فوق العاده ترین پل های جهان در دیدنی ترین کشور ها

به گزارش نامیت، پل ها در تمام دنیا سازه هایی فلزی، آجری، سنگی و.. هستند جهت برقراری اتصال بین دو مکان که قدیم تر عباراتی چون گذرگاهی بر روی آب ، دره و به طور کلی ممکن ساختن رفت و آمد نیز استفاده میشد. پل ها انواع مختلفی نیز دارند، ولی وظیفه تمام آنها یک چیز است: سهولت دادن به دسترسی بین دو نقطه. اما بعضی پل ها پایشان را از گلیمشان دراز تر نموده ! و به شاهکار هایی دیدنی و فوق العاده ترین پل های دنیا تبدیل شده اند که حتی اگر امکان بازدید از آنها را نداریم واجب است با انها آشنا شویم. حداقل! همانطور که حتما! دیده اید، پل ها راهی برای عبور مرور انسان ها،ماشین ها ، دوچرخه و مخلوطی از اینها هستند! از قدیم تا کنون پل ها یار و یاور ما بوده اند. به طور کلی رابطه پل ها و انسان ها قدمت زیادی دارد.خود من از وقتی که یادم می آید! با خبرنگاران همراه باشید تا به دنیای شگفت انگیزی سفر کنیم که تمامش عجیب ترین پل های دنیا است!

فوق العاده ترین پل های جهان در دیدنی ترین کشور ها

فلورانس - پل پونته وچیو

پلی قدیمی به نام پونته وچیو، شاید کمی شبیه یک فروشگاه شناور کوچک باشد، اما تبدیل به یکی از نماد های تاریخی شهر فلورانس ایتالیا و یکی از بزرگترین جاذبه های جهانگردی این کشور شده. نمیتوانید تصور کنید قدم زدن در یک پل پر از فروشگاه مربوط به رومیان و ساخته دست آنها چه حسی دارد! به همین علت هزاران جهانگرد سفر مینمایند تا این حس را تجربه نمایند.این پل روی رودخانه آرنو قرار داشته . با اینکه در سال 1345 یکبار باز سازی شده، ولی شمایل باستانی خود را از دست نداده است.بعلاوه درست است که در قرن سیزدهم همه جور مغازه ای، از نانوایی گرفته تا ماهی فروشی ، بر روی این پل وجود داشته، اما به گمانم فردیناند اول، شاه رومانی، به فکر دماغ و سر درد مردم افتاد و دستور داد که وجود هر مغازه ای غیر از طلافروشی در این مکان ممنوع است.اکنون مغازه هایی مانند مغازه های هنری و طلا و جواهر به همراه چندین مغازه برای سوغات بر روی پل وجود دارد. پیاده روی داخل پل و تماشا تندیس های رویایی از طلافروشان، که حتی هیتلر نیز دلش نیامد آنها را به همراه پل خراب کند، یک تجره است؛ تماشا نمای رمانتیک پل در شب ها نورانی و روی یک قابل بر روی دیاچه تجربه ای دیگر است. قابل ذکر است معماری منحصر به فرد این پل مخلوطی از ساختار قوسی به همراه سگمنتال(قطعات پیش ساخته پیش تنیده)است و از عجیب ترین پل های جهان میباشد.

لندن - پل تاور

نگین درخشان رودخانه تیمز، تاور بریج (پل برج) نام دارد که علت اسمش، شباهت زیادش به برج لندن میباشد.علت دیگرش نزدیکیه این پل با برج لندن و پل لندن میباشد. این پل یکی از معروف ترین پل های مرکز انگلستان یعنی لندن است که بر روی رودخانه نام برده شده در جنوب انگلستان ساخته شده است.معماری این برج معروف به معماری گوتیک است، پلی مابین پل متحرک و معلق. ساختن این پل 1886 تا سال 1896 به دستور شاهزاده ولز به طول انجامید و احداث شد.در زمان افتتحاتش ، نمادی برای شهر زیبای لندن بوده است.این پل بعلاوه یکی از جاذبه های جهانگردی لندن نیز به شمار رفته و عکس گرفتن و بازدید از آن از دلایل دیدار جهانگردان از پل تاور است.

شانگهای - پل نانپو

این پل با 347 متر طول و 150 متر ارتفاع و حالت مارپیچ مانندش یکی از مهم ترین پل های چین و شناخته شده ترین پل های جهان است. این پل آب گذر در مرکز شانگهای، منطقه پودونگ را از روی رودخانه هانگپو به دیگر منطقه های شانگهایی متصل نموده و معماری خاصی جهت جلوگیری از ترافیک و حفظ فضا دارد.این پل حلزونی علاوه بر یک رابط اصلی بین بین خیابان های جانگشان جنوبی و لوجیابینگ میباشد، یکی از بزرگترین جاذبه های جهانگردی چین میباشد. ساخت این پل بین سال های 1998 تا 1991 کامل شد و پس از آن چندین باز دستخوش تغییر و پیشرفت شد.

انگلیس -پل گیتس هد میلنیوم

با تنها پل مایل جهان، پل چشمک آشنا شوید! این پل که روی رود تیمز در انگلستان به دست ملکه انگلستان احداث شده، خلاقانه ترین پل جهانست ؛ و البته که بخاطرش کلی هم جایزه گرفته! این پل فقط برای عبور انسان و موتور و دوچرخه است و ارای و بخش است.بخشی که به صورت منحنی نزدیک به رود است(پلک پایین) و بخش بالایی که نگهدارنه و بالا برنده بخش پایینی است(پلک بالا). در واقع به هنگام رد شدن کشتی ها قسمت پایینی پل به سمت بالا حرکت میکند و بعد دوباره پایین می آید؛ زوری که شبیه چشمک زدن یک چشم میشود!ساخت آن از سال 199شروع شد و در 17 سپتامبر 2001 این پل مورد استفاده عموم نهاده شد و در 7 می سال 2002 به صورت رسمی افتتاح شد.این پل دارای 126 متر طول و 8 متر عرض میباشد.

ژاپن - پل پرل

در خصوص زلزله سال 1995 در کوبه ژاپن که نصف آن را با خاک یکسان کرد شنیده اید؟این پلی است که در آن زلزله یک تار از کابل هایش هم کم نشد! پل پرل در دریای درون بوم، یکی از راه های ارتباطی بین پل هونشو به سمت شیکاگو است که سه راه متفاوت ایجاد کرد.این پل رکورد دار بلند ترین پل معلق جهان را نیز هست که همین پل پرل را یکی از شگفت انگیز ترین پل های جهان ساخته است.

فرانسه - پل پونت دوگارد

این پل که به دستور امپراتور آگریپا ساخته شده، عنوان شگفت انگیز ترین و بلندترین پل روی آب جهان را دارد.قدمت این پل بین سال های 19 قبل 150 بعد از میلاد است؛ یعنی با قدمتی حدود 2000 سال.این پل در شهر گارد فرانسه بر روی رودخانه گاردون ساخته شده و ساخته دست رومی هاست که یکی از نماد های معماری آنها به شمار میرود. پل پونت دوگارد به علت ویژگی های تماشای و خارق العاده اش در لیست میراث جهانی یونستو به ثبت رسیده و هم اکنون از جاذبه های جهانگردی و تاریخی فرانسه به شمار میرود.

نیویورک - پل بروکلین

پل بروکلین، قدیمی ترین پل های جهان است که معلق است و اولین پل با رشته کابل های از جنس فولاد، واقع در نیویوک آمریکا و نماد ملی-تاریخی این کشور به شمار میرود. تا قبل از سال 1903 این پل طولانی ترین پل در نوع خود قبل از هر پل دیگری بود. به همین علت نمادی برای مهندسیه تاریخی این کشور نیز به شمار میرود. پل بروکلین روی روخانه شرق با طول کلی 1825 متر خود نمایی میکند . ساخت این پل از سال 1870 شروع و در سال 1883 به سرانجام رسید.

سیدنی - پل هاربر

این پل از پل های جهان از نظر معماری بلند ترین پل قوسیه جهان به شمار میرود و با جنس فولادیش تبدیل به نمادی برای استرالیا شده است. این پل واقع در شهر سیدنی استرالیا بوده و به پل بندرگاه سیدنی نیز معروف است.این پل از مهم ترین راه های ارتباطیه شهر مذکور میباشد که شمال شهر سیدنی را به مرکزش وصل میکند و از فوق العاده ترین پل های جهان است. پل هاربر سیدنی با 134 متر ارتفاع ، بیشترین طول 1149 متر طول و 49متر عرض، در رده پنجم پل های قوسدار جهان است.ساخت و ساز این پل از سال 1923 شروع و در سال 1932 به صورت رسمی افتتاح شد. چطور حدود 10 سالی طول کشید؟ علتش را از جنگ جهانی اول بپرسید!

سانفرانسیسکو - پل گلدن گیت

پل گلدن گیت، شناخته شده ترین پل جهان، بر روی تنگه گلدن گیت در سانفرانسیسکو واقع شده است. ساخت این پل از سال 1933شروع شد و با اینکه تنها 4 سال طول کشید (سال 1937) ولی حدود 35 میلیون دلار هزینه برداشت. این پل با 1300 متر طول، شهر سانفرانسیسکو را به قسمت شمالیه کالیفرنیا متصل میکند. این پل از نظر جهانگردان زیباترین پل تمام جهانست و جالب است بدانید تا سال 1964 طویل ترین پل بوده است. بعلاوه شایان ذکر است که مردم کالیفرنیا این پل را نماد خود میدانند.

هنگ کنگ - پل تسینگ ما

این پل با طول 2.2 کیلومتر ، دومین پل طولانی جهان به شمار می آید که متصل نماینده کانال ماوان به جزیره سینگ ژی و از عجیب ترین پل های جهان میباشد. این پل واقع در هنگ کنگ، جزیره ای در جنوب چین بوده و یکی از مهم ترین جاذبه های جهانگردی این جزیره میباشد و از فوق العاده ترین پل های جهان است. در پل تسینگ ما با وجود عدم پیاده رو ،یک بخش قطار رو و یک بخش سه لاینه اتومبیل رو تعبیه شده میباشد.

منبع: همگردی
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2125

به "فوق العاده ترین پل های جهان در دیدنی ترین کشور ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "فوق العاده ترین پل های جهان در دیدنی ترین کشور ها" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوق العاده ترین پل های جهان در دیدنی ترین کشور ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید