جزیره عجیبی که هر 7 سال یکبار ظاهر می گردد!

به گزارش نامیت، قرن هاست که حوادث عجیبی در سواحل ایرلند رخ می دهد که کسی راز آن ها را نمی داند ازجمله ظاهر و ناپدید شدن ناگهانی چند جزیره در ساحل این کشور، آن هم درمقابل چشم ملوانان. جزیره مرموز های-برازل از سال 1325 تا 1800 میلادی روی نقشه ها وجود داشته است.

جزیره عجیبی که هر 7 سال یکبار ظاهر می گردد!

طبق افسانه ایرلندی ها، این جزیره هر هفت سال یک روز در هاله ای از مه ظاهر می گردد. داستانش هم قرن ها در سرتاسر اروپا این طور بیان می شد که در این جزیره افراد با تمدن خیلی پیشرفته زندگی می نمایند و انسان ها با ورود به آن عمر جاویدان می یابند. در سال 1668 شخصی به نام مورولی ادعا کرد افرادی ناشناس او را دزدیده و به این جزیره منتقل نموده اند. دو روز بعد مدعی شد آن افراد، کتابی به او داده اند. این کتاب که به زبان لاتین و ایرلندی بود تا هفت سال نباید باز می شد.

مورولی بعد از هفت سال کتاب را باز کرد و به جراحی باتجربه تبدیل شد؛ درحالی که پیش از آن هیچ تخصصی در جراحی نداشت. بسیاری، این داستان را تنها یک حقه برای فریب مردم می دانستند. این کتاب، معروف به های-برازل، اکنون در کتابخانه کالج سلطنتی دوبلین نگهداری می گردد. جزیره داستان معروف دیگری به نام حادثه رندلشام در دل خود دارد. چند افسر پلیس انگلیسی، سال 1980 در جنگل رندلشام نور هایی می بینند و بانزدیک شدن به آن، متوجه جسمی لوزی شکل در محل می شوند. این جسم مرموز، به محض تماس دست افسری به نام جیمز پنینستون، ناپدید می گردد. روز بعدجیمز متوجه اعدادی می گردد که ذهنش را درگیر نموده است.

او آغاز به نوشتن آن اعداد باینری در 16 صفحه می نماید. حاصل رمز گشایی این اعداد به وسیله یک کدشناس، درجه جغرافیایی بود که روی نقشه با جزیره مطابقت داشت. بسیاری بر این باورندکه این محل همان جزیره باستانی آتلانتیس است که افلاطون از آن صحبت نموده بود؛ جزیره ای متمدن و پیشرفته که به دلایل نامعلومی از بین رفته است. بر اساس فرضیه ای دیگر، این جزیره یک خطای بینایی و ساخته و پرداخته توهمات مردم است که به علت انعکاس تابش هوای گرم و سرد در دوردست شکل می گیرد. هواداران موجودات فرازمینی، داستان ناپدید شدن این جزیره را به فرازمینی ها ربط می دهند و این جزیره را یک بشقاب پرنده عظیم فرض می نمایند. به هرحال همیشه وقایع شگفت انگیزی در تاریخ بوده است که به علت ناتوانی انسان در حل راز آن ها، در ابهام باقی ماندند.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1688

به "جزیره عجیبی که هر 7 سال یکبار ظاهر می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره عجیبی که هر 7 سال یکبار ظاهر می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید