فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد

به گزارش نامیت، مارک زاکربرگ دقایقی قبل در جریان رویداد Connect اظهار داشت که نام تازه این شرکت متا (Meta) است. او می گوید که نام فیسبوک تمام فعالیت های این شرکت را پوشش نمی دهد و فقط به یک محصول اشاره دارد. اما حالا مارک زاکربرگ می خواهد به عنوان مدیرعامل یک شرکت متاورس دیده گردد.

فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد

در رابطه با متاورس تعریف های متفاوتی وجود دارد اما مدیران این شرکت می گویند متاورس مجموعه ای از فضاهای مجازی است که شما می توانید با سایر افرادی که در یک فضای فیزیکی در کنار شما حضور ندارند به خلق محتوا و گشت و گذار بپردازید.

زاکربرگ بعلاوه مالک نام کاربری Meta در توییتر و سایت meta.com است که با مراجعه به این آدرس، راهی فیسبوک می شوید. روی هم رفته فیسبوک با تغییر نام خود می خواهد بر روی خلق یک متاورس تمرکز کند. چند ماه قبل او در جریان مصاحبه ای گفت که میخواهد دیدگاه مردم را عوض کند تا فیسبوک صرفا به عنوان یک شرکت فعال در حوزه شبکه های اجتماعی شناخته نشود.

طی هفته های اخیر، فیسبوک به علت افشای اسناد داخلی و بعلاوه سخنان یکی از مدیران این شرکت با مسائل و چالش های زیادی روبه رو شده است. از بین این حواشی می توانیم به آسیب های اینستاگرام بر شرایط روحی و روانی نوجوانان اشاره کنیم. بعلاوه نهادهای نظارتی هم فشار بر روی این شرکت را افزایش داده اند.

به نظر می رسد مانند گوگل که در سال 2015 با خلق شرکت آلفابت زیر نظر آن نهاده شد، فیسبوک هم با ایجاد برند متا می خواهد چنین کاری انجام دهد و شبکه اجتماعی فیسبوک در کنار اینستاگرام، واتساپ و هدست های واقعیت مجازی Oculus زیر سایه متا قرار می گیرند.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1796

به "فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید