حکمرانی مجازی، روسیه غول های فناوری آمریکا را نقره داغ کرد

به گزارش نامیت، روسیه اتهامات جدیدی را بر علیه فیس بوک، گوگل، تلگرام و توئیتر مطرح نموده و این شرکت ها را به دلیل پاک نکردن محتوای غیرقانونی مجرم تشخیص داده است.

حکمرانی مجازی، روسیه غول های فناوری آمریکا را نقره داغ کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، مسکو در ماه های اخیر اقدامات متنوعی را برای قانون گذاری دقیق تر در فضای مجازی و مقابله با تخلفات غول های فناوری امریکایی انجام داده است. کرملین بر این باور است که باید از مداخله رسانه های خارجی در امور داخلی روسیه جلوگیری کند و از همین رو با تخلفات آنها در این زمینه به شدت برخورد می نماید.

فیس بوک، گوگل، تلگرام و توئیتر در خصوص اخبار منتشر شده در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده اند. روسیه به دلیل عدم حذف سه محتوای غیرقانونی از سرویس های گوگل شکایتی را بر علیه شرکت مادرتخصصی ان یعنی آلفابت به ثبت رسانده و قرار است این شرکت 12 میلیون روبل معادل 166210 دلار جریمه گردد.

گوگل در ماه گذشته هم به دلیل تشویق افراد کم سن و سال به شرکت در تظاهرات ضددولتی در روسیه در ماه ژانویه به پرداخت جریمه محکوم شده بود. تلگرام هم به دلیل عدم حذف سه مورد محتوا به جریمه ای 16 میلیون روبلی محکوم شده است. توئیتر و فیس بوک هم به دلیل عدم حذف دو مورد محتوا جریمه شده اند. جریمه هر یک از این دو شرکت هشت میلیون روبل است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1678

به "حکمرانی مجازی، روسیه غول های فناوری آمریکا را نقره داغ کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکمرانی مجازی، روسیه غول های فناوری آمریکا را نقره داغ کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید