معرفی جاذبه های دیدنی اطراف دریاچه وان، عظیم ترین دریاچه ترکیه

به گزارش نامیت، کشور ترکیه یکی از مهم ترین کشورهای دنیا در عرصه مسافرت خارجی و گردشگری است؛ در این میان شهر وان به عنوان یکی از شهرهای شرقی کشور ترکیه که در بخش آسیایی آن واقع شده و فاصله بسیار کمی با کشور ایران دارد، یکی از مهم ترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری در میان ایرانیان است.

معرفی جاذبه های دیدنی اطراف دریاچه وان، عظیم ترین دریاچه ترکیه

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

دریاچه وان به عنوان عظیمترین دریاچه ترکیه یکی از مهم ترین مناطق گردشگری شهر وان محسوب می گردد. اگر شما نیز قصد دارید به این شهر کوچک و تاریخی سفر کنید باید برنامه ویژه ای جهت استفاده از تفریحات دریاچه وان در نظر بگیرید. ما در این مقاله ضمن معرفی جاذبه های گردشگری دریاچه وان به معرفی مهم ترین تفریحات و امکانات رفاهی این منطقه خواهیم پرداخت.

برای سفر به وان و تجربه تفریحات آبی بی نظیر، تور وان خبرنگاران را در هر ساعت از شبانه روز آنلاین رزرو کنید و از سفر خود به این شهر زیبا لذت ببرید.

دریاچه وان را بیشتر بشناسید

دریاچه وان در بخش غربی این شهر واقع شده و در مجاورت کوه بلند و زیبایی به نام سبحان قرار گرفته است. وسعت تقریبی این دریاچه 3755 کیلومتر مربع بوده و طول آن تقریباً 120 کیلومتر است؛ با توجه به اینکه پهنای دریاچه به 80 کیلومتر می رسد به عنوان یکی از عریض ترین و زیباترین دریاچه های این کشور شناخته می گردد.

هرچند آب این دریاچه توسط چشمه هایی که از کوه های مجاور سرچشمه می گیرند تامین می گردد، اما بد نیست بدانید که آب آن کاملا شور بوده و جهت مصرف کشاورزی، باغداری و آشامیدن مناسب نیست.

سواحل دریاچه وان که متصل به این شهر هستند اکثرا شنی بوده و موقعیت مناسبی برای استراحت و آرامش گردشگران فراهم می نماید؛ اما در بعضی دیگر از نقاط همانند محل الصاق به جزیره آختامار به صورت صخره ای بوده و منظره جذابی را ایجاد نموده اند.

در بخش های میانی و مجاور دریاچه وان، جاذبه های بسیار زیادی وجود دارد که بازدید از آن ها را به تمامی گردشگران شهر وان در کشور ترکیه پیشنهاد می دهیم این جاذبه ها را در قالب تفریحات دریاچه وان و در ادامه این مقاله بیان می نماییم.

با خرید آنلاین پرواز وان خبرنگاران به آسانی و تنها با چند کلیک سفر خود را به این شهر زیبا و تاریخی شروع کنید. علاوه بر بلیط هواپیما، امکان خرید آنلاین بلیط قطار وان نیز برای شما فراهم شده است و با سفر ریلی به این شهر می توانید از مناظر طبیعی کوهپایه های ترکیه نیز لذت ببرید.

جزیره آختامار

یکی از جاذبه های بسیار زیبا و جزایر رویایی که در قلب دریاچه وان قرار گرفته و تنها سه کیلومتر با آب های آزاد که در کشور ترکیه قرار دارند فاصله دارد جزیره آختامار است. این جزیره کاملا متروکه و خالی از سکنه است اما در قلب خود، زیبایی های بسیار زیادی از طبیعت کشور ترکیه را جای داده و در بعضی از ایام سال و به خصوص در فصل بهار، محل رویش گل ها، گیاهان و درختان سرسبزیست که می تواند شما را در زیبایی های اعجاب انگیز خود غرب کند. شما می توانید ساعت ها در جزیره آختامار به پیاده روی بپردازید و از هوای مطلوب و زیباییهای طبیعت به بهترین نحو ممکن بهره مند شوید.

کلیسای آختامار یا کلیسای صلیب مقدس

به جزیره آختامار که می روید در همان بخش های ابتدایی و نزدیک به ساحل شاهد یک کلیسای باستانی با هیبت بسیار زیادی خواهید بود که بیش از هزار سال از قدمت آن می گذرد با این حال همچنان پایه ها و دیواره هایی محکم دارد و به نظر می رسد تا صدها سال دیگر نیز پابرجا خواهد ماند.

هایی محکم دارد و به نظر می رسد تا صدها سال دیگر نیز پابرجا خواهد ماند.

این کلیسا به کلیسای معروف ارمنی ها شهرت دارد و طراح و معمار آن نیز یک کشیش اعظم با نام مانوئل بوده است. افسانه های متعددی در مورد نامگذاری این کلیسا که در نهایت منجر به نامگذاری جزیره شده است وجود دارد که بعضی از باستان شناسان آن را رد نموده و بعضی دیگر بر صحت و سقم بعضی از آن ها توافق نظر دارند. از این مبحث که بگذریم باید بگوییم که معماری کلی این کلیسا شما را شگفت زده خواهد نمود. در مسافرت به شهر وان بازدید از این کلیسای مقدس و تاریخی را از دست ندهید.

جزیره اهلات

این شهر تاریخی در سواحل شمالی دریاچه وان قرار گرفته است و فاصله آن تا شهر تاتوان به 42 کیلومتر می رسد. این شهر در زمان های دور به عنوان یک پل ارتباطی بسیار مهم میان بخش های غربی و شرقی ترکیه شناخته می شد و امروزه شامل ده ها مسجد، مقبره و قلعه تاریخی است که بقایای آن ها از دوران سلجوقی و عثمانی به جای مانده است با این حال مهم ترین بخش این شهر تاریخی و جزیره ای، قبرستان مشهور و قرون وسطایی است که بسیاری از تصاویر بسیار زیادی از آن توسط گردشگران این منطقه منتشر شده است و تاریخ شناسان و باستان شناسان توجه ویژه ای به آن دارند.

کوه نمرود

کوه نمرود یکی از کوه های مجاور دریاچه وان است که فاصله بسیار اندکی با آن دارد. نکته جالب توجه این که یک جاده از شهر تاتوان به بالای ارتفاعات 3000 متری این کوه که به دهانه یک قله آتشفشانی منتهی می گردد وجود دارد و این امر برای کسانی که علاقه بسیاری به مسافرت های هیجان انگیز دارند اهمیت فوق العاده ای خواهد داشت. دریاچه هایی در این مجموعه یافت می شوند که دارای آب معدنی بوده و بعضی از آنها دمای بالا و بعضی نیز دمای خنکی دارند.

بد نیست بدانید که در این منطقه کافه ها و چای خانه های بسیاری وجود دارد که به شما امکان ساعت ها گشت و گذار در منطقه کوه نمرود را می دهد. اگر بخواهیم قدری مسئله را هیجان انگیز تر کنیم باید بگوییم که اکوسیستم خاصی در داخل دهانه آتشفشان وجود دارد به صورتی که بعضی از پرندگان و لاکپشت ها در این ناحیه زندگی نموده و حتی همیشه نسیم خنکی در اطراف آن در حال وزیدن است.

درختان کوتاهی در دهانه آتشفشان وجود دارند و سایر نقاط توسط بوته های عجیب و غریبی پوشش یافته است. از کوه نمرود به عنوان عجیب ترین جاذبه دریاچه و حتی شهر وان نام برده می گردد.

خبرنگاران با ارائه لیست کامل از بهترین هتل های شهر وان در هر بازه زمانی امکان رزرو ارزان ترین هتل وان را برای شما فراهم نموده است. با جست و جو میان هتل ها و مقایسه آن ها بهترین گزینه را بررای اقامت خود در شهر وان انتخاب کنید.

شکم گردی در اطراف دریاچه وان

در اطراف دریاچه وان کافه ها و رستوران های بسیار عظیمی وجود دارند که جهت پذیرایی از گردشگران و ارائه خدمات مطلوب فعالیت می نمایند. اگر به شکم گردی در تفریحات خود علاقه بسیار زیادی دارید می توانید به رستوران عظیم دنیز مراجعه نموده و در ساحل زیبا و سنگی دریاچه، انواع غذاهای محلی همچون ماهی قزل آلای کباب شده در ظرفهای سفالی را امتحان کنید. رستوران کاروانسرا نیز یک مکان محبوب در میان گردشگران است که در غرب قلعه کامحوریت قرار گرفته است و با انواع کباب های معمولی و مخصوص از مهمانان پذیرایی می نماید.

رستوران تامارا اجاق باشی پیشنهاد خاصی است که برای شما داریم چرا که در این رستوران امکان تهیه غذا توسط خود مهمان و با استفاده از اجاق های مخصوص فراهم شده است. رستوران بسی نیز یکی از رستوران های جدید در شهر وان و اطراف دریاچه است که با موسیقی کلاسیک، فضای کم نور و دیوارهایی به رنگ زرد و یک فضای ویژه از شما پذیرایی می نماید. اگر هم می خواهید شام یا ناهار خود را در یک رستوران مجلل سرو کنید می توانید به رستوران ساچی بیاز مراجعه نمایید.

تفریحات دریایی دریاچه وان

همانند بسیاری از مناطق آبی در سطح دنیا که جنبه های گردشگری نیز دارند دریاچه وان نیز دارای انواع تفریحات آبی و دریایی است. با توجه به اینکه دمای دریاچه در روزهای سرد سال از منفی سه تا منفی 30 درجه کاهش می یابد روزهای زمستان و آخر فصل پاییز زمان مناسبی برای استفاده از تفریحات آبی نیست، اما اگر در روزهای بهاری و یا در فصل تابستان به شهر وان سفر نموده اید می توانید به صورت مطلوب از تفریحات آبی این منطقه بهره مند شوید.

قایقرانی موج سواری و کشتی نوردی در نواحی ساحلی دریاچه وان در زمره محبوب ترین و پرطرفدارترین تفریحات آبی این دریاچه هستند. شما می توانید ساعت های طولانی را در سواحل شنی و آرامش بخش این دریاچه سپری نموده و پس از خرید بلیط های مورد نظر به انجام تفریحات هیجان انگیز بپردازید.

ترکیهشکم گردیوان

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1386

به "معرفی جاذبه های دیدنی اطراف دریاچه وان، عظیم ترین دریاچه ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاذبه های دیدنی اطراف دریاچه وان، عظیم ترین دریاچه ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید