سرمایه گذاری چین در اروپا به پایین ترین سطح در 10 سال اخیر رسید

به گزارش نامیت، نتایج یک آنالیز نشان می دهد که سرمایه گذاری چین در اروپا به شدت کاهش پیدا نموده و به پایین ترین سطح در 10 سال گذشته رسیده است.

سرمایه گذاری چین در اروپا به پایین ترین سطح در 10 سال اخیر رسید

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دویچه وله آلمان، بر اساس یک آنالیز مطالعاتی سرمایه گذاری چین در اروپا به پایین ترین سطح در 10 سال گذشته رسیده است.

بر اساس مطالعه و آنالیز مشترکی که روز چهارشنبه به وسیله انستیتو چین برلین (مریکس) و گروه رودیوم ارائه شده است سرمایه گذاری مستقیم چین در اتحادیه اروپا و انگلیس با 45 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به 6.5 میلیارد یورو رسیده است که این پایین ترین سطح در عرض 10 سال گذشته است.

بر این اساس کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس در اروپا همچنان مهم ترین کشورهای هدف برای سرمایه گذاری مستقیم چین هستند و در این فهرست آلمان در صدر واقع شده است. در صندلی سوم هم انگلیس واقع شده است که سرمایه گذاری مستقیم آن از چین 77 درصد کاهش یافته است.لهستان هم سال گذشته یک دریافت کننده عمده نو از چین بود.

بر اساس این مطالعه این فرایند کاهشی احتمالا همچنان ادامه خواهد یافت . سرمایه گذاری های چین در اروپا در سه ماهه ابتدایی امسال هم همچنان به فرایند نزولی خود ادامه دادند.اروپا همچنان یک مکان مجذوب کننده برای سرمایه گذاری برای چین است، اما اختلال های مداوم به علت بحران کرونا، موانع زیاد خروج سرمایه ازچین و موانع مهم نظارتی در اروپا نقش موثری در کاهش حرکت سرمایه گذاری از چین به سمت اروپا داشته است.

بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، فرانسه، لهستان و مجارستان سال گذشته سازو کارهای آنالیز خود برای سرمایه گذاری مستقیم از کشورهای ثالث را تشدید کردند که این بدین مفهوم است که بعضی سرمایه گذاری ها برای چین هم مقدور نشد.

در این آنالیز بعلاوه به این نکته اشاره شده است که روابط متشنج و رو به وخامت بین اتحادیه اروپا و چین می تواند همچنان در آینده موانعی را برای سرمایه گذاران چینی در اروپا ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1681

به "سرمایه گذاری چین در اروپا به پایین ترین سطح در 10 سال اخیر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری چین در اروپا به پایین ترین سطح در 10 سال اخیر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید