دست دوستی روسیه به چین برای مقابله با ویروس کرونا ، یاری های بشردوستانه به زودی ارسال می گردد

به گزارش نامیت، روسیه برای یاری به چین در شرایط سخت بوجود آمده در این کشور در پی شیوع ویروس جدید کرونا در نظر دارد یاری های بشردوستانه به این کشور ارسال کند.

دست دوستی روسیه به چین برای مقابله با ویروس کرونا ، یاری های بشردوستانه به زودی ارسال می گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه امروز (دوشنبه) در جلسه ویژه دولت روسیه برای آنالیز شرایط شیوع بیماری کرونا در این کشور از تصمیم مسکو برای یاری به پکن اطلاع داد و گفت: بزودی محموله های روسی به چین ارسال می گردد.

وی بدون ذکر تاریخ آغاز ارسال محموله های بشردوستانه به چین گفت که این اقدام در راستای تدابیر دولت روسیه برای مقابله با ویروس کرونا صورت خواهد گرفت.

تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر و رئیس ستاد مقابله با بیماری کرونا در روسیه نیز در جلسه ویژه دولت گفت که این محموله ها بزودی راهی چین خواهند شد و ما در حال حاضر تنظیم اسناد لازم برای این محموله ها را انجام می دهیم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته در پیغامی به شی جین پینگ رئیس جمهوری چین، ضمن تسلیت بابت مرگ شماری از شهروندان چینی بر اثر بیماری کرونا بر آمادگی مسکو برای یاری به پکن تاکید نمود.

پوتین در پیغام خود به رئیس جمهوری چین که روز آدینه در پایگاه اینترنتی کاخ کرملین منتشر شد، ابراز امیدواری کرد که با تدابیر قاطعانه دولت چین، انتشار بیماری کرونا متوقف و خسارت های ناشی از آن به حداقل برسد.

رئیس جمهوری روسیه برای یاری به کشور چین هم اعلام آمادگی و توضیح داد که سازمان های مربوطه در روسیه برای همکاری نزدیک با سازمان های چینی برای رفع کردن این خطر مشترک آماده شده اند.

لازم به ذکر است در شرایطی که روسیه برای ارسال یاری های انسانی به چین آماده می گردد کشور های غربی نه تنها توجه ای به مشکل بوجود آمده در چین نمی نمایند بلکه به طور مثال دانمارک، در کاریکاتورهایی، چینی ها را به سخره گرفته است.

در این میان حتی امریکا تدابیری را علیه چین بکار گرفته است که موجب نارضایتی این کشور شده و سخنگوی وزارت خارجه چین امروز خاطرنشان کرد آمریکا نه فقط یاریی به چین در مبارزه با کرونا ننموده بلکه علیه این کشور اقداماتی را بکار بسته و علیه پکن هیاهو به راه انداخته است.

براساس آمار جدید وزارت بهداشت چین، تا به امروز 14 هزار و 380 نفر در این کشور به این ویروس جدید مبتلا شده و در مجموع 304 نفر جان باخته اند.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشور ها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 675

به "دست دوستی روسیه به چین برای مقابله با ویروس کرونا ، یاری های بشردوستانه به زودی ارسال می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "دست دوستی روسیه به چین برای مقابله با ویروس کرونا ، یاری های بشردوستانه به زودی ارسال می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست دوستی روسیه به چین برای مقابله با ویروس کرونا ، یاری های بشردوستانه به زودی ارسال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید