تور چین ارزان: مناطقی اعجاب انگیز که تنها در چین می توان یافت

به گزارش نامیت، مبهوت زیبایی و تمدن چین شوید

معدود کشورهایی در دنیا وجود دارند که تنوع فرهنگی آن ها مانند چین گسترده باشد. چین کشوری از تضادها است، کشور کلان شهرهای بزرگی مانند پکن، شانگهای و هنگ کنگ که در عین حال دارای بخش های روستایی بکر و دست نخورده و توسعه نیافته ای به ویژه در جنوب غربی سرزمین خود است.

تور چین ارزان: مناطقی اعجاب انگیز که تنها در چین می توان یافت

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در حقیقت چین سرزمینی بین سنت و مدرنیته است. سرزمینی با رشد سریع و دیدنی های بدیع که افراد کنجکاو را از سراسر جهان به سوی خود جذب می نماید. بنابراین وقت آن رسیده که به این سرزمین سفر نموده و به احترام فرهنگ و تمدن غنی آن سکوت نموده و نظاره گر باشید. در هر روز این سفر شما می توانید چینی متفاوت از روز گذشته را مشاهده کنید.

دیوار بزرگ چین: سفر شما به چین بدون دیدن دیوار بزرگ چین، کامل نخواهد بود. تورهای زیادی برای بخش های مختلف این دیوار وجود داشته و بهتر است بر اساس بودجه خود و قسمتی که علاقه مند به دیدن آن هستید، برنامه ریزی کنید. بعضی از تورهای بازدید از دیوار چین، چند روزه بوده و شما با یاری آن می توانید تمامی بخش های دیوار چین را دیدن کنید.

میدان تیان آنمن : بدون شک شما میدان تیان آن من (Tiananmen) را در تلویزیون و فیلم های مختلفی دیده اید. اما تصور بزرگی این میدان تا زمانی که از نزدیک با آن رو به رو نشوید، امکان پذیر نیست. در این میدان دیدنی های زیادی وجود دارد که از ان جمله می توان به برج تیان آنمن (Tiananmen Tower)، تالار بزرگ خلق (Great Hall of the People)، بنای یادبود قهرمانان(Peoples Heroes Monument)، موزه ملی چین (National Museum) و موزه مائو (Mao Zedong) اشاره نمود. در این میدان شما اجازه فیلم برداری و عکس برداری را ندارید.

رستوران گردی: چین، بهشت عاشقان غذا است. در این کشور قطعا شما مایل هستید علاوه بر خوردن غذا در رستوران، مقداری را هم برای بردن سفارش دهید. در این کشور بزرگ، وجود این حجم از تنوع غذایی در بخش های مختلف، تعجب بر انگیز نیست. توصیه می کنیم از هر چهار سبک غذائی چین یعنی (Cantonese)، (Beijing)، (Shanghai) و (Szechuan) لذت برده و آن ها را امتحان کنید.

روی رودخانه لی، قایق سواری کنید: برای کشف زیبایی های طبیعی چین؛ روی رود لی (Li River) با قایق سفر کنید. این جهت از سوی مرکز نشنال جئوگرافی (National Geographic) به عنوان یکی از ده جهت آبی زیبای جهانی معرفی شده است. این رود دارای 437 کیلومتر طول بوده و دیدنی های زیادی از جمله (Zhujiang Pier)؛ (Yangdi) و (Guilin) دارد.

با دیدن ارتش سفالین، مبهوت شوید: ارتش سفالین مشهور چین در منطقه ژی آن (XiAn) و مقبره نخستین امپراتور چین (چین شی خوانگ دی اولین پادشاه متحد کننده چین و سازنده دیوار بزرگ این کشور - مترجم) محسوب می گردد. در این مقبره ارتشی از سربازان و ژنرال های ساخته شده از سفال در ابعاد واقعی وجود داشته و نمایندگانی از سربازان تمامی بخش های چین در آن دیده می شوند. دیدن صدها مجسمه سفالین (بیش از 6 هزار مجسمه، ارابه و اسب - مترجم) قطعا شما را شگفت زده خواهد نمود.

از شهر ممنوعه بازدید کنید: شهر ممنوعه یکی از مشهور ترین جاذبه های پکن محسوب می گردد. این محل قصر امپراتوران چین از زمان سلسله مینگ (Ming) تا سلسله چینگ (Qing) است. در حال حاضر این قصر تبدیل به موزه ای بزرگ شده و اشیای قیمتی و ارزشمندی از هر دو سلسله در آن به نمایش گذاشته می گردد. این قصر، محل خوبی برای آموختن درباره تاریخ و فرهنگ چین است.

در بخشی از جهت جاده ابریشم سفر کنید: این جاده با دارا بودن تاریخی بیش از 2 هزار سال، یکی از دیدنی ترین جاذبه های چین محسوب می گردد. جاهای زیادی برای دیدن در طول این جهت وجود دارد این راه باستانی از منطقه چانگ آن (Changan) در چین آغاز شده و به روم در ایتالیا منتهی می گردد. این جهت بیش از 3 هزار و 862 کیلومتر طول داشته و بخش عمده ای از ان در سرزمین چین قرار گرفته است.

به گشت و گذار در تبت بپردازید: تبت با عنوان بام جهان معروفیت داشته و منطقه ای ایده آل برای گشت و گذار محسوب می گردد. در سفر به چین، سری هم به تبت زده و از کوهستان های پر برف و فرهنگ و آداب و رسوم مردم این منطقه دیدن کنید. تبت دارای تایخی پر آشوب بوده و برای بازدید از بعضی منطقه ها ویژه آن باید مجوز تهیه کنید.

از کوهستان کارست (Karst mountains ) بازدید کنید: یکی از دیدنی ترین منطقه ها طبیعی چین، کوهستان کارست است. شما می توانید در رودخانه لی یک قایق اجاره نموده و به منطقه ها پائین رود رفته و از منظره ها زیبای کوهستان، لذت ببرید.

از منطقه هزار غار دیدن کنید: منطقه هزار غار یا (The Mogao Grottos of Dunhuang) دارای مجموعه ای دیدنی از تاریخ مذهبی چین بوده و قدیمی ترین آثار این منطقه متعلق به سال 366 میلادی است.

به قصر پوتالا (Potala Palace ) بروید: این قصر باستانی در تبت، امروزه به یک موزه تبدیل شده و تا سال 1959، منزل و محل اقامت دالائی لاما بوده است. این قصر دارای تعداد زیادی تالار، ساختمان و حیاط بوده و از جنس چوب و سنگ ساخته شده است. دیدن این قصر به شما اطلاعات تاریخی مناسبی درباره گذشته تبت داده و شما در می یابید که دالائی لاما در فرهنگ تبت تا چه مقدار اهمیت دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1934

به "تور چین ارزان: مناطقی اعجاب انگیز که تنها در چین می توان یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: مناطقی اعجاب انگیز که تنها در چین می توان یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید