تور ترکیه خرداد: دویچه وله: هزاران دانشجوی ترکیه ای بی خانمان شب ها را در پارک سپری می نمایند

به گزارش نامیت، هزاران دانشجوی ترکیه ای در اعتراض به افزایش سرسام آور هزینه اقامت در خوابگاه ها در اقدامی اعتراضی در پارک ها شب را سپری می نمایند.

تور ترکیه خرداد: دویچه وله: هزاران دانشجوی ترکیه ای بی خانمان شب ها را در پارک سپری می نمایند

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه خرداد در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پس از 18 ماه تعلیق کلاس های دانشگاه در ترکیه به علت همه گیری کرونا، زمانی که دانشگاه های این کشور بار دیگر درهای خود را باز کردند، بسیاری از دانشجویان با شگفتی بدی روبرو شدند: هزینه اجاره خوابگاه در این کشور به علت افزایش بسیار زیاد، تقریبا غیر قابل پرداخت شده است.

به گزارش دویچه وله آلمان، بخشی از افزایش قیمت خوابگاه ها در ترکیه به علت تورم و بخش دیگر به علت نوسانات قیمت مربوطه بوده که تاثیر خود را بر روی بازار مسکن هم گذاشته است. اما در راس این موضوع، عدم فراهم شدن خوابگاه به میزان کافی برای دانشجویان است.

بر اساس گزارش ها تقریبا 700 هزار مکان در خوابگاه های ترکیه برای دانشجویان وجود دارد حال آنکه تعداد دانشجویان در این کشور هشت و نیم میلیون نفر است.

این شرایط سخت سبب شده تا بسیاری از دانشجویان اعتراضات خود را در ملأ عام برگزار نمایند. چند روز است که تعدادی از دانشجویان در سرتاسر ترکیه، شب ها را در پارک ها سپری می نمایند. بر اساس آمار وزارت کشور ترکیه، تعداد این دانشجویان حدود 2 هزار و 200 نفر برآورد شده اند.

این دانشجویان جنبشی را با نام ما نتوانستیم سرپناهی پیدا کنیم گذاشته اند و نخستین فعالیت خود را در پارک Yogurtcu استانبول شروع کردند و به سرعت این جنبش در سرتاسر شهرهای ترکیه گسترده شد.

این فعالان در نامه ای سرگشاده نوشتند که افزایش 70 تا 290 درصدی اجاره بهای خوابگاه ها سبب شده تا آنها بی سرپناه باشند.

در نامه آنها آمده است: چون جایی نداریم تا بتوانیم در شرایط مناسب زندگی کنیم و ما این امکان را خودمان ایجاد می کنیم.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در واکنش به این جنبش از آنها انتقاد نموده و گفته که بعضی از این افرادی که بر روی نیمکت پارک ها می خوابند هیچ ارتباطی به دانشگاه ندارند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1754

به "تور ترکیه خرداد: دویچه وله: هزاران دانشجوی ترکیه ای بی خانمان شب ها را در پارک سپری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه خرداد: دویچه وله: هزاران دانشجوی ترکیه ای بی خانمان شب ها را در پارک سپری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید