هشدار درباره افزایش 4برابری کودک همسری ، پای وام ازدواج 30 میلیونی در میان است؟

به گزارش نامیت، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره سوءاستفاده از وام ازدواج هشدار داد و گفت: آمارها نشان می دهد بعد از افزایش وام ازدواج، موضوع کودک همسری در بعضی نقاط به شدت افزایش یافته و دست کم نسبت به سال گذشته تا 4 برابر بیشتر شده است.

هشدار درباره افزایش 4برابری کودک همسری ، پای وام ازدواج 30 میلیونی در میان است؟

از وبلاگ ترلان دیدن فرمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محمدمهدی تندگویان با بیان این مطلب گفت: آنالیز ها نشان می دهد که در بعضی نقاط کشور که در آنها با فقر فرهنگی و مالی روبرو هستیم، از وام ازدواج برای معامله بچه ها زیر 15 سال استفاده می گردد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید نمود: اگر قصد داریم برای وام ازدواج تمهیداتی بیندیشیم که جوانان بتوانند از عهده بازپرداخت آن برآیند، باید قواعدی هم در خصوص سنینی که می توانند این وام را دریافت نمایند وضع گردد تا آسیبی متوجه دختران کم سن نگردد.

تندگویان اضافه نمود: آمارهایی هم به دست آمده که عده ای با بیش از 40 تا 45 سال سن نسبت به دریافت این وام اقدام نموده اند. به همین دلیل فکر می کنم اگر قانونگذار میخواهد این مبلغ را افزایش دهد، باید به این موضوع هم فکر کند که هم پرداخت وام تسهیل گردد و هم بعضی قیود سنی در خصوص رعایت سن جوانان برای دریافت وام لحاظ گردد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه پیشنهاد دولت برای تسهیلات ازدواج در لایحه بودجه سال 99 برای هر نفر 30 میلیون تومان و بدون تغییر نسبت به سال گذشته بوده است، گفت: البته طی 2 سال گذشته میزان وام ازدواج در مجلس بعد از مطرح شدن رقم پیشنهادی لایحه بوجه افزایش یافت.

وی با بیان اینکه با افزایش وام ازدواج با شرایط بازپرداخت کنونی آن موافق نیستم، اظهار کرد: به نظر می رسد با شرایط کنونی افزایش رقم وام ازدواج کمکی به افزایش آمار ازدواج در کشور نمی کند و فقط ممکن است زمینه ساز مسائل و آسیب های دیگر گردد.

تندگویان با بیان اینکه با دریافت وام 30 میلیون تومانی، بعضی از جوانان نمی توانند از عهده بازپرداخت این وام برآیند، اضافه نمود: هر زوج با دریافت 60 میلیون تومان وام ازدواج حدود یک میلیون و 100 هزار تومان قسط ماهانه پرداخت می نمایند که رقم زیادی است.

این مسئول تاکید نمود: اگر به جایی برسیم که نحوه بازپرداخت این وام تسهیل گردد، برای مثال مدت زمان بیشتری برای اقساط در نظر گرفته گردد یا حتی بین دریافت وام و شروع بازپرداخت آن فرصتی در نظر گرفته گردد، در این صورت افزایش آن می تواند برای جوانان موثر باشد.

* عکس: خبرنگاران

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 636

به "هشدار درباره افزایش 4برابری کودک همسری ، پای وام ازدواج 30 میلیونی در میان است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره افزایش 4برابری کودک همسری ، پای وام ازدواج 30 میلیونی در میان است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید