رئیس پلیس فدرال آمریکا: نیمی از پرونده های ضداطلاعات در آمریکا مربوط به چین است

به گزارش نامیت، رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف .بی .آی) گفت حدود نیمی از 5000 پرونده ضداطلاعاتی فعال در آمریکا به چین مربوط می گردد.

رئیس پلیس فدرال آمریکا: نیمی از پرونده های ضداطلاعات در آمریکا مربوط به چین است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری ان بی سی، کریستوفر رِی رئیس پلیس فدرال آمریکا روز سه شنبه طی سخنانی در اندیشکده هادسون اعلام نمود که در حال حاضر حدود 5000 پرونده ضداطلاعات در آمریکا فعال است که نیمی از این پرونده ها به چین مربوط می گردد.

کریستوفر ری با اشاره به اینکه به طور متوسط هر 10 ساعت یک پرونده جدید ضداطلاعات در ارتباط با چین در آمریکا گگردده می گردد، مدعی شد که کوشش چین برای آنچه وی دزدیدن فناوری های آمریکایی خواند، بیشتر می گردد.

رئیس پلیس فدرال آمریکا در ادامه صحبت های خود ادعا کرد که چین طی این سال ها همیشه دست به اقدامات ضداطلاعاتی و جاسوسی مالی از آمریکا زده و به همین دلیل بزرگترین تهدید برای دارایی های اطلاعاتی و فکری و قدرت مالی آمریکا محسوب می گردد.

وی مدعی شد که چین حتی در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا نیز دست از کوشش برای دزدیدن اسرار اطلاعاتی آمریکایی ها برنداشته و حتی از میزان کوششش در این زمینه کاسته نشده است.

رئیس پلیس فدرال آمریکا همیشه مواضع تندی در قبال چین داشته و این کشور را به جاسوسی علمی و مالی از آمریکا متهم نموده است.

هفته گذشته دادگاهی در آمریکا هائو ژانگ استاد 41 ساله دانشگاه تیانجین که اواسط سال 2015 در جهت حرکت به سمت یک کنفرانس علمی در لس آنجلس بازداشت شده و به سرقت اسرار دولت آمریکا و فروختن آن به ارتش و دولت چین متهم شده بود را مجرم شناخت.

این پروفسور چینی ژانگ که با قرار وثیقه 500 هزار دلاری آزاد شده قرار است اواخر ماه آگوست (اوایل شهریورماه) به صورت رسمی از سوی دادگاه محکوم گردد. به نظر می رسد تا 15 سال زندان به اتهام جاسوسی مالی و 10 سال زندان به جرم سرقت اسرار تجاری در انتظار وی است.

طی چند ماه اخیر تنش میان آمریکا و چین به دلایل افزایش یافته است و آمریکا به بهانه های مختلف فشارهای خود بر پکن را افزایش داده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1044

به "رئیس پلیس فدرال آمریکا: نیمی از پرونده های ضداطلاعات در آمریکا مربوط به چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس پلیس فدرال آمریکا: نیمی از پرونده های ضداطلاعات در آمریکا مربوط به چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید