لاوروف: انگلیس مثل آرنولد رفتار می نماید!

به گزارش نامیت، ایسنا نوشت:وزیر خارجه روسیه امروز، چهارشنبه گفت: انگلیس نقش خرابکارانه ای در روابط بین روسیه و اتحادیه اروپا ایفا می نماید.

لاوروف: انگلیس مثل آرنولد رفتار می نماید!

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفت وگو با خبرگزاری نووستی درباره روابط روسیه و اروپا گفت: به نظرم انگلیسی ها مثل قبل نقش خرابکارانه مهم و بسیار فعالی در این بین ایفا می نمایند. آنها از اتحادیه اروپا خارج شدند اما ما اصلا شاهد هیچ گونه کاهش فعالیت این کشور در این زمینه نیستیم. برعکس کوشش می نمایند نهایت تاثیر را بر مواضع کشورهای اروپایی و مسکو بگذارند.

وزیر خارجه روسیه تاکید نمود: اما همانطور که می دانید آنها سیگنال هایی برای ما می فرستند و برقراری هرگونه تماسی را پیشنهاد می نمایند. آنها کوشش می نمایند کشورهای دیگر را به صرف نظر از این مساله وادار نمایند. شاید کوشش می نمایند این تماس ها به آنها منحصر باشد و بار دیگر تاکید نمایند که آنها از دیگران برترند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با یادآوری حادثه مسمومیت آلکساندر لیتوینینکو افسر سابق سازمان اطلاعات روسیه در سال 2006 ادامه داد: این امر اصلا باعث تعجب من نیست.

او گفت: محاکمه در این پرونده طبق قوانین شروع و سپس فرایند این محاکمه پشت درهای بسته و محرمانه اعلام شد زیرا صدور حکم مستلزم اطلاع از داده های سازمان های اطلاعاتی بود و سپس حکم اعلام شد.

لاوروف تاکید نمود: اما هیچ کس هیچ سندی درباره این پرونده ندیده است. آنها از روش آرنولد شوارتزنگر استفاده می نمایند به من اعتماد کنید... اما من همچنان از طرفدارترین حامیان ریگان هستم که گفت: اعتماد کن اما مطمئن شو آنها به ما اجازه اطمینان یافتن را نمی دهند فقط می خواهند اعتماد کنیم.

وزیر خارجه روسیه همچنین سقوط هواپیمای بوئینگ مالزی در شرق اوکراین را یادآوری کرد که هلند، بلژیک، اتریش و اوکراین کمیته تحقیقاتی در این باره بدون دعوت از مالزی برای مشارکت در تحقیقات تشکیل دادند.

او ادامه داد: این چهار کشور توافق کردند -همانطور که بعدها تعیین شد- هیچ اطلاعی از این تحقیقات ارائه ننمایند مگر به اجماع.

لاوروف توضیح داد: این یعنی اوکراین که این حادثه در خاک آن روی داده بود حق وتو پیدا کرد، اما مالزی تنها بعد از شش ماه برای شرکت در تحقیقات دعوت شد. باید اشاره نمود جعبه های سیاهی که جنگجویان در شرق اوکراین به مالزی تحویل دادند در لندن آنالیز شده بودند. یادم نمی آید لندن آنچه از داخل این جعبه های سیاه یافته بود، علنی نموده باشد. سپس مساله اسکریپال مطرح شد هیچ کس تا به الان نمی دان چرا سرگئی اسکریپال و دخترش یولیا زنده ماندند. چرا هیچ مورد مسمومیت برای مرد پلیسی که در کنار آن دو بود، رخ نداد. چرا این زن و دوستش به هر نحوی کشته شدند؟ سوال های زیادی وجود دارند.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1554

به "لاوروف: انگلیس مثل آرنولد رفتار می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: انگلیس مثل آرنولد رفتار می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید