تور یونان ارزان: راهکارهای توسعه همکاری های مالی با یونان آنالیز شد

به گزارش نامیت، در نشستی با حضور رئیس و اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان، سفیر ایران در آتن، معاون هماهنگی امور مالی استانداری، رئیس انجمن ملی خرمای ایران و جمعی از فعالان مالی، توسعه همکاری های مالی کرمان و یونان آنالیز شد.

تور یونان ارزان: راهکارهای توسعه همکاری های مالی با یونان آنالیز شد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

رئیس اتاق در این نشست گفت: با توجه به وجود دو تمدن کهن در ایران و یونان و وجود روابط سیاسی و اجتماعی دو هزار و 500 ساله بین دو کشور، اما تا به امروز از این ظرفیت برای توسعه صادرات ایران و کرمان به یونان استفاده نشده است.

سیدمهدی طبیب زاده، اضافه نمود: گفته می گردد که فرش ایرانی و کرمانی جزء جدانشدنی زندگی یونانیان بوده اما متاسفانه این روابط تجاری در گذشته مانده و توسعه پیدا ننموده است.

وی ادامه داد: طبق تحلیل بازار این کشور به نظر می رسد که کرمان در حوزه های فراوری انرژی خورشیدی، فرآوری و صنایع پایین دستی آلومینیوم، مس، میوه و تره بارمی تواند احتیاج یونان را تامین کند و حضور مستمر داشته باشد.

طبیب زاده توضیح داد: کشور یونان تجربه های خوبی در زمینه جذب جهانگرد خارجی دارد و در سال 2021 میلادی تعداد جهانگردان خود را به سه برابر رسانده و از سوی دیگر امکان حمل و نقل از بندرعباس و عسلوییه به یونان وجود دارد.

رئیس اتاق کرمان بیان نمود: اتاق کرمان هر نوع آمادگی برای اعزام هیات تجاری و برگزاری نمایشگاه در یونان را با هدف توسعه صادرات استان دارد.

وی اظهار کرد: تا به امروز روابط تجاری قابل قبولی بین ایران و یونان وجود نداشته که امیدواریم با حل مسائل مختلف بین دو کشور، این همکاری های مالی بیش از گذشته توسعه یابد.

در ادامه این نشست سفیر ایران در آتن گفت: یونان محل اتصال سه قاره آفریقا، آسیا و اروپا و بعلاوه دروازه ورود به اروپاست که موقعیت ژئوپلیتیکی این کشور، اهمیت خاصی را برای این کشور ایجاد نموده است.

احمد نادری، با اشاره به اینکه یونان 18 بنای ثبت جهانی در یونسکو دارد و عایدی این کشور در سال 2021 از جهانگردی 10 میلیارد و 650 میلیون یورو بوده، اضافه نمود: یونان رتبه یازدهم در طولانی ترین مرزهای ساحلی جهان را دارد که به همین علت سه هزار جزیره در آن قرار گرفته که 167 جزیره مسکونی و جاذبه جهانگردی هستند.

وی اظهار کرد: این کشور بیش از 10 میلیون نفر جمعیت دارد که سالانه سه برابر جمعیت خود جهانگرد خارجی جذب می نماید و به همین علت حوزه جهانگردی 21 درصد عایدی ناخالص داخلی و 22 درصد سهم اشتغال در این کشور را به خود اختصاص داده است.

نادری، با بیان اینکه 12 درصد نیروی کار در یونان در بخش کشاورزی فعال هستند، گفت: این کشور سومین فراوریکننده هلو و شلیل و پنجمین فراوریکننده کیوی در جهانست و بعلاوه محصولاتی مانند ذرت، گندم، پرتغال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، توت فرنگی، پسته و زعفران در این کشور فراوری می گردد.

سفیر ایران در آتن به وجود بزرگترین ناوگان کشتیرانی جهان و تورم 6.5 درصدی این کشور اشاره نمود و گفت: امیدواریم فرایند مذاکرات اخیر ایران برای برطرف تحریم ها به نتیجه خوبی منجر گردد تا روابط بین ایران و یونان افزایش یابد.

در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور مالی استانداری کرمان گفت: با توجه به اینکه کشور یونان در حوزه آب تجربیات خوبی دارد می توان از یکسری همکاری های متقابل با کرمان برای تدوین الگوی تجاری هوشمند، فراوری محصولات کشاورزی با آب کمتر و اهمیت آب در زمینه هایی مانند فراوری خودرو و پتروشیمی، حتی در راهکارهای عملی کوچک استفاده کرد.

حسین مهرابی توضیح داد: با توجه به ظرفیت های معدنی و صنایع معدنی استان باید در فرآوری این محصولات و تکمیل زنجیره های ارزش بیشتر کوشش کرد.

وی ادامه داد: راه اندازی دفتر تجاری کرمان در یونان و در نظر گرفتن بعضی تعرفه های ترجیحی، از جمله پیشنهادات دیگر برای توسعه صادرات بین کرمان و یونان است.

لازم به ذکر است در این نشست بعضی توانمندی ها و ظرفیت های مالی استان کرمان معرفی و زمینه همکاری های مشترک آنالیز شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1913

به "تور یونان ارزان: راهکارهای توسعه همکاری های مالی با یونان آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: راهکارهای توسعه همکاری های مالی با یونان آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید