ضعف باتری خودروهای برقی ریویان مساله ساز شد

به گزارش نامیت، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آمازون تعداد زیادی خودروی برقی ون ریویان را برای حمل و نقل بار و کالا اختصاص داده است. اما باتری این خودروها ضعیف تر از اندازه اعلام شده بوده و لذا محاسبات آمازون را در خصوص اندازه جابجایی بار تحت الشعاع قرار داده اند.

ضعف باتری خودروهای برقی ریویان مساله ساز شد

آزمایش هایی که بر روی این خودروها انجام شده نشان می دهد باتری آنها در صورت روشن بودن سیستم های خنک کننده یا گرم کننده، 40 درصد سریع تر از حد اعلام شده به اتمام می رسند.

آمازون 20 درصد از سهام شرکت ریویان را تا انتها ماه اکتبر در اختیار داشته است. این شرکت در سال 2019 سفارش خرید صد هزار ون برقی ریویان را برای توسعه فعالیت های خود و کاهش فراوری گاز دی اکسید کربن ارائه کرد.

این شرکت مدعی شده بود خودروهای ون برقی آن بر مبنای اندازه بار قادر به طی کردن مسافتی بین 193 تا 240 کیلومتر خواهند بود. اما این رقم در عمل به شدت تحت تأثیر شرایط آب و هوایی نیز هست.

راس ریچی، مدیر ناوگان و محصولات جهانی آمازون، گفته است استفاده از سیستم های تهویه مطبوع و گرمایش می تواند باتری خودروهای برقی ریویان را به سرعت تخلیه کند. ریویان هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1840

به "ضعف باتری خودروهای برقی ریویان مساله ساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضعف باتری خودروهای برقی ریویان مساله ساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید