زیاد تلویزیون نبینید!

به گزارش نامیت، اخیراً تحقیقی اجرا شده که باعث می گردد از روی مبل بلند شده و تلویزیون را خاموش کنید. طبق تحقیقات دانشگاه اوساکای (Osaka) ژاپن، اگر روزانه بیش از 5 ساعت تلویزیون دیدن کنید، احتمال بروز یک لخته خونی مرگ بار در رگ هایتان 6 برابر افزایش می یابد.

زیاد تلویزیون نبینید!

این تحقیق نشان می دهد مردان و زنان بین سنین 40 الی 79 سالی که روزانه بیشتر از 5 ساعت تلویزیون دیدن می نمایند، نسبت به افرادی که روزانه تنها 2.5 ساعت تلویزیون دیدن می نماید، 2 برابر بیشتر محتمل است دچار آمبولیسم ریوی مرگ بار در اثر ایجاد لخته های خونی شوند.

این احتمال زمانی 6 برابر می گردد که سن افراد زیر 60 سال باشد و روزانه بیشتر از 5 ساعت تلویزیون دیدن نمایند.

یکی از محققان این تحقیق می گوید: عدم تحرک پاها در حین دیدنی تلویزیون، یکی از علل بروز چنین مسئله ای محسوب می گردد. در این تحقیق 86٬000 نفر در ژاپن به مدت بیش از 18 سال تحت نظارت قرار داشتند. خطر از آنجا نشئت می گیرد که لخته های خونی ممکن است در یکی از سیاهرگ های پا ایجاد شده و مانع جریان خون به سمت قلب گردد. این اولین تحقیقی است که دیدنی طولانی مدت تلویزیون را با لخته های خونی ارتباط می دهد. با این حال توجه داشته باشید سن یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در این فرایند است. طبق گفته محققان، رابطه مشابهی میان لخته های خونی و انجام بازی های ویدئویی یا کامپیوتری نیز وجود دارد.

این محققان طی یک نشست خبری اظهار داشتند افرادی که در دیدنی تلویزیون زیاده روی می نمایند، بایستی همان دستورالعمل هایی که به مسافران پروازهای طولانی داده می گردد، رعایت نمایند؛ به عبارت دیگر این افراد بایستی بایستند، راه بفرایند و مقدار زیادی آب بنوشند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2042

به "زیاد تلویزیون نبینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیاد تلویزیون نبینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید