رعایت این نکات در هنگام سفر لازم است

به گزارش نامیت، آماده آغاز روزتان شوید

در تخت خواب خود مطالعه نکنید، غذا نخورید و حتی کار نکنید. مسلما چنین امری با توجه به محدودیت فضای نشستن در اتاق هتل ها، همواره ممکن نیست ولی سعی کنید که تا جای ممکن از تخت خود برای هیچ کاری به غیر از خوابیدن استفاده نکنید.

رعایت این نکات در هنگام سفر لازم است

در ساعات پایانی شب از خوردن شام های سنگین پرهیز کنید. یک معده پر که در حال کوشش برای هضم غذای سنگین خورده شده است، کاملا با خواب آرام شما در تضاد خواهد بود.

قبل از خواب یک نوشیدنی سبک بخورید.

  • چای بنوشید. نوشیدن اندکی چای بابونه یا سایر نوشیدنی های گرم غیر کافئینی می تواند موجب تسریع فرایند خوابیدن شما گردد. البته یک لیوان بزرگ چای گزینه چندان جالبی نیست زیرا در این صورت باید در نیمه شب از خواب بر خواسته و به سرویس بهداشتی مراجعه کنید.
  • تلفن همراه خود را در شرایط سایلنت قرار بدهید. این کار به خصوص اگر به مناطقی که با کشور شما اختلاف ساعت دارند می کنید، برای شما مفید خواهد بود زیرا خانواده و دوستان شما ممکن است دقیقا در زمانی که شما می خواهید بخوابید، با شما تماس بگیرند. صدای نوتیفیکیشن ها، پیامک ها، ای میل ها و تماس ها را پیش از خوابیدن به صورت کامل قطع کنید تا مزاحم خواب شما نشوند.
  • نحوه غلبه بر صدای بیرون را مشخص کنید. غلبه کردن بر این صدا ها و پوشش دادن آن ها معمولا شامل افزودن صداهای مصنوعی پایدار و یکنواخت به محیط خواب شما است که با نام نویزهای سفید شناخته می شوند. یک گزینه برای ایجاد چنین صدایی، روشن کردن فن یا تهویه مطبوع اتاق است. علاوه بر این نیز دستگاه هایی هستند که این نویزهای سفید را ایجاد می نمایند و شما می توانید یک نمونه از این دستگاه ها را به همراه داشته باشید. دیگر گزینه موجود نیز دانلود نرم افزار ایجاد نویز سفید را بر روی تلفن همراه یا تبلت شما است. حتی می توانید به وسیله وب سایت هایی مانند SimplyNoise.com، صداهای موردنظر خود را به صورت آنلاین بر روی تلفن همراه یا لپ تاپ خود پخش کنید.

نکات و هدایت های مهم سفر را از دست ندهید

درست پیش از رفتن به تخت خواب

  • در بیرون از اتاق خود، نشانه مزاحم نشوید را آویزان کنید. این امر به خصوص در شرایطی که می خواهید بخوابید، بسیار مهم خواهد بود. مستخدمان بعضی از هتل ها خدمات خود را از ساعت 8 صبح و یا حتی زودتر شروع می نمایند. اگر اتاق شما تابلوی مزاحم نشوید ندارد، می توانید از پذیرش هتل آن را درخواست کنید.
  • از پذیرش بخواهید که شما را در ساعت معینی بیدار کند. حتما برای شما پیش آمده است که یک ساعت زنگ دار یا آلارم نا آشنا را برای بیداری تنظیم نموده اید ولی صبح روز بعد به دلیل کار نخوردن زنگ آلارم مجبور به عجله کردن باشید (این که از ترس کار نکردن آن، نیمه شب چند بار از خواب بیدار شوید.) برای این که فکر شما آرامش داشته باشد، بهتر است تا به یک زنگ هشدار بسنده نکنید و از دو آلارم بهره ببرید. مواردی مانند تماس از پذیرش هتل برای بیدار کردن شما و آلارم ساعت مچی یا ساعت سفری و یا تلفن همراه شما می توانند گزینه های خوبی باشند.
  • یک حمام آب گرم می تواند علاوه بر آرام کردن بدن شما، (زمانی که بیرون رفته اید و دوباره به محیط خنک بازمی گشت) حرارت بدن را نیز اندکی کاهش بدهد و به این ترتیب به بهتر خوابیدن شما یاری کند.
  • دمای هوای اتاق را تنظیم کنید. به صورت کلی بیشتر مردم در اتاق های خنک، راحت تر می خوابند. تهویه هوای اتاق خود را در شرایط خنک تنظیم کنید و هوای اتاق را بیش از حد سرد نکنید. اگر دوست دارید پنجره اتاق را باز بگذارید (که البته همواره گزینه مناسبی نخواهد بود) بهتر است که تنها لای پنجره را اندکی باز کنید زیرا باز گذاشتن پنجره موجب می گردد تا هوای بیرون به همراه سرو صدای زیادی به اتاق شما وارد گردد.
  • چراغ دستشویی را روشن بگذارید. وقتی نصف شب در خانه خود، برای استفاده از دستشویی از خواب بیدار می شوید، راستا برای شما آشنا است و می توانید به راحتی در شرایط نیمه خواب و نیمه بیداری به دستشویی رفته و بازگشت. با این حال انجام این کار در یک محیط نا آشنا، سخت تر خواهد بود. چراغ های سرویس بهداشتی را روشن نگاه دارید و تنها در آن را ببندید، به این ترتیب نور اندکی که از زیر در می تابد می تواند راستا را برای شما روشن کند. گزینه دیگر نیز به همراه داشتن یک چراغ خواب کوچک است.
  • اگر قبل از خواب به رادیو گوش می دهید یا تلویزیون تماشا می کنید، بهتر است که برنامه های غیر جنجالی و یا موسیقی های ملایم را انتخاب کنید. این امر به این معنی است که به سراغ تماشا فیلم ترسناک و فیلم های مستند نروید و یا به موسیقی های سنگین (مانند گروه Rage Against the Machine) بر روی آی پاد خود گوش ندهید. بعلاوه به یاد داشته باشید که صدای تلویزیون یا رادیوی خود را کم کنید تا مزاحم همسایه های خود نباشید.
منبع: الی گشت
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2006

به "رعایت این نکات در هنگام سفر لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعایت این نکات در هنگام سفر لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید