خروش ملت آمریکا علیه دولت نژادپرست

به گزارش نامیت، خبرنگاران - گروه بین الملل: آمریکا روز شنبه را در حالی سپری کرد که در 650 شهر از 50 ایالت مختلف، تظاهرات هایی در انتقاد به نژادپرستی پلیس و خشونت کاخ سفید در قبال معترضان صلح جو برگزار گردید.

خروش ملت آمریکا علیه دولت نژادپرست

در حالی که 13 روز از قتل جورج فلوید سیاه پوست به دست پلیس نژادپرست ایالت مینه سوتا می گذرد؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور که خود متهم به ترویج جریان های افراطی است، همچنان بر موضع خود مبنی بر احتمال توسل به ارتش برای سرکوب معترضان پافشاری می نماید.

اما مردم پایتخت که طی روزهای گذشته شاهد اتخاذ بیشترین تدابیر امنیتی بوده اند از حق خود مبنی بر اعتراض مسالمت آمیز کوتاه نمی آیند و به این ترتیب، روز گذشته، خیابان های واشنگتن دی. سی صحنه حضور پرشور دست کم 10 هزار معترض آمریکایی بود.

به روایت رسانه ها، این بزرگترین تجمع اعتراضی بود که واشنگتن دی. سی از زمان قتل فلوید به خود دیده است.

در حالی که روز گذشته، سازمان ملل نژادپرستی در آمریکا را امری سازمان یافته توصیف کرد که زیر چتر حمایتی دولت واشنگتن انجام می گیرد؛ پافشاری مردم بر مطالباتی که حق خود می دانند؛ نتایجی به همراه داشته که از آن جمله می توان به محکومیت نیروهای پلیس مقصر در قتل فلوید اشاره نمود.

روز گذشته نیز، مقامات شهر بوفالو مجبور به بازداشت دو نیروی پلیسی شدند که رفتاری خشونت آمیز با یک معترض 75 ساله داشتند.

حضور اعتراض آمیز مردم در شهر ریفورد ایالت کارولینای شمالی که زادگاه جورج فلوید است و دیروز شاهد برگزاری مراسم یادبود وی بود نیز، پرشور گزارش شد.

در شهر نیویورک نیز دو نیروی پلیس به دلیل اعمال خشونت علیه معترضان از کار تعلیق شدند.

همزمان اندرو کومو فرماندار نیویورک می گوید مرگ فلوید لحظه ای ملی برای تغییر است.

به گفته این فرماندار دموکرات که از مخالفان اصلی دونالد ترامپ محسوب می گردد، آنچه مردم آمریکا خواستار آن هستند عمل به وعده های داده شده در این کشور است.

تظاهرات سراسری در آمریکا در حالی رخ داد که همزمان در اغلب کشورهای اروپایی و آسیایی نیز شاهد تجمع مردم در حمایت از حقوق رنگین پوستان و اعتراض به سیاست های ترامپ در تعامل با آنها بودیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 986

به "خروش ملت آمریکا علیه دولت نژادپرست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروش ملت آمریکا علیه دولت نژادپرست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید