دو جایزه جشنواره بینافرهنگی ونیز برای ایرانی ها

به گزارش نامیت، فیلم های کوتاه دیگری ساخته سامان حسین پور و آکو زند کریمی و تشدید اثر شیرین شکیبا، از جشنواره بینافرهنگی ونیز جایزه دریافت کردند.

دو جایزه جشنواره بینافرهنگی ونیز برای ایرانی ها

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، جشنواره بینافرهنگی ونیز Venice Intercultural، جایزه بهترین فیلم کوتاه بدون دیالوگ را به فیلم کوتاه دیگری به کارگردانی سامان حسین پور و آکو زند کریمی و جایزه مستند با موضوع زن را به فیلم کوتاه تشدید ساخته شیرین شکیبا اهدا کرد.

جشنواره بینافرهنگی ونیز Venice Intercultural، بر این پایه که هر کشوری فرهنگ، هویت و دنیا بینی خاص خود را دارد و این اختلاف گنجینه ای باارزش در تجربیات زیستی نوع بشر به حساب می آید، اولین دوره خود را در ونیز برگزار کرد.

این جشنواره آثاری دارای جنبه های فرهنگی محلی و ملی را برای دستیابی به مفهوم بین فرهنگی و غنی سازی متقابل ارزش ها، آداب و رسوم و سنت ها، فراتر از همزیستی ساده، از سراسر دنیا می پذیرد. فیلم هایی با موضوعاتی از قبیل روابط بین زنان و مردان، تحصیلات، نوجوانی، پیری، بیماری، همبستگی، خشونت، دوستی، رابطه با طبیعت یا سایر موضوعات گسترده مانند اینها که قطعا جنبه های مهمی از تعلق فرهنگی فیلمساز را در بر دارند، مورد توجه برگزارکنندگان این جشنواره است و برآن است تا با ایجاد بستری پرتحرک و پویا، افق های تازه ای را بازکرده و به راه خود ادامه دهد.

به دلیل همه گیری کروناویروس، فیلم های برگزیده جشنواره در ونیز در یک سینمای روباز و با تدابیر بهداشتی در تاریخ 29 می 2020 برابر با 9 خردادماه برای عموم مردم نمایش داده خواهد شد. این اکران به صورت نمادین در یک قلعه متروکه تاریخی روی خواهد داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 950

به "دو جایزه جشنواره بینافرهنگی ونیز برای ایرانی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو جایزه جشنواره بینافرهنگی ونیز برای ایرانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید