نقش مراکز جاذب گردشگر کمتر از هتل نیست

به گزارش نامیت، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و سخنان وزیر گردشگری کشور، نقش مراکز جاذب گردشگر کمتر از هتل نیست.

نقش مراکز جاذب گردشگر کمتر از هتل نیست

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

جریان چیست؟

علی اصغر مونسان در بازدید از مجموعه فرهنگی، هنری، تفریحی و تجاری بوشهر مال مطرح نمود: مجتمع های گردشگری یکی از موضوعات مهم حوزه گردشگری و علاوه بر اقامتگاه ها یکی از نقاط مهم و ظریف ما مراکز جاذب گردشگر است که نقش آنها کمتر از هتل نیست. در هر صورت مجموعه هایی که ترکیبی و کمپلکس هستند می توانند به میزان زیادی به توسعه کمک می کنند.

وی با اشاره به شعار سازمان جهانی گردشگری و بحث صنعت توریسم روستایی ادامه داد: در سالی که گذشت بابت شیوع ویروس کرونا کاهش 50 درصدی گردشگری روستایی را داشتیم. اصلا مسرور کننده است که قبل از اینکه سازمان جهانی سال 2020 را به عنوان گردشگری روستایی اعلام کند فعالیت های گردشگری، روستایی و بومگردی ها را شروع کردیم و اتفاقا در سفر دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در سال 2019 به ایران با دیدن کارهای گردشگری روستایی ما این موضوع تقویت شد که شعار سال بعد را گردشگری روستایی انتخاب کرده و میزبانی سازمان جهانی گردشگری را به ایران دادند که قرار بود در استان های کرمانشاه و کردستان برگزار شود اما متاسفانه کرونا آن را به تعویق انداخت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: اقدامات ما در حوزه اکوتوریسم و گردشگری روستایی بسیار خوب بوده و توانسته تا توجه مسئولان کشورهای دیگر را نیز به این حیطه جلب کند.

مونسان در پاسخ به این سوال که با توجه به در نظر دریافت اعتباری برای حفظ و مرمّت میراث ناملموس گردشگری و فرهنگی در بودجه سال آینده و اینکه در استانی مانند بوشهر در سنوات گذشته به این موضوع توجه چندانی نشده چه برنامه ای برای این منطقه پیش بینی شده، توضیح داد: در این حوزه حدودا هر هفته 3 یا 4 مورد ثبت میراث ناملموس در کشور انجام می شود و سهم استان بوشهر در سال جاری 15 مورد ثبت میراث ناملموس بوده است.

وی اظهار داشت: الحمدلله ثبت میراث ناملموس با سرعت خیلی خوبی پیش می رود و در میراث ملموس که به مراتب مراحل دشوارتری دارد نیز پیشرفت خوبی داریم. اخیرا ثبت میراث فرهنگی به شکل محوری انجام می شود. قبلا نقطه ای یک بنا ثبت میشد، ولی الان محور ثبت می شود تا از سهمیه سالانه خود بهترین استفاده را داشته باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1420

به "نقش مراکز جاذب گردشگر کمتر از هتل نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش مراکز جاذب گردشگر کمتر از هتل نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید