هر آنچه درباره گلکسی زد فلیپ 4 می دانیم

به گزارش نامیت، گلکسی زد فلیپ 3 تنها گوشی تاشویی است که قیمت نسبتا مناسبی دارد. با توجه به اینکه این گوشی با استقبال زیادی روبرو شده، کاربران زیادی در کشورهای مختلف چشم انتظار عرضه گلکسی زد فلیپ 4 هستند. بر اساس گزارش های منتشر شده، سامسونگ میخواهد تابستان سال جاری از این گوشی و گلکسی زد فولد 4 رسما رونمایی کند.

هر آنچه درباره گلکسی زد فلیپ 4 می دانیم

به لطف شایعات و گزارش های منتشر شده، بخش زیادی از ویژگی های این گوشی فاش شده است. در این مطلب به طور مختصر و مفید به شایعات مطرح شده در خصوص گلکسی زد فلیپ 4 می پردازیم.

طراحی

مطمئنا می دانید که گوشی های سری زد فلیپ از طراحی مبتنی بر مکانیسم عمودی بهره می برند. در رابطه با گلکسی زد فلیپ 3 باید بگوییم که وزن بدنه آن به 183 گرم می رسد که برای یک گوشی دارای نمایشگر 6.7 اینچی وزن بالایی محسوب نمی گردد. بر اساس رندرهای منتشر شده از گلکسی زد فلیپ 4، به نظر می رسد طراحی این گوشی نسبت به نسل قبلی با تغییر چندانی روبرو نشده است.

به طور معین، گوشی تازه فقط اندکی کوتاه تر و ضخیم تر شده است. در بخش داخلی بار دیگر با نمایشگر اصلی 6.7 اینچی روبرو می شویم و در بخش بیرونی هم یک نمایشگر 2.1 اینچی تعبیه شده است. این یعنی نمایشگر بیرونی فقط 0.2 اینچ بزرگ تر از نسل قبلی است. برای مقایسه باید بگوییم که موتورولا ریزر 3 که هنوز راهی بازار نشده، همراه با نمایشگر بیرونی 3 اینچی به دست کاربران می رسد.

معینات سخت افزاری

گفته می گردد سامسونگ برای این گوشی چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 را در نظر گرفته است. این چیپست نسبت به مدل استاندارد 10 درصد عملکرد بهتری ارائه می دهد و تا 30 درصد انرژی کمتری مصرف می نماید. در کنار این تراشه هم 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می نمایند. ظرفیت باتری به 3700 میلی آمپر ساعت می رسد که 400 میلی آمپر ساعت بیشتر از نسل قبلی است.

یکی از ضعف های زد فلیپ 3، عمر باتری پایین آن بود و حالا به لطف افزایش ظرفیت باتری، در این زمینه با بهبود قابل توجهی روبرو خواهیم شد. ضمناً به نظر می رسد به جای سرعت شارژ 15 وات، حالا با شارژ 25 واتی روبرو خواهیم شد. البته بعضی منابع از وجود باتری 3400 میلی آمپر ساعتی در این گوشی خبر داده اند که در این صورت از نظر عمر باتری با ارتقای چندانی روبرو نمی شویم.

در پنل پشتی این گوشی بار دیگر دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و اولترا واید 12 مگاپیکسلی انجام وظیفه می نمایند و در بخش داخلی هم دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی تعبیه شده است. دوربین های گلکسی زد فلیپ 3 فوق العاده نیستند اما در کل کیفیت بدی هم ندارند. ظاهرا از نظر سنسور با تغییری روبرو نخواهیم شد ولی به لطف استفاده از چیپست قدرتمندتر، احتمالا الگوریتم های پردازش نرم افزاری حرف بیشتری برای گفتن خواهند داشت.

تاریخ عرضه و قیمت

با توجه به اینکه این گوشی از نظر طراحی تفاوت خاصی با نسل قبلی خود ندارد و از نظر سخت افزاری هم به طور قابل توجهی بهبود پیدا ننموده، احتمالا سامسونگ قیمت هزار دلاری را حفظ خواهد نمود. در رابطه با تاریخ معرفی هم یکی از افشاگران اعلام نموده در ماه آگوست (مرداد-شهریور) شاهد رونمایی از این گوشی خواهیم بود.

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2020

به "هر آنچه درباره گلکسی زد فلیپ 4 می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه درباره گلکسی زد فلیپ 4 می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید