دیجیتال مارکتینگ با هشتگ اینستاگرام

به گزارش نامیت، جستجوی هشتگ چطور می تواند بازاریابی محتوای برند شما را توسعه بدهد؟اهمیت هشتگ در شبکه های اجتماعی اینستاگرام چیست؟

دیجیتال مارکتینگ با هشتگ اینستاگرام

چطور می توانیم از هشتگ اینستاگرام برای بازاریابی و تبلیغات استفاده کنیم ؟

با درک این مطلب، بهتر دلیل اهمیت بالای جستجوی هشتگ را متوجه خواهید شد. کلمه کلیدی و هشتگ، بسته به پلتفرمی که مشغول فعالیت در آن هستید، دارای اشتراک های فراوانی هستند و بخشی مهم از هر استراتژی دیجیتال مارکتینگ به شمار می روند.

فراوری محتوای مناسب اولین قدم است. بعد از آن، باید مخاطبانی را برای این مطلب پیدا کنید. البته هر مخاطبی مد نظر ما نیست و باید کاربر صحیح را به سمت خود جذب کنیم. به عبارتی رسیدن مطلب شما به سمع و نظر هر خواننده ای، بدون این که ارتباطی بین احتیاجهای آن ها و فعالیت های شما وجود داشته باشد، سودمند نخواهد بود. با ویرلن همراه باشید:

بر اساس یک آنالیز، پست های دارای 9 هشتگ، در مقایسه با پست هایی که فقط 1 هشتگ برایشان قرار داده شده است، نزدیک به دو و نیم برابر عملکرد بهتری در جذب مخاطب دارند. در نتیجه عدم استفاده از هشتگ، هرگز یک گزینه نیست و باید تنبلی را کنار گذاشت! حال هر چه تعداد و کیفیت هشتگ های مورد استفاده افزایش پیدا کند، میزان تاثیرگذاری پست ها نیز بالاتر خواهد رفت.

همواره در پی جستجوی هشتگ و استفاده از موارد موجود نیستیم و در بعضی شرایط، باید موارد جدیدی ایجاد کنیم. به لطف آن ها، به ایده های جدیدتری به منظور فراوری محتوا دست پیدا خواهید کرد. اگر تا امروز استفاده از آن ها را پشت گوش انداخته و هنوز به دید خوبی درباره جستجوی هشتگ دست پیدا ننموده اید، در ادامه اطلاعاتی مفید در اختیارتان قرار خواهیم داد. به لطف آن ها می توانید استراتژی پیروزی برای خود ترسیم کنید.

هشتگ ها چگونه کار می نمایند؟

ابتدا بهتر است چیستی هشتگ را مورد آنالیز قرار بدهیم. آن ها در واقع شاخص هایی هستند که در شبکه های اجتماعی، به منظور دسته بندی کردن محتواها و پست ها مورد استفاده قرار می گیرند. همانند کلمه کلیدی در دنیای وب و مبحث بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)، هشتگ ها، عبارت ها یا کلمه هایی هستند که کاربران از آن ها برای رسیدن به کسب و کار شما استفاده می نمایند.

در اینستاگرام هشتگ ها فرآیند یافتن و رسیدن به محتواهای مورد نظر را آسان می نمایند. امروز می توان در توضیحات پروفایل خود در بخش بیوگرافی نیز از هشتگ استفاده کرد و کاربران جستجونماینده آن ها را به سمت خود سوق داد.

یکی از قابلیت های مهم اینستاگرام، امکان فالو کردن هشتگ ها درست همانند صفحه ها است. به این ترتیب، هر پستی که دارای یک هشتگ معین باشد، به کاربران دنبال نماینده آن نمایش داده خواهد شد، گویا آن ها توسط یک حساب کاربری واحد منتشر شده اند. البته در مقایسه با حساب های کاربری، متقاعد کردن کاربران به دنبال کردن یک هشتگ به مراتب سخت تر است. کاربران می توانند به جای دنبال کردن صفحه یا صفحه های شما، هشتگ ها را دنبال نموده و به مجموعه ای نامحدود از پست ها دسترسی داشته باشند.

ممکن است به نظر، انتخاب و استفاده از هشتگ های پرجستجوتر، دارای فالوورهای بیشتر و حجم محتوای بالاتر، بهترین ایده ممکن باشد، همانند همانند کلمه های کلیدی، با انتخاب موارد دارای رقابت بیشتر، عرصه را برای فعالیت خود تنگ خواهید کرد. در مطلب یافتن کلمه کلیدی مناسب برای فراوری محتوا نیز عنوان کردیم نباید شروع کار را بر مبنای کلمه های کلیدی دارای رقابت زیاد و حجم جستجوی بالا قرار داد. در عوض، در بدو فعالیت از عبارت های کلیدی همچنان محبوب اما با حجم کمتر بهره ببرید. بهترین روش، دستیابی به رتبه های خوب در میان هشتگ های دارای رقابت و محبوبیت کمتر و سپس پیشرفت از آنجا است.

در صفحه یک هشتگ دارای 10 میلیون پست، طی سه دقیقه، محتوای شما از 9 مورد جدید و تازه منتشر شده به رتبه های پایین تر و قدیمی خواهد رفت. در نتیجه زمان زیادی برای جلب توجه در اختیار ندارید.

بنابراین حتما ابتدا مقاله 5 اشتباه حین فعالیت در اینستاگرامرا بخوانید.

در نهایت باید بین تعداد پست ها و تعداد فالوورها و جستحونمایندگان یک هشتگ معین ارتباط برقرار کرد تا به یک نتیجه صحیح رسید. به عنوان نمونه، ممکن است تعداد کاربران مشاهده نماینده پست شما طی 3 دقیقه در صفحه یک هشتگ خاص، از تعداد بینندگان پستی در صفحه هشتگی دیگر طی 30 دقیقه بیشتر باشد. با این حال، در ابتدا باید کار را با موارد دارای پست و محبوبیت کمتر شروع کرد.

انواع هشتگ

  • هشتگ برند: این نوع برای ارتقای برند یا نام خود مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان نمونه، ویرلن می تواند در همه پست های خود در شبکه های اجتماعی پشتیبانی نماینده از هشتگ، فارغ از نوع محتوا، علاوه بر نوشتن تگ های مرتبط با هر پست، #ویرلن را نیز قرار بدهد.
  • هشتگ کمپین: آن ها در فعالیت های موقتی کاربرد دارند و قرار نیست برای همواره، به وسیله آن ها کاربرانی را به سمت خود جذب کنید. با این حال طی یک بازه زمانی معین و حین برگزاری یک کمپین خاص، به شما یاری می نمایند مخاطبانی برای خود دست و پا کنید. به عنوان نمونه، یک فروشگاه می تواند #تخفیف-ویژه-بهار-1398 را در پست های مربوط به این کمپین استفاده کند.
  • هشتگ رویداد: این نوع به منظور قرار دادن خود در معرض دید یک سری کاربر خاص استفاده می گردد. همانند کمپین ها، برای رویدادها نیز استفاده از هشتگی خاص، تعجبی نیست.
  • هشتگ موقعیت: آن ها می توانند به محل قرارگیری شعبه فیزیکی شما، محل برگزارش رویداد یا هر موقعیت جغرافیایی دیگری که به نوعی به پست مربوط می شوند، اشاره نمایند.
  • هشتگ صنعتی: کاربرد این نوع از روی نام آن واضح است. آن ها کاربران فعال در صنعت و زمینه کاری شما را به سمتتان راهنمایی خواهند کرد. این نوع تگ نیز مخاطبان خاصی را نشانه می رود.

موارد نام برده تنها انواع تگ ها نبوده و می توان لیست را باز هم گسترش داد. به عنوان نمونه، ممکن است عبارتی، بر اساس یک فیلم یا کتاب معروف، بر سر زبان ها افتاده باشد و به همین دلیل کاربران به جستجوی آن ها مجاب شوند. البته، استفاده از تگ های نامرتبط هرگز عملی حرفه ای نیست، اما در بعضی شرایط برای دریافت ترافیک، موثر خواهد بود.

جستجوی هشتگ

اما چطور می توان به جستجوی هشتگ پرداخت؟ ابتدا باید به هشتگ های پیشنهاد شده توسط خود اینستاگرام توجه کرد. البته در این شرایط، احتمال دریافت تگی بیش از حد عمومی و در ادامه همپوشانی مخاطبان بالا می رود. این روش، در صورت تمایل به یافته شدن توسط عموم کاربران مناسب بوده و به منظور بازاریابی برای مخاطبانی معین کارآمد نیست.

یکی از روش های بسیار خوب به منظور کسب پیروزیت در هر زمینه ای همچون یافتن هشتگ مناسب برای استفاده از پست های خود، ارزیابی نحوه فعالیت رقبا و مخصوصا بهترین ها در یک حوزه کاری معین است. با این کار، به هشتگ های پیروز پی خواهید برد.

تعداد زیادی وب اپلیکیشن و نرم افزار موبایل نیز با هدف تسهیل جستجوی هشتگ توسعه پیدا نموده اند. مزیت اصلی استفاده از آن ها، ارائه اطلاعاتی درباره میزان محبوبیت، میزان جستجو، تعداد فالوورها و تعداد پست های هر هشتگ است. به این ترتیب می توان بین موارد مختلف مقایسه انجام داد. شاید از نظر شما، #خرید-اتومبیل بهترین هشتگ باشد، اما بعد از آنالیز، به مفیدتر بودن #خرید-خودرو پی ببرید! این نرم افزارها می توانند بسته به تگ هایی که در ذهن داشته و درباره آن ها جستجو انجام داده اید، مواردی را به شما پیشنهاد نمایند.

دنبال کردن هشتگ هایی که در صفحه های متعلق به بهترین ها در هر حوزه کاری مورد استفاده قرار می گیرند، برای پی بردن به داغ ترین موضوعات روز و یافتن مسیری به منظور فراوری محتوا و پست گذاری در شبکه های اجتماعی بسیار مفید است. اگر شما دارای کسب و کار کوچکی هستید، تنها با ورود به حوزه های کاری فعال و محبوب به سرعت پیشرفت خواهید کرد.

پیاده سازی

یافتن تگ های مناسب اولین قدم به شمار می رود. مرحله بعد، مربوط به یادگیری زمان و نحوه استفاده از آن ها است. همچنین باید تعداد معینی را برای استفاده معین کنید. در شبکه اجتماعی فیس بوک و توییتر با فراوری اسپم به وسیله استفاده بیش از حد از هشتگ ها مبارزه می گردد. نمی توان عددی را به صورت دقیق به عنوان سقف تعداد تگ های برای استفاده در یک پست یا برای یک صفحه طی مدت زمانی معین معین کرد، چرا که بسته به نوع پست، ممکن است به تعداد متفاوتی احتیاج باشد. در هر صورت نباید فراموش کرد اینستاگرام اجازه استفاده از بیش از 30 هشتگ در هر پست را به کاربران نمی دهد.

هر چه یک برند بزرگتر باشد، احتیاج کمتری به گنجاندن تعداد زیادی تگ داخل پست های خود در شبکه های اجتماعی خواهد داشت. به تصویری بالا، به عنوان تصویری از یک پست نایکی در اینستاگرام توجه کنید. در اینجا از سه هشتگ، شامل یک تگ به صفحه یک فرد و دو تگ با اشاره به نام دو فیلم استفاده شده است.

برندهای کوچکتر، برای پیشرفت، احتیاج بیشتری به دیده شدن در شبکه های اجتماعی دارند، به همین دلیل استراتژی نایکی به منظور تمیز نگه داشتن پست های خود با استفاده از کمترین میزان هشتگ ممکن، برای آن ها پاسخگو نیست!

یکی دیگری از نکاتی که حین استفاده از هشتگ ها باید مد نظر قرار بدهید، تغییر ترتیب آن ها از یک پست به پستی دیگر است. همانند گوگل، اینستاگرام نیز از کپی کاری متنفر است، به همین دلیل کپی کردن دسته ای از تگ ها و استفاده از آن ها در تمامی پست ها به یک شکل ایده خوبی نیست.

فراموش نکنید درباره هشتگ های تازه ایجاد شده، فقط زمان نشانگر کارایی یا بی مصرف بودن آن ها است. بهترین روش در ابتدای کار، استفاده از تگ های کمتر در عین افزایش تعداد پست ها است. به این ترتیب به صورت مستمر فعال بوده و در نهایت نیز به بهترین هشتگ ها پی خواهید برد.

اهمیت زمان بندی را نیز فراموش نکنید. ایجاد پست در زمان هایی که بیشتر در معرض دید کاربران قرار می گیرند، میزان درگیر شدن کاربران با آن ها را افزایش خواهد داد. هر چه بیشتر در معرض دید قرار بگیرید، الگوریتم اینستاگرام، شما را بهتر به سمع و نظر کاربران دنبال نماینده صفحه شما خواهد رساند. همانطور که می دانید، از سال ها قبل، ترتیب پست ها در فید اینستاگرام دیگر بر اساس زمان نیست و طبق چندین معیار همچون میزان ارتباط شما با یک صفحه معین می گردد.

هشتگ ها منحصر به پست های فید نبوده و باید از آن ها در بیوگرافی، استوری ها و حتی کامنت ها نیز بهره ببرید. امکان مخفی کردن آن ها حین استفاده در بخش نظرات پست های فید وجود دارد، به همین دلیل سبب بهم ریختگی ترکیب پست نخواهند شد.

الگوریتم های اینستاگرام، خیلی منطقی و عادلانه طراحی شده اند! اگر پست های شما دارای محبوبیت بالایی باشند، بعد از جستجو شدن، رتبه های بهتری به دست آورده و بالاتر از بقیه نمایش داده خواهند شد. در نهایت کار به جایی خواهد رسید که پست های شما، تعداد لایک و کامنت بیشتری نسبت به تعداد دنبال نماینده های اصلی صفحه به دست خواهند آورد!

برای پیروزیت باید بدانیم که چگونه در اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟ و بدانیم استراتژی های مربوط به نحوه کسب پیروزیت در آن ها، همچون نحوه صحیح جستجوی هشتگ و استفاده از آن ها، شدیدا احتیاجمند آزمون و خطا است، به همین دلیل استمرار را فراموش نکنید.

در خاتمه توصیه می کنیم جهت مطالعه سایر مقالات آموزشی در حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو به سایت ویرلن virlan.com مراجعه کنید.

2121

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 311

به "دیجیتال مارکتینگ با هشتگ اینستاگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیجیتال مارکتینگ با هشتگ اینستاگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید