داورزنی:از ظرفیت والیبال برای برگزاری منصفانه لیگ استفاده می کنیم

به گزارش نامیت، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی در نشست هماهنگی داوران برای دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ برتر مردان و مرحله نهایی لیگ برتر بانوان که امروز (دوشنبه) با حضور 30 داور آقا و خانم به صورت آنلاین (وبینار) برگزار شد، افزود: همان گونه که همه داوران اطلاع دارند، یکی از مولفه های جدید در بررسی عملکرد فدراسیون ها، برگزاری مسابقات بر اساس استانداردهای روز است.

داورزنی:از ظرفیت والیبال برای برگزاری منصفانه لیگ استفاده می کنیم

وی با بیان اینکه پخش زنده مسابقات، حساسیت را افزایش می دهد و عملکرد تمامی عوامل اجرایی و تیم ها در مسابقات مورد قضاوت مردم قرار می گیرد، شرح داد: از سوی دیگر، باشگاه هایی که در والیبال سرمایه گذاری کرده اند، انتظار دقت لازم از سوی داوران در قضاوت های خود دارند.

داورزنی با تاکید بر اینکه برای فدراسیون فرقی نمی کند که کدام تیم قهرمان لیگ شود و یا چه مقامی به دست آورد، گفت: نظم در برگزاری مسابقات، اولویت نخست فدراسیون است و همه عوامل از جمله داوران و ناظران باید یک بازی را به شکل درست کنترل و اداره کنند.

رئیس فدراسیون والیبال اشتباهات را جزو لاینفک داوری دانست و گفت: ویدءوچک نیز بر اساس این اصل طراحی شد تا نسبت به یک تیم، بی عدالتی صورت نگیرد. فدراسیون هم برای آرامش داوران، تصمیم به استفاده از این سیستم در دور برگشت لیگ برتر مردان و مرحله نهایی لیگ برتر بانوان گرفته است تا داوران با آرامش بیش تری سوت بزنند.

وی دقت و تمرکز در قضاوت را اصل بسیار مهمی دانست و گفت: واقعاً اگر یک داور به هر دلیلی مشکل و دغدغه فکری دارد، خودش از قضاوت انصراف دهد تا مسابقات دچار مشکل نشود. فدراسیون برای بازی های حساس، ویدیوچک خواهد داشت که به برگزاری منظم بازی ها کمک کند، اما برخی مسابقات که ویدیو چک ندارد، مانند لیگ دسته یک مردان و بانوان، نیاز بیش تری به دقت و تمرکز داوران احساس می شود.

داورزنی با یادآوری اینکه فدراسیون در سخت ترین شرایط نیز از داوران خود دفاع کرده است، گفت: باید بپذیرید که کمی بی دقتی، جامعه داوران را زیر سوال می برد. داوران باید در مسابقات تحت تاثیر تیم ها و اسامی قرار نگیرند و همه با هم باید برای رشد و توسعه داوری والیبال کشورمان تلاش کنیم.

رئیس فدراسیون والیبال شرح داد: قضاوت کاره ساده ای نیست و داوران باید آمادگی ذهنی، روحی و روانی مناسبی برای قضاوت مسابقات داشته باشند. اگر یک داور هم اشتباه کند، برای فدراسیون زیاد است و نباید اینگونه شود.

وی در پایان به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در مسابقات تاکید کرد و گفت: در شرایط فعلی، خوشبختانه میزان شیوع ویروس کرونا کم تر از قبل شده است اما نباید نسبت به رعایت پروتکل ها کوتاهی کنیم و همه تلاشمان برای سلامتی خانواده والیبال را به کار گیریم.

داورزنی همچنین از پرداخت حق الزحمه داوران مسابقات امسال در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تا پایان سال همه افراد این حوزه، حق الزحمه خود را به موقع دریافت کنند.

ابراهیم فیروزی رئیس کمیته داوران نیز در ابتدای این نشست گزارشی از عملکرد این کمیته در دو حوزه والیبال بانوان و مردان در لیگ ها ارائه کرد و گفت: عملکرد داوران در این مسابقات آنالیز شده است و برای ادامه رقابت ها، حتماً کاستی ها برطرف خواهد شد.

شهرام عظیمی سرپرست کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات نیز مواردی را برای هماهنگی بیش تر داوران و ناظران در این نشست مطرح نمود و گفت: در ادامه، مسابقات سخت تر و حساس تری برگزار می شود و باید دقت کنیم که یک تصمیم و سوت اشتباه، زحمات را از بین نبرد.

در ادامه این نشست، کیوان عابدزاده به کنندگی داوران آقا و هدیه صابری به کنندگی از بانوان داور، مواردی را مطرح نمودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1344

به "داورزنی:از ظرفیت والیبال برای برگزاری منصفانه لیگ استفاده می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی:از ظرفیت والیبال برای برگزاری منصفانه لیگ استفاده می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید