طراحی عجیب ماشینی که هیوندای برای چین ساخته ، عکس

به گزارش نامیت، دیجیاتو نوشت: احتمالأ شما هم با شنیدن واژه موفاسا (Mufasa) به یاد انیمیشن شیرشاه از شرکت دیزنی و کاراکتری با همین نام بیفتید. اما این نام جدیدترین محصول کمپانی هیوندای است که به زودی در چین رونمایی خواهد شد.

طراحی عجیب ماشینی که هیوندای برای چین ساخته ، عکس

این خودرو در کلاس شاسی بلندهای کامپکت قرار می گیرد و از طراحی جذابی برخوردار است. طبق اطلاعات اولیه، این خودرو با موتور 2 لیتری 158 اسب بخاری وارد بازار چین خواهد شد.

محصولی از هیوندای یا کیا؟

نکته عجیب اینکه موفاسا بیشتر به تولیدات برند کیا شباهت دارد تا محصولات هیوندای! در نگاه نخست به این خودرو، فرم خاص جلوپنجره و چراغ های اصلی آن جلب توجه می نماید. به عبارت دقیق تر، طراحی X شکل نمای جلو، یادآور کیا اسپورتیج است. چنین حسی در نمای عقب نیز ایجاد می گردد؛ زیرا چراغ های این بخش بیضی شکل هستند و تا حدودی کیا EV6 را در فکر تداعی می نمایند.

با این حال، در نمای جانبی هویت هیوندای واضح تر است. خطوط بدنه شلوغ و تیز و قوس گلگیرها، عناصر طراحی هستند که بیشتر در خودروهای هیوندای و مدلی مانند توسان به چشم می خورند. اگرچه هیچ عکسی از فضای داخلی هیوندای موفاسا موجود نیست، اما انتظار می رود این خودرو تا 5 نفر را در خود جای دهد.

طبق اطلاعات موجود در وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، طول بدنه هیوندای موفاسا 4475 میلیمتر و عرض آن 1850 میلیمتر است. ارتفاع این شاسی بلند نو نیز به 1686 میلیمتر می رسد. با چنین ابعادی باید گفت هیوندای موفاسا ابعادی مشابه با کیا اسپورتیج یا توسان دارد.

معینات فنی هیوندای موفاسا

موفاسا از موتور 2.0 لیتری با 158 اسب بخار قدرت بهره می برد. وزن این شاسی بلند و یا به عبارت بهتر کراس اوور، 4210 پوند یا 1910 کیلوگرم است. با این معینات موفاسا می تواند به حداکثر سرعت 116 مایل در ساعت یا 187 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

در حال حاضر معین نیست که آیا این شاسی بلند کره ای در نسخه هیبریدی یا الکتریکی نیز عرضه خواهد شد یا خیر. با توجه به انتخاب نام موفاسا که قطعأ باعث حساسیت وکلای حقوقی دیزنی می گردد، به احتمال قوی این خودرو فقط در بازار چین عرضه خواهد شد. بر اساس برنامه ریزی ها هیوندای موفاسا در نمایشگاه خودروی شانگهای 2023 به طور رسمی پرده برداری می گردد. این نمایشگاه در ماه مارس برگزار خواهد شد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 بهمن 1401 بروزرسانی: 29 بهمن 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2140

به "طراحی عجیب ماشینی که هیوندای برای چین ساخته ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی عجیب ماشینی که هیوندای برای چین ساخته ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید