همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در ابراهیم آباد اراک برگزار گشت

به گزارش نامیت، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی و بازی های بومی محلی به مناسبت عید نوروز روز 14 فروردین 98 با حضور پرشور اقشار مختلف مردم، مسئولان استان مرکزی، هنرمندان، ورزشکاران مطرح کشوری و استانی در ابراهیم آباد اراک برگزار گشت.

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در ابراهیم آباد اراک برگزار گشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، این همایش با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل ورزش و جوانان، هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان مرکزی و شورای اسلامی و دهیاری روستای ابراهیم آباد اراک برگزار گشت.

در این آیین اجرای موسیقی سنتی، انواع مسابقات فرهنگی، ورزشی، دو ومیدانی، طناب زنی و طناب کشی، هفت سنگ با حضور حسین رفیعی هنرمند کشوری برگزار گشت.

شرکت کنندگان در این همایش راستا مجموعه ورزشی ابراهیم آباد تا تپه تاریخی سیدان را پیاده روی کردند.

برگزاری جشنواره غذا، اجرای حرکات نمایشی از سوی رزمی کاران، انجام موسیقی محلی، مسابقات ورزشی از دیگر برنامه های جنبی این همایش بود.

ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: برگزاری این همایش ها در ایام نوروز نقش به سزایی در معرفی ظرفیت های تاریخی و جاذبه های گردشگری و طبیعی استان مرکزی دارد.

ایزدی در ادمه اضافه کرد: روستای ابراهیم آباد با سه اثر ثبت ملی از جمله آب انبار، حمام قدیمی و تپه تاریخی سیران و یک اثر ثبت جهانی قنات ابراهیم آباد، از مکانهای مهم استان برای گردشگران است.

گفتنی است که قنات ابراهیم آباد با داشتن 900 سال قدمت در یونسکو ثبت جهانی شده است.

قنات ابراهیم آباد به طول یازده کیلومتر از کوه های هفتادقله اراک سرچشمه گرفته و تا روستای ابراهیم آباد ادامه می یابد و تفاوت آن از سایر قنات ها پیشینه و قدمت تاریخی بالای آن است.

این قنات در سال 1393 به عنوان اثر تاریخی ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 183

به "همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در ابراهیم آباد اراک برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در ابراهیم آباد اراک برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید