تور ارزان هلند: جاهای دیدنی آمستردام را از نزدیک ببینید!

به گزارش نامیت، آمستردام را باید فراتر از یک مرکز مهم و تاثیرگذار تصور کرد! شهری زیبا که بر روی کانال های آب ساخته شده و قدمتی به بلندای قرون وسطی دارد. جاذبه های آمستردام این شهر را به مقصد سفر مسافران بسیاری تبدیل نموده است.

تور ارزان هلند: جاهای دیدنی آمستردام را از نزدیک ببینید!

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

دیدنی های آمستردام، در نقش حافظه تاریخی این شهر هستند و فیلمی زنده از تاریخ این شهر و تغییرات آهسته اما پیوسته آن و آمیختگی مجذوب نماینده آنها را به نمایش می گذارند. در ادامه با ما و در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، معروف ترین جاهای دیدنی آمستردام را مورد آنالیز قرار دهیم.

آنچه در ادامه می خوانید... پنهان

کانال های معروف آمستردام

باغ های معروف آمستردام

موزه های آمستردام

کلیساهای آمستردام

خیابان های معروف آمستردام

کاخ های معروف آمستردام

آسیاب بادی های معروف آمستردام

کانال های معروف آمستردام

معرفی جاذبه های آمستردام را با هویت این شهر شروع می کنیم؛ کانال ها! با این که آمستردام شهر کوچکیست اما به خاطر وجود این کانال ها، آرایش خاصی دارد.

در ادامه از میان چهار کانال این شهر، با دو کانال معروف تر آن آشنا شوید.

کانال پرنسس | Prinsengracht

کانال پرنسس، طولانی ترین کانال آبی آمستردام است و در سال 2009 به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسید. این کانال به خاطر طرح و جلوه ای که خانه های اطرافش به آن بخشیده، عنوان یکی از زیباترین جاذبه های آمستردام را هم یدک می کشد.

در بازدید از کانال پرنسس آمستردام، پیشنهاد می کنیم تا سوار بر کشتی های کروز شوید و از گردش در کانال پرنسس و انعکاس زیبایی های اطراف آن لذت ببرید.

آدرس کانال بلت آمستردام در گوگل مپ

آدرس: Prinsengracht, Amsterdam, Netherlands

کانال بلت | Built The Canal

کانال بلت در میانه شهر آمستردام واقع شده است و دورتادور آن را خانه های تاریخی و زیبا فرا گرفته است. این کانال در قرن 17 میلادی ساخته شده و نامش در میان آثار ثبت شده در یونسکو به چشم می خورد.

دیدن غروب آفتاب آمستردام از کانال بلت، واقعیت آمستردام را در یک عصر رویایی را در آن لحظه که انعکاس رقصان نور نارنجی خورشید نگاه شما را مجذوب خود نموده؛ نشان می دهد.

آدرس کانال بلت آمستردام در گوگل مپ

آدرس: Jacob van Campen, Daniël Stalpaert, Thomas de Keyser

باغ های معروف آمستردام

حساب باغ های آمستردام از تمام جاذبه های این شهر جداست. باغ هایی که با لاله ها و دیگر گل های کمیاب و تزئینات زیبا پوشانده شده اند و بهشتی زمینی را در فکر هر بیننده ای تداعی می نمایند.

در اینجا با دو باغ معروف آمستردام آشنا شوید.

باغ گل کوکن هوف | keukenhof gardens

باغ گل زیبای کوکنهوف بیش از 7 میلیون گل زیبا دارد! این باغ 32 هکتاری، به قدری در فصل بهار زیبا و دیدنی می گردد که رکورد میلیونی بازدید نماینده جاذبه های هلند را یک تنه جابجا می نماید!

مجموعه کوکن هوف در مجموع دارای بخش هایی همانند، راستا پیاده روی 15 کیلومتری، رستوران و کافه، نمایشگاه گل و آثار هنری است. اگر به باغ گل کوکن هوف رفتید؛ حتما با قایق، گردش در محوطه این باغ را تجربه کنید.

در حال حاضر، باغ کوکن هوف بسته است اما از 24 مارس تا 15 می 2022 (فروردین تا خرداد سال آینده) می توانید از آن بازدید کنید.

ساعات بازدید از باغ گل کوکن هوف آمستردام: هر روز از ساعت 10:00 تا 17:00

آدرس باغ گل کوکن هوف در گوگل مپ

آدرس: Stationsweg 166A, 2161 AM Lisse, Netherlands

باغ گیاه شناسی آمستردام | amsterdam botanical garden

یکی از قدیمی ترین باغ های گیاه شناسی جهان، باغ گیاه شناسی آمستردام است. باغ گیاه شناسی آمستردام، در قرن شانزدهم میلای و به عنوان منبعی غنی برای تامین داروهای داروسازان و پزشکان هلندی ساخته شد.

نام این باغ با داشتن 6 هزار گونه درخت و گیاه، در فهرست مهم ترین جاذبه های هلند واقع شده است.

ساعات بازدید از باغ گیاه شناسی آمستردام: هر روز از ساعت 10:00 تا 17:00

آدرس باغ گیاه شناسی آمستردام در گوگل مپ

آدرس: Nieuwe Meerlaan 3, 1182 DB Amstelveen

موزه های آمستردام

اگر به فهرست موزه های معروف جهان نگاه کنید؛ بارها نام موزه های مختلف در آمستردام به چشمتان خواهد خورد. موزه هایی با موضوعات مختلف و متنوع که بسیار پربار هستند و بخشی از تاریخ و فرهنگ هنر جهان را در خود جای داده اند.

در ادامه، با برخی از این موزه ها آشنا خواهیم شد.

موزه ریکس | Rijksmuseum

در سفر به آمستردام، حتما از بزرگ ترین موزه هلند بازدید کنید. ارزش موزه ریکس هم در ساختمان 400 ساله گوتیک آن است و هم در آثار هنری به نمایش عایدیه در آن.

در این موزه، 8 هزار اثر هنری از مشاهیری همانند رامبراند (Rembrandt) را در کنار آثار دیدنی همانند ظروف سفالی تاریخی یا بازمانده هایی از یک کشتی هلندی را به دیدن خواهید نشست.

ساعات بازدید از موزه ریکس: هر روز از ساعت 10:00 تا 17:00

آدرس موزه ریکس در گوگل مپ

آدرس: Museumstraat 1, 1071 XX Amsterdam, Netherlands

موزه مادام توسو آمستردام | Madame Tussauds Amsterdam

نام موزه مادام توسو در فهرست معروف ترین موزه های آمستردام واقع شده است. این موزه پر از مجسمه های مومی قدیمی و تازه از شخصیت های مختلف و معروف است. اما داستان شنیدنی مادام توسو را بشنوید.

مادام توسو، مجسمه سازی با موم را از یک فیزیکدان فرا گرفت. سپس در زمان انقلاب فرانسه به این کشور رفت و برای تفریح، از میان سرهای جدا شده معترضان، به سلیقه خود برخی ها را جدا می کرد و مجسمه مومی آنها را می ساخت.

بعدها آثار مادام توسو که نزدیک به 400 قطعه بود در موزه های مختلف جهان از جمله آمستردام به نمایش عایدی؛ این موزه ها بسیار معروف و مورد توجه هستند.

موزه مادام توسو در ساختمانی دو طبقه با معماری سلطنتی به نام Peek & Cloppenburg قرار گرفته و پر است از ربات های متحرک و مجسمه مشاهیری همانند الیزابت تایلور، مایکل جکسون، انیشتین و … .

ساعات بازدید از موزه مادام توسو آمستردام: هر روز از ساعت 10:00 تا 17:00

آدرس موزه مادام توسو آمستردام در گوگل مپ

آدرس: Madame Tussauds, Dam Square, Amsterdam, Netherlands

موزه خانه رامبراند | Rembrandt House Museum

موزه رامبراند در واقع خانه رامبراند هارمنزون، هنرمند معروف هلندی و خانواده اش در قرن هفدهم بوده است. خانه رامبراند برای بزرگداشت و حفظ نمونه ای از معماری هلندی در جریان جنبش هنری و اجتماعی که در سال 1911 در هلند شکل گرفت، به موزه تبدیل شد.

فکرش را بکنید؛ گام به گام پاهایتان را در این موزه در جاهایی می گذارید که خالق نقاشی نگهبان شب، در آنجا طرح های خود را ترسیم می نموده؛ این حس بی نظیر است.

ساعات بازدید از موزه خانه رامبراند: هر روز از ساعت 10:00 تا 18:00

آدرس موزه خانه رامبراند در گوگل مپ

آدرس: Jodenbreestraat 4, 1011 NK Amsterdam, Netherlands

موزه آنه فرانک | Anne Frank House

خانه آنه فرانک، داستانی متفاوت تر از هر موزه دیگری دارد. آنه فرانک دختری بود که در طول جنگ جهانی دوم برای فرار از دست نازی ها، به همراه خانواده اش و 4 یهودی در زیرزمین خانه ای که امروزه آن را به نام موزه آنه فرانک می شناسیم، پنهان شد.

با این که آنه زنده نماند اما با پیدا شدن دفترچه خاطراتش و چاپ شدن آن، بنیاد آنه شکل گرفت و پس از مدتی، این خانه به موزه تبدیل شد. در موزه آنه فرانک، خبری از آثار فاخر و پر زرق و برق تاریخی نیست اما می توان در آن به خوبی آرزوهای از دست رفته نسلی پر امید را مشاهده کرد!

ساعات بازدید از موزه آنه فرانک: هر روز از ساعت 10:00 تا 18:00

آدرس موزه آنه فرانک در گوگل مپ

آدرس: Jodenbreestraat 4, 1011 NK Amsterdam, Netherlands

موزه ونگوگ | Museum Van Gogh

هوادار آثار ونگوگ باشید یا نه، بازدید از موزه ونگوگ آمستردام را به شما پیشنهاد می کنیم. این موزه، بزرگ ترین مجموعه آثار ونگوگ و معاصران او را در خود جای داده که در سال 1972 افتتاح شده است.

در حال حاضر در این موزه، بیش از 200 اثر از ونگوگ و برخی از دیگر هم دوره های او به نمایش عایدیه که سالانه، بیش از میلیون ها نفر از آنها بازدید می نمایند.

ساعات بازدید از موزه ونگوگ: هر روز از ساعت 10:00 تا 17:00

آدرس موزه ونگوگ در گوگل مپ

آدرس: Museumplein 6, 1071 DJ Amsterdam, Netherlands

کلیساهای آمستردام

کلیساهای آمستردام، یکی از بخش های مجذوب نماینده و دیدنی این شهر هستند. عبادتگاه هایی که کاملا مناسب با اقلیم این شهر ساخته و طراحی شده اند. حتی سبک و سیاق طراحی این کلیساها، رنگ و بویی از هنر معماری به سبک هلندی دارد.

2 کلیسای معروف آمستردام را با ما بشناسید.

کلیسای غربی | Westerkerk

کلیسایی قرن شانزدهمی با حس و حال یک کلیسای رنسانسی که نقاشی های سبک گوتیک از در و دیوار آن آویزان شده؛ این برترین توصیف از کلیسای غربی آمستردام است.

بومی های آمستردام کلیسای غربی را به نام کلیسای لانگر جان هم می شناسند. ساختمان این کلیسا در ابتدا برجی برای یادبود امپراطور اتریش و به پاس دفاع او از مرزهای هلند بود اما در ادامه، این بنا به یکی از کلیساهای معروف آمستردام تبدیل شد.

ساعات بازدید از کلیسای غربی: هر روز از ساعت 11:00 تا 15:00

آدرس کلیسای غربی در گوگل مپ

آدرس: Prinsengracht 279, 1016 GW Amsterdam, Netherlands

کلیسای دِ اود کرک | De Oude Kerk

با کهن ترین کلیسای شهر آمستردام، دِ اود کرک آشنا شوید. این عبارت در زبان هلندی به معنای کلیسای قدیمی است. دِ اود کرک، کلیسایی گوتیک و قرن سیزدهمی است که درست در روبروی کانال آب آمسترام واقع شده است.

با وجود ظاهر ساده این کلیسا برای زیبایی بیشتر و معنوی تر شدن فضای آن، در قرن شانزدهم شیشه های ساده آن با شیشه های رنگی جایگزین شدند. وجود نقاشی های تاریخی زیبا در محراب این کلیسا، جلوه ای خاص و ویژه در آن به وجود آورده است.

کلیسای او د کرک در سال 2016 به صورت رسمی به یک موزه کلیسا تبدیل شد.

ساعات بازدید از کلیسای دِ اود کرک: از دوشنبه تا شنبه از ساعت 10:00 تا 18:00، یکشنبه ها از ساعت 13:00 تا 17:30

آدرس کلیسای دِ اود کرک در گوگل مپ

آدرس: Oudekerksplein 23, 1012 GX Amsterdam, Netherlands

خیابان های معروف آمستردام

آمستردام از آن شهرهایی ست که باید با قدم زدن روی سنگ فرش خیابان هایش، حس و حال مردم یکی از مدرن ترین شهرهای اروپا را تجربه کنید.خیابان هایی بسیار تمیز با معماری زیبا، که گویی آنها را نقاشی نموده اند!

چند خیابان معروف آمستردام را در ادامه با هم بشناسیم:

پی سی هوفت استرات | P.C. Hooftstraat

اگر عاشق خرید کردن در سفر هستید؛ حتما به پی سی هوفت استرات سر بزنید. این خیابان که در منطقه جنوبی آمستردام قرار گرفته، میزبان برترین فروشگاه ها و برندهای بین المللی است و پاتوقی برای هواداران مد و ستارگان سینمای هلند محسوب می گردد.

از برندهای لوکسی مثل دولچه اند گابانا (DOLCE & GABANA)، گوچی (GUCI)، جیمی چو (JimmY choo)، مایکل کورس (Michael Kors)، شانل (CHANELL) و ورا ونگ (Vera Wang) گرفته تا زارا (Zara)، اچ اند ام (H&M) و سی اند آ (C&A) همگی در این خیابان، نمایندگی دارند.

آدرس پی سی هوفت استرات در گوگل مپ

آدرس: Pieter Cornelisz Hooftstraat, Amsterdam, Netherlands

کالفر اشترات | Kalverstraat

کالفر، خیابانی برای خرید و موزه گردی است؛ نمایندگی برندهای معروف خاص و وجود جاذبه هایی مثل موزه آمستردام، نام کالفر اشترات را در فهرست معروف ترین خیابان های آمستردام قرار می دهد.

کالفر اشترات از زمان قرون وسطی در آمستردام وجود داشته و محل اتفاق بسیاری از رویدادهای تاریخی و تاثیرگذار هلند بوده است.

نکته جالبی که درباره کالفر اشترات وجود دارد؛ این خیابان هفدهمین خیابان گران قیمت در جهان است و بهای خرید و اجاره منزل در آن بسیار گران برآورد می گردد.

آدرس کالفر اشترات در گوگل مپ

آدرس: Kalverstraat, Amsterdam, Netherlands

بتهوون استرات | Beethovenstraat

به بتهوون استرات آمستردام خوش آمدید! این خیابان به افتخار لودویگ ون بتهوون نوازنده معروف آلمانی نامگذاری شده و این در حافهرست که او حتی یک بار هم پایش را در این خیابان نگذاشته است.

بتهوون استرات به بوی خوشش معروفیت دارد؛ بوی عطر در هم آمیخته شیرینی های تازه پتی گتو (Petit Gateau) و قهوه، شکلات های دست ساز وسوسه نماینده و البته عطرفروشی ها. حتی یک بار بودن در این خیابان را برای هر کسی خاص می نماید.

بتهوون استرات، خیابانی با روح لطیف است! طراحی کلی آن نظمی ویژه با رنگ آمیزی ملیح دارد و بخش های مختلف آن به نام مشاهیر موسیقی نامگذاری شده اند.

آدرس بتهوون استرات در گوگل مپ

آدرس: Beethovenstraat, Amsterdam, Netherlands

میدان دام | Dam Square

میدان دام، هویتی فراتر از یک میدان شهری دارد. این میدان در قرن سیزدهم و بر روی یک سد به نام آمستل (Amstel) ساخته شده و مرکز تجمع جاذبه هایی دیدنی مثل موزه مادام توسو، کاخ سلطنتی و کلیسای تازه آمستردام است.

دورتادور میدان دام را ساختمان های زیبا فرا گرفته و لوکس ترین فروشگاه های شهر، جلوه ای دیدنی به آن بخشیده اند.

اگر مسافر آمستردام هستید، به چند علت، حتما اطراف میدان دام را برای رزرو هتل انتخاب کنید. برترین کافه ها و رستوران های آمستردام و همینطور جاذبه های معروف شهر در اطراف این میدان قرار گرفته اند.

آدرس بتهوون استرات در گوگل مپ

آدرس: Dam, Amsterdam, Netherlands

کاخ های معروف آمستردام

کاخ سلطنتی آمستردام | Royal Palace Amsterdam

در ضلع غربی میدان دام، یکی از معروف ترین ساختمان های آمستردام یعنی کاخ سلطنتی آمستردام قرار گرفته است. این کاخ در قرن شانزدهم با الهام از کاخ های امپراطوری روم ساخته شد.؛ به این امید که این شهر روزی بزرگ ترین شهر اروپایی شمالی می گردد.

این ساختمان در ابتدا متعلق به شهرداری بود اما شاه ویلیام اول آن را تصاحب کرد. در حال حاضر، مراسم مهم و مختلفی در این کاخ برگزار می گردد و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

ساعات بازدید ازکاخ سلطنتی آمستردام: هر روز از ساعت 10:00 تا 17:00

آدرس کاخ سلطنتی آمستردام در گوگل مپ

آدرس: Jacob van Campen, Daniël Stalpaert, Thomas de Keyser

آسیاب بادی های معروف آمستردام

هلند به کشور آسیاب های بادی معروف است و در تمامی شهرهای آن، این آسیاب های برافراشته، جلوه گری می نمایند. آمستردام و روستاهای اطرافش هم از این قائده مستثنی نیستند.

برای همین پیشنهاد می کنیم تا در سفر به آمستردام، حتما از روستاهای Volendam و Marken و آسیاب بادی های اطراف آنها بازدید کنید؛ مخصوصا که این آسیب های بادی در مناسبت های خاص، پر از تزئینات و تاج های گل می شوند.

آمستردام، نقشی که زنده و در جریان است!

جاذبه های آمستردام در این فهرست خلاصه نمی شوند اما به شما قول می دهیم که در بازدید از این دیدنی ها، می توانید حس واقعی مرکز باد و مدرنیته آزاد اروپایی را تجربه کنید.

برای خرید بلیط هواپیما آمستردام هم نگران نباشید؛ خبرنگاران با برترین قیمت ها و پروازها، کار را برای شما آسان می نماید.

تجربه سفر به آمستردام را دارید؟ به نظر شما، جای کدام جاذبه در این فهرست خافهرست؟

شیما پاژخ

منبع: فلای تودی
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1888

به "تور ارزان هلند: جاهای دیدنی آمستردام را از نزدیک ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هلند: جاهای دیدنی آمستردام را از نزدیک ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید