هند گزینه مناسب برای سفر در نوروز 98

به گزارش نامیت، در این مقاله از وب سایت گردشگری درباره برترین گزینه سفر در نوروز 98 سخن خواهیم گفت که بدون شک برترین مقصد سفر کشور هند می باشد پس در ادامه با ما همراه باشید.

هند گزینه مناسب برای سفر در نوروز 98

هند یک سرزمین پر جنب و جوش از تضادهای شگفت انگیز است که می توان در آن هر دو دنیای سنتی و مدرن را در کنار یکدیگر دیدار کرد. این کشور هفتمین کشور دنیا از نظر وسعت و دومین کشور از نظر جمعیت می باشد. هندوستان میراثی غنی دارد که حاصل قرن ها، فرهنگ و ادیان مختلف است. این نکات برجسته برای مسافران فرصتی را ایجاد می نماید تا برای دیدن مجموعه ای از مکان های مقدس و فضاهای روحانی آماده شوند، در حالی که دوستداران طبیعت می توانند از سواحل آفتابی، باغ های سرسبز ملی و پارک های حیات وحش هیجان انگیز لذت ببرند. از تاج محل باشکوه در آگرا تا مکان های مقدس هارماندیر صاحب (که قبلا به آن معبد طلایی می گفتند) در آمریتسار و مسجد مکه در حیدرآباد، بازدیدکنندگان این کشور پر رمز و راز، با آثارمذهبی، فرهنگی و باستانیبسیاریروبرو خواهند شد. در تور هند قصد داریم تا شما را با سه جاذبه گردشگری این کشور اسرارآمیز آشنا کنیم.

شاید برجسته ترین بنای موجود در هند، تاج محل باشد که مشهورترین شاهد دنیا برای قدرت عشق است. این بنای زیبا بعد از ممتاز ماهال، همسر مورد علاقه امپراتور شاه دنیا به این نام نامگذاری شد. ساخت این مقبره خارق العاده پس از درگذشت او در سال 1631میلادی شروع شد و 20،000کارگر در طول 22 سال برای تکمیل آن کوشش کردند. این ساختمان مجلل شامل بسیاری از عناصر طراحی اسلامی از جمله طاق ها، مناره ها، گنبد پیاز شکل و خطاطی منبت کاری شده در اطراف ورودی است. تاج محل، عمدتا از سنگ مرمر سفید تزئین شده با الگوهای گلدار تزئینی ظریف و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی مانند ژید ، Lapis lazuli، الماس و مادر مروارید ساخته شده است.

نکته مهم: اگر قصد بازدید از تاج محل را داشتید برترین زمان،وقت سحر یا هنگام غروب آفتاب است، زمانی که رنگ آسمان در اثر تغییر در روشنایی عوض می گردد (در صورت امکان، سعی کنید چشم انداز بازتاب تاج محل را از ساحل رودخانه یامونا را در تور هند دیدن نمایید).

شهر مقدس واراناسی

یکی از مراکز بزرگ زیارتی هندوها، شهر مقدس واراناسی است که مدتهاست با رودخانه بزرگ گنگ، یکی از مهمترین نمادهای مذهبی، همراه است. اگر به قرن هشتم قبل از میلاد بازشد خواهید دید که Varanasiیکی از قدیمی ترین شهرهای به جای مانده در دنیا می باشد. دلایل بسیاری برای بازدید از این شهر باستانی وجود دارد، از جمله فرصتی برای کشف محله قدیم مجاور گنگ که در آن معابد کاشی ویشوانات را که در سال 1780ساخته شده اند خواهید یافت (معبد نو ویشوانات با هفت معبد مجزا نیز مورد توجه قرار گرفته است) . حمام کردن در گنگ اهمیت زیادی برای هندوها دارد و در مکان های متعددی که به عنوان گاتشناخته می گردد، مردم از راه پله ها به درون آب می آیند تا قبل از عبادت خود شستشو دهند. همه می گویند واراناسی بیش از 100گات دارد که بزرگترین آنها گات Dasashvamedhو گات Assiاست (گات Assiدر محل تلاقی رودخانه های گنگ و آسای قرار گرفته و تقدس ویژه ای دارد). بازدید از دانشگاه هندو باناراس که در سال 1917تاسیس شده است خالی از لطف نیست، بعلاوه موزه Bharat Kala Bhavanبا مجموعه های زیبا از نقاشی های مینیاتوری، مجسمه ها، دست نویس های روی برگ خرما و نمایشگاه های تاریخ محلی می توانددر تور هند مجذوب کننده باشد.

Harmandir Sahib : معبد طلایی امریتسار

امریتسار در سال 1577توسط رام داس ساخته شد که یک مرکز مهم از تاریخ و فرهنگ سیک است. جاذبه اصلی در اینجا Harmandir Sahibمی باشد که در سال 1604راه اندازی شده است و هنوز هم اغلب با نام معبد طلایی به خاطر دکوراسیون طلایی زیبایش شناخته می گردد. این معبد یکی از مقدس ترین زیارتگاه های سیک ها می باشد و بسیاری از هندوها و افراد مذهبی دیگر نیز مجذوب این مکان مقدس شده اند. معبد طلایی با ترکیبی از سبک هندو و اسلامی ساخته شده است. بخش مرمر آن دارای ویژگی های تزئینات نگارشی مانند گل های منبت کاری شده تزئینی و تصاویری از حیوانات می باشد. گنبد طلایی بزرگ، گل لوتوس را نمایش می دهد که یک نماد خلوص سیک ها است. علاوه بر طراحی فوق العاده آن، بازدید کنندگان به همان میزان تحت تأثیر فضای روحانی معبد قرار می گیرند.

تور هند می تواند یک سفر پر رمز و راز برای شما باشد. سفر به سرزمین بناهای شگفت انگیز، سفری که با مردمانی از آیین های مختلف آشنا می شوید. با تور لحظه آخری توریاب مقرون به صرفه ترین تور هند در انتظار شماست.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2062

به "هند گزینه مناسب برای سفر در نوروز 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند گزینه مناسب برای سفر در نوروز 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید