این آمار که از نشریه های مختلف دنیا به دست رسیده نشان می دهد که اهمیت رعایت بهداشت و حفظ سلامتی چقدر زیاد است و بیشتر افراد آن را نادیده می گیرند.

توصیه های مهم بهداشتی در سفر به کیش

شرایط بهداشتی و آب و هوایی مقصد

اولین توصیه بهداشتی در هنگام سفر، شناخت مقصد و شرایط مختلف آن است. پیش از سفر احتیاج است که سرویس ها و امکانات بهداشتی مقصد به خوبی شناخته گردد. به عنوان مثال اگر مقصد جزیره کیش است، بیمارستان ها و درمانگاه های نزدیک به اقامتگاه و نوع خدمات بهداشتی آنها باید شناخته شوند تا در صورت بروز مشکل آمادگی لازم برای مواجهه با آن وجود داشته باشد. دیگر موضوع مهم چک کردن شرایط آب و هوایی مقصد است. جزیره کیش آب و هوای گرم و مرطوبی دارد؛ بنابراین احتیاجی به همراه داشتن لباس گرم نیست. اما اگر مقصد شهری با آب و هوای سرد باشد، همراه داشتن لباس گرم الزامی است.

انتخاب غذا و رستوران مناسب

خوردن و نوشیدن خوراکی های آلوده عامل مهمی در ایجاد بیماری است. در هنگام مراجعه به رستوران باید به خوبی درباره غذاهای آن تحقیق کرد. پرس و جو از افراد محلی منطقه کیش و یا جستجو در اینترنت می تواند منبع مناسبی برای کسب اطلاعات باشد. بهتر است غذاهای خام مانند سالاد در رستوران صرف نگردد؛ چراکه احتمال آلوده بودن آنها بیشتر از سایر موادغذایی است. نکته مهم دیگر اطمینان از کیفیت آب لوله کشی است. اگر اطمینانی از بابت کیفیت آب لوله کشی محل وجود ندارد، باید از آب معدنی و بطری استفاده گردد.

توصیه های بهداشتی روزمره در سفر

در هنگام سفر نکات بهداشتی کوچکی وجود دارد که عمل کردن به آنها می تواند ضامن سلامتی باشد. اولین نکته آنکه دست ها باید به صورت مرتب شسته شوند. شستن دست ها پیش از غذا خوردن از اهمیت بالایی برخوردار است. همچون روزهای معمولی در سفر نیز حتما از مسواک و نخ دندان استفاده گردد تا مسئله ای برای دهان و دندان ایجاد نگردد.

نکته مهم دیگر مراقبت در مورد ارتباط با حیوانات و حشرات است. منطقه کیش به خاطر آب و هوای گرم و نزدیکی به دریا تنوع جانوری داشته و حشرات زیادی دارد. بهتر است حیوانات لمس نشوند و در صورت گزیده شدن به وسیله حشرات سریعا به پزشک مراجعه گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 7 دی 1402 بروزرسانی: 7 دی 1402 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2232

به "توصیه های مهم بهداشتی در سفر به کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های مهم بهداشتی در سفر به کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید