چانگین چین؛ پیشرو در رشد گردشگری در دنیا

به گزارش نامیت، هنگ کنگ ممکن است سال جاری، آمار بیشترین بازدید توریستی در دنیا را داشته باشد، اما یک شهر بالقوه در کشور چین، در کمال تعجب، از کناره ها در حال ظهور برای تسخیر کردن این عنوان است. برای آشنایی با این شهر توریستی، با ما همراه باشید.

چانگین چین؛ پیشرو در رشد گردشگری در دنیا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گفته شبکه خبری سی ان ان؛ چانگین (Chongqing)، کلان شهری واقع در جنوب غربی چین و بندر اصلی رودخانه یانگ تسه (Yangtze)، با ثبت رشد غول آسای چهارده درصدی در بخش گردشگری خود در سال گذشته، سریع ترین رشد در شاخص گردشگری را در بین تمام شهر های دنیا به خود اختصاص داده است.

این آمار بر اساس انجمن سفر و گردشگری دنیای، که با آنالیز مقدار مالیات ویژه حاصل از گردشگری بر اقتصاد 65 شهر انجام شده، اعلام شده است. ظاهرا میزان زیادی از رشد این شهر به علت محبوبیت آن بین بازدیدنمایندگان داخلی از خود چین است؛ که البته این به آن معنا نیست که شهر چانگین چیز زیادی برای ارائه به بازدیدنمایندگان خارجی ندارد.

موفقیت هایی که آسان به دست نیامده اند

چانگین که در گذشته، جزوی از استان سیچوان (Sichuan) در چین بوده است، هم اکنون به عنوان یکی از چهار شهر مهم کشور به شمار می آید: پکن، شانگهای، تیانجین (Tianjin) و هم اکنون چانگین.

وقتی به آنچه که چانگین در دست اقدام دارد نگاه کنید، این حرف منطقی تر به نظر خواهد رسید؛ این شهر دروازه ورود به تری گرجس (three gorges) است؛ تنگه های آبی مجاور همی که علی رغم سازه های غول آسای سد چین که تا حدی آن را محدود نموده است، جذابیت خودشان را همچنان حفظ نموده اند.

منطقه تری گرجس (سه تنگه)، منطقه ای کوهستانی بر فراز رود یانگ تسه در میان شهرهای چانگین و ییچانگ (Yichang) است. سه تنگه آن، کوتانگ (Qutang)، وو (Wu) و ژیلینگ (Xiling) در میان صخره های شیب دار، تراشیده شده اند. کشتی های کروز در آب های آرام یانگ تسه، در حالی که موزه زیر آبی بیهلیان (Baiheliang)، سنگ های باستانی تراشیده شده را از سرانجام تا سطح آب به ما نشان می دهند، حرکت می نمایند.

منطقه تری گرجس (سه تنگه)، منطقه ای کوهستانی بر فراز رود یانگ تسه در میان شهرهای چانگین و ییچانگ (Yichang) است. سه تنگه آن، کوتانگ (Qutang)، وو (Wu) و ژیلینگ (Xiling) در میان صخره های شیب دار، تراشیده شده اند. کشتی های کروز در آب های آرام یانگ تسه، در حالی که موزه زیر آبی بیهلیان (Baiheliang)، سنگ های باستانی تراشیده شده را از سرانجام تا سطح آب به ما نشان می دهند، حرکت می نمایند.

در عکس بالا قایقی را می بینید که در تنگه مه آلود، یکی از سه تنگه کوچک، در نزدیکی ووشان (Wushan) در رودخانه یانگ تسه، حرکت می نماید.

در ساحل رودخانه یانگ تسه، چانگین تبدیل به مکانی محبوب به عنوان نقطه آغاز کروزهای تری گرجس شده است.

در اینجا به معرفی دیگر چیزهایی که این شهر برای ارائه دارد می پردازیم.

هات پات پر ادویه (نوعی غذای آبگوشت مانند از سیب زمینی)

هات پات های پرادویه شهر چانگین جذابیت خاص خودشان را دارند. این غذای خوشمزه، بخاطر مزه تند و دلپذیر آب گوشت و سیرابی خود معروف است و یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر به حساب می آید.

هات پات های چانگین به علت دارا بودن فلفل چیلی زبان سوز، مشهور شده است. در عکس بالا 5000 دیگ فلفل های چیلی را مشاهده می کنید که در حال آماده شدن در یک موزه هات پات و کارخانه ای در چانگین هستند.

آن ها به قدری شهرت دارند که شهر برای راحتی توریست ها دستورالعملی برای چگونگی سرو شدن کاسه ای داغ از این غذا ارائه نموده است.

در طول کنفرانس آموزشی ای که در ماه گذشته برگزار گردید، قوانینی تعریف شد که به طور کامل، هر گونه فعالیت مربوط به هات پات را پوشش می دهند.

این قوانین شامل الزامات بهداشتی بدیهی و معلوم نیز می گردد. برای مثال هر شکمبه باید جداگانه شسته گردد و مثلا از باقی مانده آب آبگوشت های پسمانده نمی توان دوباره برای پخت شکمبه ها استفاده کرد. توصیه های هنگام سرو کردن نیز در این قوانین آمده است.

برای مثال، کارکنان باید به مراجعین خارجی شرح بدهند که محتویات داخل آبگوشت در حال جوشیدن چه مدت زمانی باید در آنجا بمانند تا آماده و قابل خوردن بشوند.

هدف این دستورالعمل این است که بیش از سی هزار رستوران با استاندارد کیفی بالا، در سطح شهر ایجاد گردد.

علاوه بر این، دیده شدن بیشتر تصاویر هات پات در شهر، از دیگر اهداف آن ها است؛ چانگین همین طور از نهم تا دوازدهم ماه نوامبر 2017 میزبان نهمین فستیوال سالانه هات پات است.

رستوران ها در این مدت تخفیفات ویژه ای را ارائه خواهند داد. همچنین به ده هزار نفر هات پات رایگان ارائه خواهد شد؛ در ابداعی نوآورانه در یک گردهمایی هات پاتی رقابتی، بهترین آشپز ادویه برای هات پات را تعیین می نمایند.

نوسازی جاذبه های گذشته

چانگین در این چند سال گذشته بسیاری از جاذبه هایش را نوسازی نموده است. این راه کابلی شکل در سال 1987 میلادی (سال 1366) به منظور عبور از روی رودخانه یانگ تسه ساخته شد؛ در اواخر دهه نود میلادی این جهت، محبوبیت بسیاری بین گردشگران کسب کرد. درست در همان زمان، پل های بیشتری بر روی رودخانه یانگ تسه ساخته شد که همین امر باعث کاهش محبوبیت این جهت شد.

بسیاری از جاذبه های گذشته در حال تغییرات وسیعی هستند، از جمله راه کابلی رودخانه یانگ تسه.

این راه کابلی، در سال 2010، مورد اصلاح و تعمیرات نهاده شد. این جهت، به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه های شهر به شمار می آید.

در همان موقع بود که ماشین کابلی (ماشین هایی که در جهتهایی تعیین به رفت و آمد می پردازند و معمولا در کوهستان ها با کابل، بالا و پایین می روند) به عنوان نقطه عطفی در صنعت گردشگری قبل بازگشایی در سال 2014، بازسازی و مجددا برندسازی شد.

این ایده مورد استقبال نهاده شد و بیش از 2.8 میلیون نفر بازدیدنماینده بین ماه ژانویه و سپتامبر سال جاری از آنجا دیدن کردند.

چانگین همچنین حدود دوازده کارخانه متروکه را تبدیل مراکز سازنده و فرهنگی کرد. از برجسته ترین آن ها می توان به ارلینگ پارک (Erling Park) و پارک هنر و نوآوری مائوور (Maoer Creation And Art Park) اشاره نمود.

ارلینگ، کارخانه چاپ پول در دهه 50 میلادی، هم اکنون به تفرجگاهی برای شیک پوشان و هواداران مد با کافی شاپ و بارهای بسیار، تبدیل شده است. مائوور، یک کارخانه قدیمی در گذشته، به عنوان پارک در سال پیش بازگشایی شد. اینجا حالا به یک محل تفریحی با یک سینما و غذاخوری و بازارهای شبانه تبدیل شده است.

معبد آرهات (Arhat)

معبد آرهات، مکانی آرام در میان هیاهوی شهر است. این مکان پر از مجسمه های رنگارنگ از خدایان مختلف در حالت های متنوع است.

بزودی: شش پرچم

اداره گردشگری شهر اظهار داشت؛ ده پروژه بزرگ دیگر در زمینه گردشگری برای ساخت تصویب شده است؛ چیزی بیش از پانزده میلیون متر مربع زمین در مجموع برای این امر اختصاص داده شده است.

در این میان پارک موضوعی شش پرچم از بقیه با اهمیت تر است؛ شش پرچم یکی از چندین پارک موضوعی است که به سبک آمریکایی در چین ساخته می گردد. این مکان قرار است در سال 2020 افتتاح گردد، پس از افتتاح شش پرچم ژیجیانگ در سال 2019.

منبع: کجارو / flipboard.com
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 462

به "چانگین چین؛ پیشرو در رشد گردشگری در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چانگین چین؛ پیشرو در رشد گردشگری در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید