سنگ گران قیمتی که یک رهگذر اتفاقی آن را دید!، عکس

به گزارش نامیت، در سال 2015، فردی به نام دیوید هول در پارک منطقه ای ماریبورو در نزدیکی ملبورن استرالیا در حال گشت و گذار بود. او یک فلزیاب به همراه داشت و در همان هنگام به چیزی غیرعادی برخورد. یک سنگ بسیار سنگین و مایل به قرمز که در مقداری خاک رس زرد قرار داشت.

سنگ گران قیمتی که یک رهگذر اتفاقی آن را دید!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، او این سنگ را به خانه برد و به هر ترتیب کوشش کرد تا آن را بشکافد و اطمینان داشت که در داخل سنگ، یک قطعه طلا وجود دارد. گفتنی است که منطقه ماریبورو در گلدفیلدز استرالیا، منطقه ای است که در قرن نوزدهم میلادی، طلای زیادی از آنجا استخراج شده بود.

او برای نفوذ به این سنگ، از یک اره سنگ، یک چرخ زاویه ای و یک مته استفاده کرد و حتی سنگ را با اسید آغشته کرد. اما تمام این روش ها و حتی استفاده از پتک هم نتوانست شکافی را در سنگ ایجاد کند. اصل ماجرا این بود که سنگی که او کوشش می کرد تا آن را بشکافد، یک سنگ حاوی طلا نبود و آنطور که او سال ها بعد متوجه شد، یک شهاب سنگ کمیاب بود.

درموت هنری، زمین شناس موزه ملبورن در این باره گفت: این سنگ ظاهری حجاری شده و گود داشت و زمانی که یک شهاب سنگ از اتمسفر عبور می نماید، بخش بیرونی آن ذوب شده و اتمسفر به آن شکل می دهد.

آقای هول که در شکافتن سنگ ناکام مانده بود، هیجان زیادی داشت تا از راز و رمزهای آن مطلع گردد و در نتیجه سنگ را برای شناسایی به موزه ملبورن برد. هنری در این رابطه گفت: من سنگ های زیادی که مردم فکر می نمایند شهاب سنگ هستند را دیده ام. جالب اینجاست که هنری بعد از 37 سال کار در موزه و آنالیز هزاران سنگ، تنها دو مورد شهاب سنگ واقعی مشاهده نموده است که سنگ آقای هول یکی از این دو بوده است.

بیل برچ، زمین شناس موزه ملبورن در این رابطه گفته: اگر در کره زمین، سنگی مثل این ببینید و آن را بردارید، منطقا سنگ نباید آنقدر سنگین باشد.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 آذر 1402 بروزرسانی: 22 آذر 1402 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2230

به "سنگ گران قیمتی که یک رهگذر اتفاقی آن را دید!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگ گران قیمتی که یک رهگذر اتفاقی آن را دید!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید